Toon posts:

2de netwerkkaart erin en geen internet meer!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb veel van deze problemen gezien in de topics maar schrijf toch even een nieuw topic want ik vind niet echt een antwoord.

Situatie voorheen: PC met Asus P4B533-E MB met netwerkkaart onboard. met deze nertwerkkaart een eigen LAN opgezet met een tweede PC, alles werkte prima.

Toen @Home kabelinternet laten installeren, de monteur trok vrolijk de LAN verbinding los en gebruikte de interne netwerkkaart voor @Home en liet een nieuwe netwerkkaart in de doos achter. Internet werkt prima. Maar als ik de nieuwe netwerkkaart erbij steek om opnieuw een LAN op te zetten ben ik mijn internet kwijt! Het vreemde is dat XP nog wel met meldingen erdoor komt dat er updates beschikbaar zijn, maar explorer, outlook en alle andere internet programma's werken niet.

Ik krijg internet weer terug als ik de kaart eruit haal EN een systeemherstel uitvoer.
Wie weet wat dit kan veroorzaken, ik heb al vanalles geprobeerd, de LAN kaart uitschakelen, spelen met de TCP/IP settings.... Ik ben dus nog niet eens toe aan het configureren van de LAN verbinding toegekomen.

Mijn systeem: P4 Asus MB P4B533E onboard LAN, standaard 2de netwerkkaart (weet effe niet het model, van @home), WinXP pro, @Home kabel internet

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Welke settings heb je nu?

en wat is de uitvoer van "route print" ?

Verwijderd

Topicstarter
Erkens schreef op 03 March 2003 @ 10:32:
Welke settings heb je nu?

en wat is de uitvoer van "route print" ?
Ik ga dit vanavond eens proberen en terug melden.

Verwijderd

netwerk wizard van xp een keer doen! je kiest dan de netwerkverbinding die je voor int wil gebruiken en 1 voor het netwerk moet perfect werken!

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
Verwijderd schreef op 03 March 2003 @ 16:03:
netwerk wizard van xp een keer doen! je kiest dan de netwerkverbinding die je voor int wil gebruiken en 1 voor het netwerk moet perfect werken!
:/

Of gewoon dus de 2e netwerk kaart in je pc (die van @sloom dus) ff ip 192.168.0.1 geven met bestands en printer deling aan. 2e pc 192.168.0.2 aanwijzen.

Probleem met die crappy wizard is dat er veel services gaan draaien zonder dat je het weet.