Toon posts:

JS execCommand en ClassName

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Met execCommand kan je veel bewerkingen uitvoeren op editable <div>. Ik kan alleen nergens vinden of het mogelijk is om een CSS ClassName toe te voegen op de manier zoals dit gebeurd met bijvoorbeeld bold enz.

Alle manieren die ik gevonden heb om in een online WYSIWYG tekst een CSS Class mee te geven werkten door er <span class="mooilettertype"> voor te zetten en na de geselecteerde tekst weer met </span> af te sluiten. Dat werkt wel, maar niet als de ingewikkeld gaat lopen selecteren. Dan gaan de span-tags verkeerd nesten en als er een methode met execCommand zou bestaan heb ik daar geen last van.

Maar... ik heb hem dus nog niet gevonden. Iemand een idee?

Warner

• Parcye
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08-2017

Parcye

Mr C

Je kan een <div> in een <div> zetten met een class propety toch? Maar ik weet niet of het nesten dan beter gaat,

Ik ben zelf op zoek naar execCommand opties om goed dynamisch tabellen te beheren, dus cellen erbij, eraf, rijen erbij, eraf etc...

"Als je het kan bedenken, kan het gemaakt worden" Parcye - 14 januari 2002

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02:05
<span> is één van de manieren om dat te doen.
Misschien is het handig als je gewoon even een CSS reference site doorneemt a la
http://www.w3schools.com/css/default.asp :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-01 11:25

D2k

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:36

crisp

Devver

Pixelated

<niet serieus>
Waarom ken je geen styles toe aan bijvoorbeeld de H tags? Ik weet dat het ranzig is omdat H tags bedoelt zijn voor headings, maar je bent toch al met IE-only dingen bezig, dus kan dat er ook wel bij ;)
</niet serieus>
En hoezo gaan spans verkeerd nesten, en dingen als <b> en <i> niet? Dit is ook gewoon fout:
HTML:
1
Dit <b>stukje tekst <i>is ook </b>verkeerd </i>genest

[ Voor 46% gewijzigd door crisp op 03-03-2003 09:18 ]

Intentionally left blank

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Mede door de input van crisp kan dit nog een spannend topic worden. Op naar W&G dus :)

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

Je kunt in je editor wel achterhalen in welke tag je zit en die eventueel aanpassen. Zo werkt het wijzigen van links ook. Want het is niet zozeer het kunnen plaatsen van een stukje html wat lastig is, maar het kunnen wijzigen/verwijderen met een druk op de knop van de tag waar je op dat moment in zit :)

• 2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-03 13:52

2

Kijk eerlijk gezegd ging het al fout toen je bedacht dat je in eenzelfde tekst lettertypes wilde gaan mengen.

• Parcye
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08-2017

Parcye

Mr C

"Als je het kan bedenken, kan het gemaakt worden" Parcye - 14 januari 2002

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

En nu serieus: Daar kun je geen spans/classes mee verwerken. Dit zul je allemaal zelf moeten scripten. execCommand is geinig voor een aantal standaard features, maar daar heb je het dan wel mee gehad.

Wij hebben met onze editor een iets andere approach gekozen. Mensen kunnen geen lettertypes en kleuren wijzigen, slechts een aantal voorgedefinieerde elementen plaatsen, zoals links, tabellen (voorgedefinieerde style), opsommingen, uitlijningen, afbeeldingen, headers, e.d. Zelfs underline hebben we uitgeschakeld, omdat die mensen die content gaan toevoegen/wijzigen niet snappen dat dat nogal verwarrend werkt.

[ Voor 29% gewijzigd door Bosmonster op 03-03-2003 14:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reacties, zal niet meer in het verkeerde onderwerp posten ;)
Pagina: 1