ADSL> hetnet bevoorrecht ivm eerste aansluitingen?

Pagina: 1
Acties:

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
Medio Mei word adsl op mijn postcode geleverd.

Krijg mijn pa een schreeuwerig mailtje van hetnet waarin staat dat hij zich nu aan kan melden voor ADSL.
word het dan ook op korte termijn geleverd of proberen ze gewoon nu alvast klanten te strikken voordat de andere providers beginnen te adverteren.
hetnet is met 26€ wel goedkoop maar ik heb er niet zoveel vertrouwen in.

zonnet family... dat wou ik graag. helaas word voorlopig alleen kNP adsl aangesloten en neit versatel/bbnet.

Dan kon ik nl TweakDSL of Zonnet nemen.

Maar de hoofdvraag:
Kan Hetnet eerder klanten aansluiten dan andere ISP's ? (omdat ze kpn dochter zijn ?? )

[ Voor 10% gewijzigd door xychix op 03-03-2003 10:32 ]

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

En wat is nu de vraag? Ow, sowwy, zag geen vraagteken. Ik zou zeggen, kijk eens goed naar de specs van hetnet en ga eens vergelijken, allicht dat er na hetnet ook nog snel andere aanbieders komen met eventuele betere aanbiedingen

Als er eenmaal een ADSL geschikte centrale is....

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
whaaaa Hetnet vraagt extra geld per mb als je over de limit van slechts 1 GiG heengaat!

• buxx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-01-2024

buxx

ciao...

Nee, als je over de 750 Mb heen gaat.
Ben ook wel benieuwd of je dit snel haalt, heb er geen zicht op. Heb sindskort wel een DU [down-/upload] meter lopen, maar dat wordt een vertekend beeld daar @Home geen limit heeft en er dus ook films binnedruppelen.
Denk zelf dat je met enkel surfen over het inet dat lang niet haalt. En zelfs af en toe een MP3 of prigramma moet kunnen.

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:55

inXs

known as inXs

buxx schreef op 03 March 2003 @ 10:53:
Nee, als je over de 750 Mb heen gaat.
Ben ook wel benieuwd of je dit snel haalt, heb er geen zicht op. Heb sindskort wel een DU [down-/upload] meter lopen, maar dat wordt een vertekend beeld daar @Home geen limit heeft en er dus ook films binnedruppelen.
Denk zelf dat je met enkel surfen over het inet dat lang niet haalt. En zelfs af en toe een MP3 of prigramma moet kunnen.
750MB haal je makkelijk lijkt me... Ik wel tenminste en ik ben niet eens een extreme downloader...

Dan is er een leuke film uit en dan heeft een vriend een ftp, dan zit je zo al snel op de 1.5 gb.... paar mp3, ook als je gewoon normaal download 300mb ofzow... Het gaat sneller dan je denkt.. 750 mb is dus echt niets vind ik.... Ik heb zelf dan niet HetNet..

superB

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 21:29
750 MB kan je net van surfen, veel meer kan je dan niet doen.... :|

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-07 01:04

klaaz

it's me!

xs4all lite 2 gb. Kost iets meer, maar je krijgt een toppie provider, veel extra's en je kunt tenminste ook nog wat downloaden. Pappa kan de helpdeks zeker waarderen (Wel eens zonnet proberen te bellen of te mailen met een vraag?)

[ Voor 31% gewijzigd door klaaz op 03-03-2003 12:18 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 16:43
XS4All idd nemen.... Al is 't een lite abbo, je hebt wel meteen iets goeds.. stabiel, goeie helpdesk enz....

Wel even kijken of je dat ZEKER wilt, want je zit er bij elke provider wel een jaar aanvast.. Dus als BBNed binnenkort volgt baal je ;)

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
aangezien ik toch alle technische dingen moet oplossen is een goede helpdesk niet zo belangrijk. ik verwacht deze helpdesk toch eigenlijk niet te bellen.. maar zo'n dom data limiet... bah
doe maar gewoon fair use

HCC Lite lijkt wel wat....

[ Voor 9% gewijzigd door xychix op 03-03-2003 13:14 ]

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:02
xychix schreef op 03 March 2003 @ 13:13:
aangezien ik toch alle technische dingen moet oplossen is een goede helpdesk niet zo belangrijk. ik verwacht deze helpdesk toch eigenlijk niet te bellen.. maar zo'n dom data limiet... bah
doe maar gewoon fair use

HCC Lite lijkt wel wat....
Toevalig heb ik dit een paar maanden terug voor m'n oom aangevraagd.
HCCNet hanteerd inderdaad een Fair-Use Policy. En reken maar dat die hoger ligt dan 2GB. Mijn oom is een echte muziek freak, hij kent en herkent ieder muziek nummer vanaf midden jaren 70 tot nu. Hij kopieert dagelijks vele mp3's voor eigen gebruik (>:)) en heeft er nu al duizenden gekopieert voor eigen gebruik.
Verder is het internet stabiel en valt het nooit weg/uit...

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:41

JvS

Ik heb hem zelf ook

xychix schreef op 03 March 2003 @ 10:31:
Maar de hoofdvraag:
Kan Hetnet eerder klanten aansluiten dan andere ISP's ? (omdat ze kpn dochter zijn ?? )

Nee, als kpn-adsl beschikbaar is, kunnen alle providers evensnel iemand aansluiten. KPN-adsl is verder wel vaker en eerder beschikbaar dan andere providers.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
JvS schreef op 03 March 2003 @ 15:10:

[...]

Nee, als kpn-adsl beschikbaar is, kunnen alle providers evensnel iemand aansluiten. KPN-adsl is verder wel vaker en eerder beschikbaar dan andere providers.
Verder zijn de 2 grote providers, Planet en Xs4all, ook volle KPN dochters dus dat maakt sowieso niks uit :)

Verwijderd

Dat abo met die 750Mb limiet zou ik idd nooooooit nemen. Stel je wilt redhat 8.0 downloaden, da's 5 CD's.. dat kan dus niet.. moet je 5 periodes wachten..

Wat betreft het aansluiten.. theoretisch kan elke provider er even snel bij. In de praktijk kan de KPN er altijd als eerste bij.

XS4All is echter ook van KPN..

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:41

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 03 March 2003 @ 15:37:
Wat betreft het aansluiten.. theoretisch kan elke provider er even snel bij. In de praktijk kan de KPN er altijd als eerste bij.

XS4All is echter ook van KPN..

wanadoo en tiscali kunnen net zo snel adsl leveren als hetnet/planet/xs4all hoor, ook in de praktijk is er geen verschil, ze zijn namelijk allemaal afhankelijk van de postcodecheck, als die positief is, kan je overal aanvragen, als die negatief is kan je nergens aanvragen, hooguit een backorder doen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1