Andere abbo zonder adsl op te zeggen

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

• Cyber007
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-04-2023
Ik wil graag bij een andere provider, een sneller adsl abbo hebben
is het mogelijk om over te stappen zonder het huidige abbo op te zeggen
(min of meer verhuizen naar ander provider)

ik heb nu adsl basic van hccnet

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-08 17:51

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Ik denk niet dat dat zomaar gaat.

Maar om hier goed antwoord op te krijgen zul je toch beter met HCCNet en de nieuwe provider moeten bellen lijkt mij.

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Verwijderd

Ja.

Je kunt je abo bij je ISP opzeggen maar die van de KPN behouden.
Wellicht dat je dit speciaal moet aanvragen bij je huidige ISP (HccNet) maar het kan wel

Normale wijze is dat je ISP je aanmeld en afmeld bij de KPN.
De aanmelding bij KPN lijkt dan transparant te gaan maar punt blijft dat je een losse ADSL abo bij KPN hebt.

(Ik werk op een ADSL helpdesk vandaar dat ik dit met zekerheid kan zeggen)

• Cyber007
Kpn zegd dat het niet kan je moet eerst je oude abbo afzeggen voordat je naar een andere provider gaat

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-07 19:57
Verwijderd schreef op 03 maart 2003 @ 09:47:
Dan ben ik benieuwd bij welke ISP dat is, want volgens mij bieden alleen BBned en BaByXL deze service aan.

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:49

EXX

EXtended eXchange

Dit staat op de info-pagina's van XS4ALL:
Kan ik ook wisselen van provider?
Het is nog niet mogelijk om tussen internet providers te wisselen, zonder uw huidige adsl-abonnement op te zeggen. U kunt bij uw nieuwe provider een nieuwe aanvraag indienen nadat uw huidige provider en KPN Telecom uw opzegging administratief hebben verwerkt. Normaliter duurt dat enkele weken. Voor de nieuwe aanvraag bij uw nieuwe provider dient u opnieuw de eenmalige aansluitkosten ADSL van KPN Telecom te betalen. De periode tussen de opzegging bij uw oude internet provider en het opnieuw aangeloten zijn bij uw nieuwe provider kunt u niet internetten via ADSL.

Het is de verwachting dat het in de toekomst eenvoudiger wordt te switchen tussen internet providers op het ADSL van KPN netwerk. XS4ALL adviseert daarop te wachten voordat u met ADSL overstapt van of naar XS4ALL.

De abonnementen ADSL van KPN Telecom en ADSL van XS4ALL kennen beiden een contractduur van minimaal 1 jaar. Na het eerst jaar kunt u beide abonnementen per maand opzeggen.
Zegt u het ADSL-abonnement gedurende het eerste jaar op, dan factureert zowel XS4ALL als KPN Telecom u de resterende looptijd van de overeengekomen contractsduur.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• Amien90
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-07-2021
ik wil van planet naar tweakdsl.. mij werd aangeraden om eerst planet af te zeggen .. en gelijk daarna bij tweakdsl aan te melden .. je komt wel even zonder internet te zitten .. misschien komt dat omdat ik van mxstream naar bbnet wil overstappen

• Cyber007
Ok dan weet ik genoeg bedank voor de replays

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:44

Croga

The Unreasonable Man

Ook ik wil graag van Planet Internet af...... Helaas gaat dit nooit zonder offline tijd....

De procedure is:
- Huidige ADSL abonnement opzeggen
- KPN sluit ADSL van je lijn af nadat provider opzegging heeft verwerkt: Duurt minimaal 3 werkweken
- Aanvragen nieuwe abonnement
- KPN zet ADSL weer op de lijn; duurt 2 weken voor MxStream, 4 voor andere provider
- Nieuwe provider geeft abonnements gegevens door; duurt tussen 1 dag en 3 weken afhankelijk van provider

Totale duur: Minimaal 5 weken, waarschijnlijk 2 à 3 maanden.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Verwijderd schreef op 03 maart 2003 @ 09:47:
Ja.

Je kunt je abo bij je ISP opzeggen maar die van de KPN behouden.
Wellicht dat je dit speciaal moet aanvragen bij je huidige ISP (HccNet) maar het kan wel

Normale wijze is dat je ISP je aanmeld en afmeld bij de KPN.
De aanmelding bij KPN lijkt dan transparant te gaan maar punt blijft dat je een losse ADSL abo bij KPN hebt.

Het probleem zit em in het feit dat de ISP vaak "op z'n dooie gemakkie" die afmelding doet bij de KPN. Verder hebben de meeste ISPs geen "systeem" voor overschakelende abbonee's en begint het traject weer van voren af aan.... soms zitten mensen MAANDEN zonder internet, terwijl het theoretisch binnen een dag of 2 geregeld zou kunnen zijn... Je hoeft namelijk alleen de ene ISP af te koppelen, en vervolgens een nieuwe aan te koppelen.

Van wat ik hoor is het niet ongewoon dat na een gebruiker heeft opgezegd de gebruiker niet eens een datum krijgt wanneer de gebruiker uiteindelijk ook is afgesloten. Het is een beetje natte vinger werk.... op het moment dat je ADSL verbinding niet meer werkt kun je een nieuwe aanvragen.

Waarom kun je van een ISP niet te horen krijgen: U wordt op 1 April 2003 afgesloten. Dan kun je bij je volgende ISP tenminste kwijt: U mag op 2 April 2003 uw service activeren :)

[ Voor 4% gewijzigd door maartena op 03-03-2003 18:06 . Reden: Spelvautjes ;) ]

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-08 20:06
Dit is al erg vaak langs gekomen :)

Neem aub eens een kijkje in de search :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.