Zelf heb ik enorme problemen met Freelancer. Mijn huidige configuratie is een AthlonXP1800+-512mbDDR-333 Asus A7v266 icm Radeon 9000-128mb van Hercules en nu een SBlive5.1.
Bij Freelancer heb ik continu vastlopers in het spel of een BSOD of een soort van loop van het geluid.
Dingen die ik heb gedaan om hier vanaf te komen:
1 Memtest86 een nacht laten draaien (geen fouten)
2 Mogelijke driver combinaties, alle mogelijke drivers voor mn radeon geprobeerd van reference BBA drivers tot aan de Omega drivers.
3 Geluidskaart vervangen eerst zat er een Hercules Fortissimo II in met de nieuwste drivers nu een SB Live 5.1
4 Windowsupdate, Windows XP geinstalled met SP1 en alle critical updates.
5 AGP modus op 2x zetten lijkt iets stabieler maar nog steeds niet echt stabiel te noemen.
6 Vid-kaart vervangen door een geforce4MX nog steeds niet stabiel
7 Voeding stresstest (CPU burn K7 aan, 2gig over het netwerk trekken, iso van CD op Harddisk pompen en install uitvoeren van andere harde schijf image) uitgevoerd en ook hier geen bijzonder grote afwijkingen of vastlopers.
Kortom ik begin een beetje radeloos te worden over de mogelijke opties die ik nog heb om Freelancer stabiel te draaien.
(PS andere spellen draaien wel gewoon en ook zaken als 3dmark03 ed)
Bij Freelancer heb ik continu vastlopers in het spel of een BSOD of een soort van loop van het geluid.
Dingen die ik heb gedaan om hier vanaf te komen:
1 Memtest86 een nacht laten draaien (geen fouten)
2 Mogelijke driver combinaties, alle mogelijke drivers voor mn radeon geprobeerd van reference BBA drivers tot aan de Omega drivers.
3 Geluidskaart vervangen eerst zat er een Hercules Fortissimo II in met de nieuwste drivers nu een SB Live 5.1
4 Windowsupdate, Windows XP geinstalled met SP1 en alle critical updates.
5 AGP modus op 2x zetten lijkt iets stabieler maar nog steeds niet echt stabiel te noemen.
6 Vid-kaart vervangen door een geforce4MX nog steeds niet stabiel
7 Voeding stresstest (CPU burn K7 aan, 2gig over het netwerk trekken, iso van CD op Harddisk pompen en install uitvoeren van andere harde schijf image) uitgevoerd en ook hier geen bijzonder grote afwijkingen of vastlopers.
Kortom ik begin een beetje radeloos te worden over de mogelijke opties die ik nog heb om Freelancer stabiel te draaien.
(PS andere spellen draaien wel gewoon en ook zaken als 3dmark03 ed)