Freelancer problemen

Pagina: 1
Acties:

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-02 15:14
Zelf heb ik enorme problemen met Freelancer. Mijn huidige configuratie is een AthlonXP1800+-512mbDDR-333 Asus A7v266 icm Radeon 9000-128mb van Hercules en nu een SBlive5.1.
Bij Freelancer heb ik continu vastlopers in het spel of een BSOD of een soort van loop van het geluid.

Dingen die ik heb gedaan om hier vanaf te komen:

1 Memtest86 een nacht laten draaien (geen fouten)
2 Mogelijke driver combinaties, alle mogelijke drivers voor mn radeon geprobeerd van reference BBA drivers tot aan de Omega drivers.
3 Geluidskaart vervangen eerst zat er een Hercules Fortissimo II in met de nieuwste drivers nu een SB Live 5.1
4 Windowsupdate, Windows XP geinstalled met SP1 en alle critical updates.
5 AGP modus op 2x zetten lijkt iets stabieler maar nog steeds niet echt stabiel te noemen.
6 Vid-kaart vervangen door een geforce4MX nog steeds niet stabiel
7 Voeding stresstest (CPU burn K7 aan, 2gig over het netwerk trekken, iso van CD op Harddisk pompen en install uitvoeren van andere harde schijf image) uitgevoerd en ook hier geen bijzonder grote afwijkingen of vastlopers.

Kortom ik begin een beetje radeloos te worden over de mogelijke opties die ik nog heb om Freelancer stabiel te draaien.
(PS andere spellen draaien wel gewoon en ook zaken als 3dmark03 ed)

• Black-Death
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:47
Hhm..
Ik zie in je lijstje niet de volgende dingen staan:

- Mogelijke patches voor Freelancer
- Freelancer ff opnieuw installeren?

Het ligt natuurlijk voor de hand, de bovenstaande dingen. Waarschijnlijk heb je dat ook wel gedaan, maar het staat niet in je lijstje, dus ik zeg het maar even.

Verwijderd

legale versie? zo jah wachten tot er een patch komt...

• nadd
Freelancer al meerdere malen geinstalled en patches ja helaas die zijn nog niet uit.

Wachten op een patch vind ik altijd erg dubieus speciaal omdat ik meerdere mensen ken die geen problemen hebben met het spel met een vergelijkbare config. Ook als ik in de topics kijk zie ik niet specifiek veel Freelancer probs naar voren komen behalve de geluidsissues die in de readme staan. Dus ik ben toch bang dat er ergens iets niet klopt met mijn machine/install.

Verwijderd

het is wel een legale versie? en verder heb je vrijwel alles al geprobeert... probeer eens jouw Freelancer bij iemand anders te instaleren en kijk of ie het dan wel doet... kan je het spel zelf als oorzaak in iedergeval uitsluiten

• nadd
Mijn versie werkt wel op andere machines dus dat kunnen we uitsluiten over legaal gesproken dat zal een tikkie moeilijker zijn aangezien hij nog niet uit is.

• Black-Death
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:47
Dat is het hem dus.

Tsja, moet je maar wachten...................... :N

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-01 22:03

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

heb je toevalig NAV 2003? die conflict bij mij, als ik uurtje aan het gamen ben. dan is MEM op (beetje raar zit 512 in) en dan loopt NAV vast en dus me hele pc. Als ik die disable werkt ie prima.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• nadd
nope ook geen NAV2003 of andere scan progjes die geven altijd veel te veel performance verlies in mijn ogen.

Het lijkt erop dat nu ik mn oude voeding erin heb gedaan het weer wat beter gaat mn Aopen is toch misschien wat beter dan mn Qtec 400 watt ;)

Helaas ook met nieuwe voeding nog steeds problemen

[ Voor 10% gewijzigd door nadd op 03-03-2003 22:40 ]

• nadd
Even een klein schopje ;)

Maar niemand nog suggesties?

Verwijderd

Zet je hardware-Accleration eens 1 tikje minder (Ergens bij Display Properties)

• Ryceck
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:52

Ryceck

Constants and Variables

Hardware accelleration zorgt alleen voor wat haperingen.... althans... da zorgde bij mij niet voor vastlopers. Het uitzetten van accelleration voorkomt alleen met Radeon 9XXX problemen met wat haperingen in de menus :)

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.

• nadd
Helaas ook met hardware accel een tikkie terug nog steeds vastlopers en ook mn geluidskaart al een tikkie terug in hw accel nog steeds vastlopers.
Wel heb ik spikes in mn 5voltslijn als ik aan het spelen ben, standaard heb ik voltage van 4,85 volt en dan dus onder de 4,75. Maar is het dit puur en alleen een voedingsissue (zodat ik hem kan retourneren? ) of kan het ook te maken hebben met het moederbord dat deze niet genoeg voltage doorgeeft aan de componenten?

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je krijgt ook soms een BSOD, wat staat hierin?

🌞🍃

• nadd
Verscheidene BSOD's de driver van mn vidkaart ati2dag oid, non paged error of de heerlijke SBlive driver of de beruchte IRQ_less_or_equal.
Maar zoals in de openingspost al aangegeven heb ik eigenlijk alle hardware al geswapt incl vidkaart, geluidskaart. Het geheugen getest met memtest86.
Dus blijven er in mijn ogen nog 2 dingen over voeding (met name door die brakke 5 volts lijnen) en moederbord

• nadd
klein schopje problemen zijn er nog steeds

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:01
Misschien zitten er meerdere aparraten op dezelfde IRQ, haal eens heel je PC leeg en laat alleen je videokaart en processor en geheugen zitten. Haal dus ook je geluidskaart eruit. Zo voorkom je dat ze elkaar in de weg kunnen zitten.
Als het dan goed loopt kan je het proberen met de geluidskaart erbij enzovoort.

The devil is in the details.

• Ornathon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-07-2023

Ornathon

PSN: igorvertus

Doet het geluid wel gewoon goed bij jou? Bij mij geeft ie gesprekken meestal niet weer ingame.

PSN4 igorvertus (Destiny) * Aprilia RSV * Suzuki GSX1300R

Verwijderd

Heb je al DirectX 9 geinstaleerd, ik heb gehoord dat dat nog wel eens wil helpen.

just a thought....

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-02 20:16

boesOne

meuh

Ornathon schreef op 10 maart 2003 @ 16:32:
Doet het geluid wel gewoon goed bij jou? Bij mij geeft ie gesprekken meestal niet weer ingame.
Check de readme !
Dit is een heeel ander probleem. Als je 5 voltslijn onder de 4.75 komt is dat toch wel ernstig hoor...

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Pagina: 1