Toon posts:

Search: wanneer werkt 'ie weer als vanouds?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een van de belangrijkste onderdelen van GoT is de Search. Nu werkt 'ie al een tijd niet goed. Zie de bugmeldingen maar op het bug forum.
Wat ik zelf naast het zoeken op info regelmatig deed is het zoeken naar m'n eigen posts. Ik post regelmatig en in verschillende fora en omdat ik regelmatig vergeet waar en wat ik allemaal gepost heb, zocht ik regelmatig eigen posts op via de search en zette ze op volgorde Datum laatste posting. Dat werkt dus nog steeds niet. Ik krijg allemaal posts van soms 2001. En als ik de volgende pagina wil zien krijg ik dezelfde info.

Maar okay, voordat dit een post wordt die eigenlijk thuis hoort in Bugmeldingen... ;) : mijn eigenlijke vraag is: wordt er nog aan de Search gewerkt? Is er nog hoop dat de problemen worden opgelost? Wat kunnen we verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-10 11:28

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Zonder heel diep op jou post in te gaan wil ik toch even kwijt dat ik de search, afgezien van een aantal bugs, gewoon vrij goed vind werken op dit moment hoor. Hij werkt in ieder geval stukken beter dan de search in v. 1.7 van React. Deze verbetering is natuurlijk te danken aan de omega-engine.

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:12

SmartDoDo

Woeptiedoe

Met andere woorden, klik eens op je naam en zie daar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10 17:28
Verwijderd schreef op 03 maart 2003 @ 09:15:
Wat ik zelf naast het zoeken op info regelmatig deed is het zoeken naar m'n eigen posts. Ik post regelmatig en in verschillende fora en omdat ik regelmatig vergeet waar en wat ik allemaal gepost heb, zocht ik regelmatig eigen posts op via de search en zette ze op volgorde Datum laatste posting. Dat werkt dus nog steeds niet. Ik krijg allemaal posts van soms 2001. En als ik de volgende pagina wil zien krijg ik dezelfde info.
SmartDoDo schreef op 03 maart 2003 @ 09:18:
Idd, maar als je in je profile kijk dan zie je ook een zware verbetering...

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:14

Arno

PF5A

* Arno snapt niet dat er wekelijks een topic wordt geopend over de search.

De search werkt best redelijk en ZELFS de search topics in LA zijn te vinden 8)7

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hm, ja, de info bij View profile is inderdaad verbetert.
Desalniettemin, de foute resultaten bij het zoeken op Poster blijven vervelend (zoeken op Trefwoorden gaat inderdaad wel goed, lijkt me). En ik heb dus nog steeds geen antwoord op mijn eigenlijke vraag: wordt er op dit moment nog aan gewerkt en zo ja, wanneer kunnen we verbetering verwachten?

EDIT

Och,Nu lees ik pas echt wat SmartDoDo (en iets onduidelijker justmental) bedoelen: als je op je NAAM klikt (links, boven je icon) krijg je al je meest recente posts te zien (dus klikken op je naam, niet op View profile)! Potverdorie! Waarom wist ik dat niet? Shit zeg, da's handig! _/-\o_

Waar had ik dat kunnen lezen? Is dat altijd al zo geweest? Nee toch?!? Want ik voel me nu wel erg achterlijk... }:O Maar eh... het blijft vreemd dat dit via de Search niet goed werkt. Maar ja, dit is VEEL handiger.

Zo. Nu is dit topic TOCH nog ergens goed voor geweest!!! :) ;) >:) :o 8) :D

edit: en zo reageren we niet in de fora...

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2003 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Zijn die ziektes nu echt nodig :? :/

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyphOn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10 13:14
SmartDoDo schreef op 03 March 2003 @ 09:18:
Ja maar echt kloppen doet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:12

SmartDoDo

Woeptiedoe

SyphOn schreef op 03 March 2003 @ 10:13:
[...]

Ja maar echt kloppen doet het niet.
Wàt klopt er niet aan dan? Als ik op mijn naam klik zie ik de topics verschijnen waarin ik gepost heb. Makkelijk toch of niet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10 17:28
Verwijderd schreef op 03 maart 2003 @ 09:50:
En ik heb dus nog steeds geen antwoord op mijn eigenlijke vraag: wordt er op dit moment nog aan gewerkt en zo ja, wanneer kunnen we verbetering verwachten?
Nieuwe faq: searchmanual, nieuwe searchforms: binnenkort

Toch wat vaker in het mededelingen forum kijken :Y)

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Traag schreef op 03 March 2003 @ 10:06:
Zijn die ziektes nu echt nodig :? :/
Nee, sorry, was niet nodig... Ze zijn gelukkig al weg 'gemod', zie ik. Excuses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Waarvoor dank ;)

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hellogoodbye: niet meer doen he :)
En ja dat is al sinds ik hier geregged ben ;)
En het enige wat er te vertellen valt over de search staat in MED.

syphon: wat klopt er niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Niet online
Mag ik hier trouwens meteen een kleine request doen voor de search?

Als je gezocht hebt, staat er voor het topic in welk subforum het staat. Dat subforum was vroeger klikbaar, kan dat nu weer? :D

Dank ;) Ennem, ik moet zeggen dat ik genoeg vind met de search, veel meer dan voorheen!

edit:
Euhh, laat maar. Dat is alweer zo :?
Ik dacht dat het gister nog anders was.. nouja.. het werkt dus prima! :D

edit:
Nog een keer :P
Als je op je naam klikt klopt het wel, alleen niet als je naar de search gaat en dan ergens op gaat zoeken. Zou dat gemaakt kunnen worden?

[ Voor 37% gewijzigd door saviour op 03-03-2003 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

we zijn er nog mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toppie ACM d:)b de search is weer 'oude-omega-waardig' en met minder konden we gewoon geen genoegen nemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Niet online
Who the man? Who the man? ;)

Goed werk ACM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Verwijderd schreef op 04 maart 2003 @ 00:12:
Toppie ACM d:)b de search is weer 'oude-omega-waardig' en met minder konden we gewoon geen genoegen nemen ;)

Als het goed is kan ie nu meer dan "oude-omega" hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-10 15:26

LauPro

Prof Mierenneuke®

Het klopt niet in de zin van dat de topics worden gesorteerd op de laatste reactie. Terwijl imo dat juist moet worden gesorteerd op reactievolgorde van jezelf.

En ik vind de search gewoon bagger, na 2 of 3 pagina's loopt de search op hol, veels te ver offtopic en als je dan 'Vorige' doet zijn al je ingevoerde gegevens weg :(.
Ik zou er bijna een :r bij plaatsen, kunnen jullie niet wat regelen met sponsering van Google oid

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Je doet je ondertitel eer aan :/

Ze zijn er toch mee bezig!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

LauPro schreef op 04 March 2003 @ 11:49:
Het klopt niet in de zin van dat de topics worden gesorteerd op de laatste reactie. Terwijl imo dat juist moet worden gesorteerd op reactievolgorde van jezelf.
Goh... Die discussie weer?
Er zijn mensen die dat op hun eigen volgorde verwachten, er zijn mensen die dat op de volgorde van topicdatums verwachten. Pak de search en zoek dat topic dat er over ging maar op, dat is een stuk of wat reacties lang, hier in LA.
En ik vind de search gewoon bagger, na 2 of 3 pagina's loopt de search op hol, veels te ver offtopic en als je dan 'Vorige' doet zijn al je ingevoerde gegevens weg :(.
Je hoeft niet eens vorige in te tikken, gewoon je query aanpassen en hij zoekt automatisch opnieuw. Zelfs als je een pagina-knop indrukt ipv de submitknop.

Btw, als jij offtopic topics krijgt, waar zoek je dan wel niet op :? Want omega zal heus geen topics vinden die niet aan je zoektermen voldoen.
Misschien moet je dit es doornemen: Omega search manual ?
Ik zou er bijna een :r bij plaatsen, kunnen jullie niet wat regelen met sponsering van Google oid

Ow... en sinds wanneer kan Google een sql-database doorzoeken?
Sinds wanneer kan google postings van gebruikers vinden en sorteren?
Sinds wanneer vindt google precies wat jij zoekt als jij geen geschikte zoektermen invoert?

Google is _echt_ niet perfect en zou op vrijwel eenzelfde manier als omega toegepast moeten worden door ons, terwijl ik zelfs betwijfel of het al die functionaliteit wel kent die omega biedt, zoals het op kunnen geven van subfora. Afgezien van het feit dat je de zoeksoftware niet los kan krijgen, alleen in een gele blackbox.

[ Voor 3% gewijzigd door ACM op 04-03-2003 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

ACM schreef op 04 maart 2003 @ 12:13:
[...]
Je hoeft niet eens vorige in te tikken, gewoon je query aanpassen en hij zoekt automatisch opnieuw. Zelfs als je een pagina-knop indrukt ipv de submitknop.
Bij de React-search gaat dat forumulier weg hor :?.
Btw, als jij offtopic topics krijgt, waar zoek je dan wel niet op :? Want omega zal heus geen topics vinden die niet aan je zoektermen voldoen.
Misschien moet je dit es doornemen: Omega search manual ?
Ik heb die doorgelezen maar het is mij toch meerdere malen voorgekomen dat de keywords waar je oorspronkelijk op zocht verdraaid oid worden bij pagina 3 ongeveer - maar dat zou aan mij kunnen liggen, ik zal zo even een voorbeeld zoeken.
Ow... en sinds wanneer kan Google een sql-database doorzoeken?
Sinds wanneer kan google postings van gebruikers vinden en sorteren?
Sinds wanneer vindt google precies wat jij zoekt als jij geen geschikte zoektermen invoert?
Nou oke, dat van Google neem ik terug, maar het is wel een feit dat het zoeken nu al bijna een half jaar ronduit bagger gaat. Dat jullie ermee bezig zijn vind ik heel fijn, maar imo wel iets dat op korte termijn rond moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

LauPro schreef op 04 March 2003 @ 12:22:
Bij de React-search gaat dat forumulier weg hor :?.
Wanneer heb je voor het laatst gezocht :?

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat jij niet meer je eigen stellingen hebt gecontroleerd sinds die reactie hierboven:
ACM in "Search: wanneer werkt 'ie weer als vanou"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

LauPro schreef op 04 March 2003 @ 12:22:
maar het is wel een feit dat het zoeken nu al bijna een half jaar ronduit bagger gaat. Dat jullie ermee bezig zijn vind ik heel fijn, maar imo wel iets dat op korte termijn rond moet zijn.

Volgens mij draait omega al sinds oktober Augustus (zo lang al? :) ) ? Op dat moment _kon_ je toch al behoorlijk goed zoeken of niet dan?

Die oplossing was er niet voor de grap neergezet en die moet je wel degelijk meerekenen als zoekoplossing voor GoT...
Dus om nou te claimen dat het een half jaar lang ronduit bagger is, dan heb je blijkbaar niet gekeken naar de geboden oplossing :?

[ Voor 8% gewijzigd door ACM op 04-03-2003 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

ACM schreef op 04 March 2003 @ 12:33:
Die oplossing was er niet voor de grap neergezet en die moet je wel degelijk meerekenen als zoekoplossing voor GoT...
Dus om nou te claimen dat het een half jaar lang ronduit bagger is, dan heb je blijkbaar niet gekeken naar de geboden oplossing :?
Ik heb juist de Omega-search meer gebruikt dan ooit, het was ook een zeer fijne zoekmachine om een aantal punten na. Maar de search die ik vanoudsher kende, de search die ik aanklikte en dat het niet opeens leek dat ik uitgelogd was, de search die dezelfde lay-out/opmaak/stijl had als de rest van GoT, de search die ook de resultaten in de stijl als de rest van GoT weergaf, dié search heb ik al ik tijden niet meer gezien :'(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Nou, die is er weer.
Maar dat zegt nog niet dat je al een half jaar lang bagger kon zoeken, toch :?
Hooguit "minder prettig".

En van oudsher? Die search in topix was ook niet zo geweldig het laatste jaar van topix hoor... Men kon niet op termen van 1a2 chars, getallen, strings, etc zoeken, men kon niet met ingewikkelde queries zoeken, men kon niet in topics ouder dan 100 dagen zoeken en ga zo maar door.
* ACM denkt dat men de topix-search nog wel es de hemel in prijst omdat ze vergeten zijn wat het allemaal niet kon ;)
Pagina: 1