Probleempje bij een kennis.. Ik krijg een router niet aan de gang... Ik kan me meestal aardig redden met die zooi, maar deze weigert dus gewoon pertinent..
Situatie: 1 Chello modem.
IP: 212.187.103.x
Subnet: 255.255.255.0
GW: 212.187.34.1
Aangesloten op een Sweex routertje
Deze settings werken los wel goed, indien PC direct aan de modem.
Zodra ik de router er tussen hang en deze settings instel: No-go.
Gateway wordt nieteens opgeslagen in de router, blijft 0.0.0.0
De router is goed, als ik 'm thuis in m'n lan hang (geen vast IP, maar dhcp) dan doet ie t prima.
Probleem is (denk ik) dat ik het subnetmask niet echt vertrouw.. Kennis is z'n Chello brief kwijt, dus de gegevens heb ik zo uit de PC gehaald die direct online zit. Subnet kan ik dus niet controleren.. Maar 't werkt wel
Voor zover mijn kennis reikt zou er op z'n minst een ANDER subnetmask bijhoren.. 255.255.0.0 gaf ook geen verbetering..
Maar subnetting/calculatie hiervan is iets waar ik nog geen kaas van gegeten heb: Daar moet ik me ooit nog eens in verdiepen (tesamen met routing enz)...
Dus iemand suggesties??
Situatie: 1 Chello modem.
IP: 212.187.103.x
Subnet: 255.255.255.0
GW: 212.187.34.1
Aangesloten op een Sweex routertje
Deze settings werken los wel goed, indien PC direct aan de modem.
Zodra ik de router er tussen hang en deze settings instel: No-go.
Gateway wordt nieteens opgeslagen in de router, blijft 0.0.0.0
De router is goed, als ik 'm thuis in m'n lan hang (geen vast IP, maar dhcp) dan doet ie t prima.
Probleem is (denk ik) dat ik het subnetmask niet echt vertrouw.. Kennis is z'n Chello brief kwijt, dus de gegevens heb ik zo uit de PC gehaald die direct online zit. Subnet kan ik dus niet controleren.. Maar 't werkt wel
Voor zover mijn kennis reikt zou er op z'n minst een ANDER subnetmask bijhoren.. 255.255.0.0 gaf ook geen verbetering..
Maar subnetting/calculatie hiervan is iets waar ik nog geen kaas van gegeten heb: Daar moet ik me ooit nog eens in verdiepen (tesamen met routing enz)...
Dus iemand suggesties??