Verwijderd schreef op 03 maart 2003 @ 09:47:
Ja.
Je kunt je abo bij je ISP opzeggen maar die van de KPN behouden.
Wellicht dat je dit speciaal moet aanvragen bij je huidige ISP (HccNet) maar het kan wel
Normale wijze is dat je ISP je aanmeld en afmeld bij de KPN.
De aanmelding bij KPN lijkt dan transparant te gaan maar punt blijft dat je een losse ADSL abo bij KPN hebt.
(Ik werk op een ADSL helpdesk vandaar dat ik dit met zekerheid kan zeggen)
Het probleem zit em in het feit dat de ISP vaak "op z'n dooie gemakkie" die afmelding doet bij de KPN. Verder hebben de meeste ISPs geen "systeem" voor overschakelende abbonee's en begint het traject weer van voren af aan.... soms zitten mensen MAANDEN zonder internet, terwijl het theoretisch binnen een dag of 2 geregeld zou kunnen zijn... Je hoeft namelijk alleen de ene ISP af te koppelen, en vervolgens een nieuwe aan te koppelen.
Van wat ik hoor is het niet ongewoon dat na een gebruiker heeft opgezegd de gebruiker niet eens een datum krijgt wanneer de gebruiker uiteindelijk ook is afgesloten. Het is een beetje natte vinger werk.... op het moment dat je ADSL verbinding niet meer werkt kun je een nieuwe aanvragen.
Waarom kun je van een ISP niet te horen krijgen: U wordt op 1 April 2003 afgesloten. Dan kun je bij je volgende ISP tenminste kwijt: U mag op 2 April 2003 uw service activeren
[
Voor 4% gewijzigd door
maartena op 03-03-2003 18:06
. Reden: Spelvautjes ;) ]