Toon posts:

Counterstrike met I740 kaartje?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
is het mogelijk counterstrike 1.5 netjes te laten draaien op een 8MB Intel 740 kaartje met nog een beetje acceptabele framerate? ik krijg namelijk de OpenGL niet aan de gang terwijl de kaart dat wel aankan. en D3D is zoooooo traag. :(
of is een I740 dan echt gewoon te traag voor CS?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2003 01:19 ]

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-12-2025

RSP

Denk dat je in software modus meer geluk hebt (denk niet dat 't fijn zal werken dus)

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-02 18:41
software moduszal beter gaan ;)

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-02 17:16
8MB is te weinig voor elke game die 3D/niet oeroud is. Dus die i740 is toch niet zo razendsnel :P.

tvw

Verwijderd

Topicstarter
counterstike is toch niet zo zwaar en 3d kaart afhankelijk? ik heb verder wel een Athlon XP 2400+ en 512 MB PC2700 met WinXP.
ik krijg alleen opengl niet aan onder XP :( en t moet mogelijk zijn

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2003 01:48 ]

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:00

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

waarom wil je uberhaubt zo'n nare kaart in zo'n systeem douwen??? :p Kan je beter een TnT 2 kaartje kopen ofzow voor 35,- Pleuro

en trouwens ik probeerde cs te spelen op een Ati Rage LT Pro met 4 Mb geheugen en dat trok ie NET op openGL met iets van 25 fps..... (op zijn best :P) Dus een betere kaart dan die je erin wil douwen is wel een vereiste.

Misschien ligt het btw aan win XP, heb de laastse tijd veel last onder windows xp met half life. Crasht na een uur ofzow :|

[ Voor 18% gewijzigd door Notna op 03-03-2003 08:35 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:46
Half-Life was niet zo zwaar, maar met alle update is het intussen wel een redelijk veeleisend spel geworden. Speelde het altijd op m'n P166 met Voodoo 1 (4mb) en dat ging prima, maar dat hoef ik nu niet meer te proberen! Maar waarom door prutsen met een i740? 2e hands heb je al een HL waardige kaart voor een euro of 30.

Flickr | Lego collectie

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 11:29

• kNarf_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09-2024
Een paar jaar geleden heb ik CS ook met een I740 gespeeld en dat ging echt supertraag (was wel met een PII 350 maar toch) Toen versie 1.0 uitkwam werkte het helemaal niet meer in OpenGL of D3D, alleen nog maar in software modus. Toen ben ik overgestapt op een TNT1 en toen werkte CS weer super :*)

Je kunt dus bijna elke kaart gebruiken voor CS maar gebruik in ieder geval géén Intel 740...

Verwijderd

ik heb pas geleden geprobeert cs te spelen met me integrated 8 mb videokaart ik kwam ook niet over de 30 fps in elke mode dus softeware,D3D, glide.
het is gewoon niet te spelen met zo kaart nu heb ik ge force 4 ti4200 werkt die super op dus, Tip koop nieuwe videokaart.

ps. kheb het ook gespeelt met tnt2 kaart dan draai je ongeveer 70 fps

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2003 10:54 . Reden: foutje ]

Verwijderd

Topicstarter
voor de mensen die niet snappen wat ik aan het klooien ben met zo'n kaartje: ik ben overgestapt van GF4 ti 4600 naar radeon 9700 pro en ik heb die i740 effe van zolder gehaald terwijl ik op mn nieuwe kaart wacht :)
en ik wilde in eerste instantie die i740 ook nog in een netwerk pc doen om m in een LAN op te nemen en te CSen, maar dat wordt dus niks :|

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2003 12:24 ]

Verwijderd

Zon i740 is leuk om een tekstverwerker of spreadsheet op te starten, maar is compleet ruk voor gaming.

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik kon vroeger heerlijk cs spelen met een Intel i740 kaartje hoor :)

CS is niet zwaarder geworden na mijn idee, niet veel iig. Dus zou geowon prima moeten lukken. Wat ik wel heb ondervonden is dat je wel een intel mobo (chipset?) moet hebben wil het lekker draaien. Ik heb het kaartje wel is op een amd k6 systeem gehad, en was niet vooruit te trekken.

Pentuim 3 450mhz
128mb sdram
10gig hdisk
Intel i740

En ik had hem op opengl 800x600. Fps weet ik niet meer, maar was gewoon soepel zonder lag etc. Schat zo minimaal 50fps.

Maar ik zou er niet mee kunnen leven, 60hz vind ik al neit meer speelbaar op cs :P.
Ik speel nu op 120hz met vsync aan kan niet meer zonder :)

[ Voor 13% gewijzigd door Workaholic op 03-03-2003 20:00 ]

Mijn V&A

• kNarf_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09-2024
En in welke CS versie was dat?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:50
Ik weet niet wat voor prestaties ik me moet voorstellen bij een I740 kaartje, maar wat OC-Addict verteld geloof ik toch niet helemaal. Met mijn systeem (zie sig voor specs) haal ik zo rond de 40 tot 70 frames per seconde, genoeg om CS mee te spelen, ik klaag er dan ook niet over. Maar mijn systeem is toch wel een stukje sneller dan die van OC-Addict. Ik speel ook in 800x600 dus daar ligt het niet aan.
In combinatie met een Athlon XP 2400+ zou het denk ik wel nog redelijk kunnen draaien, omdat die CPU natuurlijk al een bakbeest is. Maar met minder dan 1000 Mhz zou ik er niet aan beginnen. Al kan je het natuurlijk wel uitproberen :)

The devil is in the details.

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:08
mzz
als het niet draait ken je altijd nog software gebruiken mja of je da wil :/

• Dextourius
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-03-2025
kNarf schreef op 03 maart 2003 @ 09:45:
Een paar jaar geleden heb ik CS ook met een I740 gespeeld en dat ging echt supertraag (was wel met een PII 350 maar toch) Toen versie 1.0 uitkwam werkte het helemaal niet meer in OpenGL of D3D, alleen nog maar in software modus. Toen ben ik overgestapt op een TNT1 en toen werkte CS weer super :*)

Je kunt dus bijna elke kaart gebruiken voor CS maar gebruik in ieder geval géén Intel 740...
Ej? GP knarf?

jah zoals er al gezegt is gewoon lekker een maandje ofzo sparen en een videokaart kopen. 2hands kan ook :)

Dan kan je weer lekker genieten van je CS :)

Hey Corc, versene borc olmaz Maykil bendede yok!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
MaRc0 schreef op 03 March 2003 @ 20:27:
Ik weet niet wat voor prestaties ik me moet voorstellen bij een I740 kaartje, maar wat OC-Addict verteld geloof ik toch niet helemaal. Met mijn systeem (zie sig voor specs) haal ik zo rond de 40 tot 70 frames per seconde, genoeg om CS mee te spelen, ik klaag er dan ook niet over. Maar mijn systeem is toch wel een stukje sneller dan die van OC-Addict. Ik speel ook in 800x600 dus daar ligt het niet aan.
In combinatie met een Athlon XP 2400+ zou het denk ik wel nog redelijk kunnen draaien, omdat die CPU natuurlijk al een bakbeest is. Maar met minder dan 1000 Mhz zou ik er niet aan beginnen. Al kan je het natuurlijk wel uitproberen :)
Mischien zijn de huidige cs versies toch zwaarder ik weet iig zeker dat het soepel liep vroeger ;). Wat de fps betreft, tja.. zal iig rond de 40 moeten zijn anders is ut gewoon niet speelbaar.

Mijn V&A

Pagina: 1