Toon posts:

Geheugen bij 8RDA+

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan binnenkort een nieuw systeem te kopen met een 8RDA+ mobo..
Nu heb ik een beetje gesearched en wat reviews gelezen. Overal krijg ik een ander antwoord over welk geheugen er bij moet, want standaard geheugen zou niet goed samen gaan met de nforce2 chipset?
Dit lijkt mij nergens op slaan, maar toch wil ik het even zeker weten.

Volgens een aantal winkel, kan je het beste er TWINKX DUAL-CHANNEL 512-3200 (2*256) op doen, is dit waar of maakt het niets uit welk geheugen en is het misschien een nog beter idee om er standaard PC3500 (of hoger) op te doen zodat je geheugen niet gauw kapot gaat aan een hoge FSB?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

2 Dimmetjes is in deze situatie aan te raden omdat je met dual DDR werkt namelijk.
en verder zou ik in ieder geval geheugen nemen wat op de juiste FSB draait. Lager clocken is geen probleem, hoger daarentegen gaat niet echt goed.

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Twinkx ken ik niet, en merkgeheugen heeft vaak wel de neiging om stabieler te zijn, minder uitval te hebben, en/of beter over te klokken.

Stabiliteit van een systeem valt of staat dus gedeeltelijk bij het geheugen.

Uiteraard zal je 2 reepjes moeten nemen voor een dual channel ddr opstelling, dus bijvoorbeeld 2x256MB om 512MB te hebben.

O.a. Samsung maakt goed geheugen, maar natuurlijk kan je ook "overclock geheugen" kopen, van bijvoorbeeld Kingston of Crucial.

//Edit: toevoeginkje, het systeem zal beter presteren als de fsb van het geheugen synchroon (gelijk) draait aan de fsb van je Athlon vanwege verlaagde latencies, hou dit dus ook bij het oc'en in de gaten.

[ Voor 20% gewijzigd door rvanlooijen op 03-03-2003 09:53 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Technische PMG FAQ, kijk eens onderaan :)

Koop gewoon A-merk geheugen, ze werken allemaal prima, mits binnen spec draaiend. De verschillen zitten em eerder in de latencies, overclockbaarheid, garanties, support, etc.. Het is aan jou welk aspect doorslaggevend is bij de aankoop :)

/faq

Dit topic is gesloten.