Toon posts:

asus v 9280 s

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal......Ik heb laatsts mijn 5 maanden oude videokaart moeten laten vervangen. Deze asus ti 4200 had problemen met de koeling en is helaas stuk gegaan. Gelukkig had ik garantie (Bij computerland) en heb ik nu de ASUS v9280 s erin zitten.
Ik heb m nu 5 dagen en heb m een beetje uitgeprobeerd, op tweakers.net gekeken(staat er niet bij!)en 3d benchmark 2001 test gedaan.
Ik heb het idee dat ik niet alles uit de kaart haal wat er in zit,...de 3d test kwam exact op hetzelfde aantal punten uit als mijn oude kaart namelijk 11000 en nog wat!. Er staat toch echt op de doos dat deze kaart 20% sneller is dan z'n voorganger, de ti4200. Ik vraag me nu dan ook af of ik geen kat in de zak gekocht heb, aangezien ik 54 euro heb bij betaald,.... en de kaart naar mijn idee niet veel sneller is.
Wie kent de asus v9280s?
Wie heeft er tips voor me?
En dan nu de ham vraag: Had ik niet beter een radeon 9700 pro erin kunnen laten zetten? voor 186 euro extra? van bijvoorbeeld het merk gigabyte club3d of maya2?
Ik hoop dat iemand advies heeft!

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Mhm..
Dat is een ti4800 toch? :)

Volgens mij is dat gewoon een agp8 kaar ipv 4, maar is de kaart verder gebaseerd op een ti4200, met die clocksnelheden ook (van het 64 mb model, met de hoeveelheid ram van het 128 mb model).
En deze ASUS is dan nog overclocked als je de kaart krijgt > dat verklaart die 20 %...

Maarja, 54 euro is het niet waard, want het snelheidsverschil is miniem en zou door zelf te oc-en ook te bereiken zijn...

een radeon 9700 pro zou VEEL sneller zijn dan die ti4800 ja...

Maar de kaart die je nu hebt zou wel iets sneller moeten zijn, hoor :)
Zelfde drivers gebruikt en zelfde kwaliteits instellingen bij t benchen? :)
Enhanced by high-speed circuit design and memory support, the V9280S enables 20% or faster memory clock when compared to the other GeForce4 Ti4200-8X graphics cards. Its performance also surpasses those of GeForce4 Ti4400 solutions and is almost comparable to those of GeForce4 Ti4600-based cards.
Het lijkt me sterk dat je dit zelf niet kon vinden :P
Maarja, dit stond dus op de site van ASUS > het lijkt er dus op alsof enkel t ram tov van een ti4800 flink is ge-oc-ed?
V9480/TVD
Enabled by the most powerful NVIDIA®’s GeForce4 Ti4800 SE GPU,
Dit is btw gewoon gelogen, maarja :/
mhm.... een ti42008x is blijkbaar geen ti4800, ik had dus geen gelijk > jij hebt dus gewoon een ti42008x die een bit opgevoerd is..
En het lijkt er op dat enkel het ram 20% ge-oc-ed is..
ti4800 is blijkbaar gebaseerd op een ti4400? :)

Nja, ieg denk ik wel dat je nu ziet wat je hebt aangeschaft :)
Kdenk btw dat je met deze kaart t wel even uithoudt en dat je beter even je geld in je zak kan houden en straks een r350 kan kopen ofzo :)

[ Voor 61% gewijzigd door Okyah op 03-03-2003 07:40 ]

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• Playmaster
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-08 07:26
Ik heb zelf de 8420s dat is de voorganger van die kaart. Bij mijn loopt ie standaard wel sneller dan een gewone Ti4200 ook in de benchmark. OC'ed gaat ie nog sneller. Je zou idd eens naar de instellingen moeten kijken of ie wel goed draait. Misschien dat je wat driver conflicten hebt omdat je eerst een andere kaart in je systeem hebt gehad.

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

http://www.asus.com/products/vga/vgaindex.htm
Kijk hier maar even, dan kan je een verschil tussen de kaarten zien...
Tis imo een bit geldklopperij, al die ti4800s en ti4200 8x kaarten :/
Maarja..

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• Scighera
  • Laatst online: 15-08 11:41

Scighera

swim-bike-run

ti4280 = ti4200 met AGP8x... taht's all

helemaal vergeten: ga de kaart maar ff oc-en. hij is uitgerust met 3.0ns dacht ik, dus hij komt verder dan een normale Ti4280 daar ze normaal maar 3.6ns hebben

[ Voor 70% gewijzigd door Scighera op 03-03-2003 08:09 ]

www.triathlete.nl

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:07
Die 9280S is een Ti4200 met AGP 8x maar ook 3.3ns geheugen zover ik weet. Check de snelheid van je geheugen en core eens in windows. Bij de PoV maken ze ook reclame met 3.3ns geheugen maar de snelheid e.d. staat nog steeds op standaard en is het dus aan jezelf om te overklokken en dan haal je dus die snelheidswinst.

Dit verhaaltje geldt precies hetzelfde voor die 9280S van jou vermoed ik dus asap een nvidia tweak tooltje installeren en kijken op wat voor snelheid de core/geheugen staat.

• Playmaster
  • Laatst online: 01-08 07:26
Kaap schreef op 03 March 2003 @ 08:08:
Die 9280S is een Ti4200 met AGP 8x maar ook 3.3ns geheugen zover ik weet. Check de snelheid van je geheugen en core eens in windows. Bij de PoV maken ze ook reclame met 3.3ns geheugen maar de snelheid e.d. staat nog steeds op standaard en is het dus aan jezelf om te overklokken en dan haal je dus die snelheidswinst.

Dit verhaaltje geldt precies hetzelfde voor die 9280S van jou vermoed ik dus asap een nvidia tweak tooltje installeren en kijken op wat voor snelheid de core/geheugen staat.
Dit is niet het geval. De 9280s is volgens mij standaard al geklokt op 275/600 dit is dus absoluut niet standaard, verder is het in sommige reviews zelfs het geval geweest dat als je deze OC'ed je zelfs op lagere scores uitkomt en een oc'ed 8420s nog sneller is.
Pagina: 1