[Windows 2000], geluidskaart driver probleem

Pagina: 1
Acties:

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:59
Ik heb voor mensen een PC in orde moeten maken, hun HD was kapot gegaan. Nu heb ik een nieuwe HD gekocht en Windows 2000 geinstalleerd. Maar nu herkent hij de geluidskaart niet. Op de geluidskaart staat geen type/merk/serienummer helemaal niks. Ze hebben ook geen boekjes of CD's van de PC. Hoe kan ik nu achter de drivers komen? Of om welk merk geluidskaart het gaat?

Verwijderd

Openschroeven die handel zou ik zeggen, er staat bijna altijd wel een merk of typenummer of de kaart...

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:59
Razer schreef op 02 maart 2003 @ 22:53:
Ik heb voor mensen een PC in orde moeten maken, hun HD was kapot gegaan. Nu heb ik een nieuwe HD gekocht en Windows 2000 geinstalleerd. Maar nu herkent hij de geluidskaart niet. Op de geluidskaart staat geen type/merk/serienummer helemaal niks. Ze hebben ook geen boekjes of CD's van de PC. Hoe kan ik nu achter de drivers komen? Of om welk merk geluidskaart het gaat?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Er zitten niet een paar torretjes op met nummers die je in Google kunt plakken? Er staat ook geen enkel nummer op de printplaat? Windows ziet helemaal niets of geeft een conflict? Heb je hem al in een andere PC gegooid? Een ander slot geprobeerd? Alles uit de PC gehaald en toen de geluidskaart erin? Ander OS erop?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:28

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Kijk eens in de Device manager of hij daar iets herkent, anders als het een oude kaart is gewoon oude soundblaster drivers pakken, die doen het vaak wel.

Verwijderd

Ah, sorry, ff overheen gelezen... Geintegreerd op de mobo of een aparte kaart? Anders kun je het wel via de Mobo achterhalen.
Als het een aparte kaart is is het op zich wel vreemd dat er geen merk of type op staat, en zou ik gokken op de meest aannemelijke: een creative soundblaster compatible kaart.

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:28

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Verwijderd schreef op 02 March 2003 @ 23:08:
Ah, sorry, ff overheen gelezen... Geintegreerd op de mobo of een aparte kaart? Anders kun je het wel via de Mobo achterhalen.
Als het een aparte kaart is is het op zich wel vreemd dat er geen merk of type op staat, en zou ik gokken op de meest aannemelijke: een creative soundblaster compatible kaart.
Zal je nog een keer overheen hebben gelezen wat hij heeft op de kaart gekeken, dus zal wel niet onboard zijn :)
Pagina: 1