Win XP software raid problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
situatie:
schijf 0: 80 gb met één partitie van 20 en één van 59 gb. 8 mb over.
schijf 1: 57 gb ongepartitioneerd.

alles ntfs onder winxp prof sp1 en alle schijven dynamisch.

ik wil de 59 gb partitie mirroren met de 57 gb vrije ruimte. ik snap dat dat niet zal gaan dus ik moet hem eerst ff verkleinen met partition magic. voordat ik met deze operatie begin piel ik eerst ff met de 8 mb die over is om de boel onder de knie te krijgen.

ik kan op die 8 mb een nieuwe partitie maken. dan kan ik ook kiezen voor een mirrored volume. schijf 1 kan ik dan gebruiken als onderdeel van de mirror.

als ik echter een gewone partitie maak van de 8 mb en deze formatteer, en hier in latere instantie een mirror van wil maken, dan kan dit niet. ik kan niet kiezen voor 'add mirror'. ik wil dit juist wel, omdat ik dus een partitie wil mirroren waar al data op staat, en ik kan dus niet helemaal opnieuw beginnen.

weet iemand wat ik moet doen?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Al in de help van XP gekeken? Daar staat heel veel in over het aanmaken van mirrors op simple en dynamic disks.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Microkid schreef op 03 March 2003 @ 10:40:
Al in de help van XP gekeken? Daar staat heel veel in over het aanmaken van mirrors op simple en dynamic disks.
staat idd veel over. ik zou in diskpart 'add disk' moeten gebruiken, maar ik krijg: 'de geselecteerde opdracht is niet beschikbaar voor deze versie van windows'

het lijkt er op dat je wel een nieuwe mirror set kan maken maar geen bestaande partitie mirroren.

• FirmPete
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
't Zou gewoon moeten werken hoor. Misschien dat je partitie van 8MB roet in het eten gooit.

Als je niet achteraf mirrors kan maken, zou dat betekenen dat 'ie maar één keer stuk mag gaan.

Firmpete on Aerie Peak

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-03 17:01

Yngwie-

Murphy was an optimist

Ummm, tis toch XP Pro?

Als ik bij MS op "XP mirror" zoek, dan haal ik uit dit artikel van Technet het volgende:
You cannot create mirrored volumes on computers that are running Windows XP Home Edition, Windows XP Professional or Windows XP 64-Bit Edition. However, you can use a computer that is running Windows XP Professional to create mirrored volumes on remote computers that are running Windows 2000 Server, Windows 2000 Advanced Server, or Windows 2000 Datacenter Server. You must have administrative privileges on the remote computer to do this.
Win2000 Pro en NT4 Workstation kunnen ook geen softwarematige mirror aanmaken, alleen de server versies.

[ Voor 11% gewijzigd door Yngwie- op 03-03-2003 13:30 ]

• FirmPete
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Sja, goed lezen is inderdaad een vak. Kan niet op XP pro.

In de help van XP staat wèl hoe je het op een W2k Server kan doen en dat zette mij iig op het verkeerde been.

Firmpete on Aerie Peak

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Het kan dus gewoon niet...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.