[Citrix MF XP] Cannot emtpy the clipboard in Excel 97

Pagina: 1
Acties:
  • 167 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rtificial
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Rtificial

as fake as can be

Topicstarter
In onze nieuwe Citrix MF XPe omgeving (op W2K adv) krijgen we bij het verslepen van cellen in excel de melding:

'Cannot empty the clipboard'

Iemand enig idee waar dit vandaan kan komen?

De KB van microsoft heeft het over een 'Get Right' monitor en winVNC die dit probleem zouden veroorzaken maar beiden zijn niet geinstalleerd op onze servers...

"Don't blow out my candle if you want yours to shine brighter..."

Verwijderd

Man man man.....2003 , een peperdure Citrix bak, en dan nog office 97 draaien, die bekend staat als zwaar klote onder citrix.
Maar goed, het zal wel weer een management beslissing zijn. :?

Magoe... ga eens naar http://knowledgebase.citrix.com en type in "CTX086028" Daar staat wat omschreven over het clipboard en excel 97.

• Rtificial

Rtificial

as fake as can be

Topicstarter
Thanx. Helaas had ik die al gevonden, en alles gechecked, maar dat biedt nog geen oplossing. Het is me ook nog niet helemaal duidelijk of het nou wel/geen cirtix issue is, ik lees in de newsgroups over de afgelopen 5 jaar al honderden posts over deze foutmelding, en eigenlijk nog geen oplossing...

Ik vraag me af of er hier misschien mensen zitten die die foutmelding kennen en hebben opgelost.

offtopic:
Inderdaad, office97 slaat nergens op op zo'n server, maarja, tis nog steeds company policy :(

• Rtificial

Rtificial

as fake as can be

Topicstarter
Ik heb nu de 'Client clipboard mapping' uitgeschakeld op de ICA connection, dan heb ik het probleem niet meer. Ik vind het allemaal erg gek.

Overigens is bovenstaande voor mij eigenlijk geen oplossing want er zijn toch wel aardig wat gebruikers die tussen de locale omgeving en de ICA client omgeving moeten kunnen knippen en plakken.

Iemand nog ideeen?

Verwijderd

Rtificial schreef op 03 maart 2003 @ 13:08:
Ik heb nu de 'Client clipboard mapping' uitgeschakeld op de ICA connection, dan heb ik het probleem niet meer. Ik vind het allemaal erg gek.
Is niet zo gek. Er zijn (local) applicaties die het clipboard gebeuren op zijn kop kunnen zetten. Helaas is er geen lijst van.

Wat draai je allemaal op de clientpc's aan apps?

• Rtificial

Rtificial

as fake as can be

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 maart 2003 @ 14:02:
[...]

Is niet zo gek. Er zijn (local) applicaties die het clipboard gebeuren op zijn kop kunnen zetten. Helaas is er geen lijst van.

Wat draai je allemaal op de clientpc's aan apps?
Dat varieert nogal, maar bij de meeste clients draait niets anders dan de ICA client.

Ik krijg een beetje de indruk dat client clipboard mapping in MF XPe SR2 toch nog niet helemaal okay is...

Verwijderd

Rtificial schreef op 03 maart 2003 @ 14:46:
[...]
Ik krijg een beetje de indruk dat client clipboard mapping in MF XPe SR2 toch nog niet helemaal okay is...
Je clients staan op 6.30.1050 minimaal?
Doe eens wild, en schakel eens terug naar FR1 modus, en kijk wat er gebeurd.

• Rtificial

Rtificial

as fake as can be

Topicstarter
De clients zitten nu op 6.31.1051.

Terug naar FR1?? je bedoelt FR2 deinstalleren?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

je kan in de CMC -> right click server -> Set Feature Release Level een server van FR switchen

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Verwijderd schreef op 03 maart 2003 @ 10:59:
Man man man.....2003 , een peperdure Citrix bak, en dan nog office 97 draaien, die bekend staat als zwaar klote onder citrix.
Maar goed, het zal wel weer een management beslissing zijn. :?

Magoe... ga eens naar http://knowledgebase.citrix.com en type in "CTX086028" Daar staat wat omschreven over het clipboard en excel 97.
Dat is niet juist, Office 97 is inderdaad nog niet multi-user. Maar als je de applicationcompatibilityscripts goed uitvoerd kan het allemaal probleemloos werken, zoals bij ons dus. :)

Donec eris felix, multos numerabis amicos

Verwijderd

seq_uence schreef op 05 March 2003 @ 19:34:
Maar als je de applicationcompatibilityscripts goed uitvoerd kan het allemaal probleemloos werken, zoals bij ons dus. :)
En heeft seq_uence al eens geprobeert om zijn office 97 omgeving op win2k met XP lekker draaiend te krijgen? Op TSE met MF1.8 geloof ik het wel. :)

• Rtificial

Rtificial

as fake as can be

Topicstarter
Terug naar FR-1 bood in ieder geval geen oplossing.

Application Compatibility Scripts hebben nix maar dan dus ook echt niets te maken met clipboard-functionaliteit en client clipboard mappings :|

Verwijderd

Rtificial schreef op 07 maart 2003 @ 14:56:
Terug naar FR-1 bood in ieder geval geen oplossing.

Application Compatibility Scripts hebben nix maar dan dus ook echt niets te maken met clipboard-functionaliteit en client clipboard mappings :|
Oh...., een ACS kan anders een ACF (application compatibility flag) uitvoeren, zoals:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Terminal Server\Compatibility\Applications\excel.exe]
"ClipboardFlags"=dword:00000008
"Flags"=dword:00000008
"OpenClipboardDelayInMilliSecs"=dword:00000050
"OpenClipboardRetries"=dword:00000020

Helaas voor onze specifieke app, hielp hij niet. Misschien zou jij hem eens kunnen proberen. (schade kan hij zeker niet aanbrengen)

ACS'en rulen in de citrixwereld. Kijk maar eens hier: http://www.xs4all.nl/~soundtcr/

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2003 16:12 ]

• Rtificial

Rtificial

as fake as can be

Topicstarter
Tja, in dat opzicht moet ik je gelijk geven, ze hebben inderdaad een ander issue kunnen oplossen door dit stukje in het ACS te zetten, maar aangezien ik die ook gewoon gebruikt heb zijn die instellingen bij mij ook al gedaan...

Die site had ik in m'n bookmarks staan ja.

Verwijderd

Rtificial schreef op 10 March 2003 @ 09:15:
maar aangezien ik die ook gewoon gebruikt heb zijn die instellingen bij mij ook al gedaan...
Heb je de bovenstaande regkey nog geprobeerd? Het is geen standaard ACF namelijk.

• Rtificial

Rtificial

as fake as can be

Topicstarter
Ja staat ook al ingesteld...

Pagina: 1