Toon posts:

Athlon XP 1800+ doorgebrand op MSI K7T?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Reeds lange tijd draai ik zonder problemen het volgende systeem:

mobo: MSI K7T Turbo Limited Edition Ms-6330 ver3.0
http://www.msi.com.tw/pro...25&MODEL=MS-6330%20Ver3.0

Bios: Award Bios ver3.6 supports AMD Athlon 1800+
http://www.msi.com.tw/pro...%20&NAME=MS-6330%20Ver3.0

CPU: AMD Athlon 1Ghz 133fsb

HD: Maxtor 20GB en Maxtor 60 GB

RAM: 128MB & 256 MB SD RAM PC133

Gafische kaart: NVIDIA RIVA TNT2 Model 64/Model 64 Pro

CD-RW : PLEXTOR CD-R PX-W1610A

OS: Microsoft Windows 2000 Professional Ver 5.00.2195 Service Pack 3

Nu heb ik dit weekend eerst mijn bios geupgraded naar versie 3.6. Volgens de site van msi en verschillende posts die ik hier gelezen heb moet dit mobo dan de Athlon XP 1800+ draaien.
Dus ik mijn 1800+ erop, cooler erop, alles vast en voeding erin.
En toen liep het mis ...

PC begint op te starten en doorloopt verschillende stappen. Alleen is er totaal geen beeld of enige reactie op het scherm en blijft het systeem na enkele seconden hangen. Spijtig genoeg weet ik niet meer hoe de D-Leds stonden toen hij vastliep.
Ik heb hem hooguit 15 sec laten draaien.

Vervolgens heb ik de cpu er terug uit gehaald en vond ik een bruine brandplek aan de onderkant. Tja ...
Als ik nu probeer op te starten met deze cpu geeft met mobo direct 4 rode leds dat wil zeggen dat de cpu waarschijnlijk kapot is.

Daarna heb ik mijn oude Athlon 1000 er terug in gestoken en werkt alles terug perfect.

Nu weet ik wel dat er aan die ahtlon xp 1800+ niets meer te doen valt maar ik wil wel weten wat er mogelijk fout is gelopen of wat ik fout zou kunnen hebben gedaan. Op dit forum lees ik wel dat er mensen zijn die problemen hebben gehad met de combinatie msi k7t turbo (limited edition) en de athlon xp 1800+, maar dat de processor op 15 sec doorbrandt??? dat heb ik hier nog niet gelezen.
Of is er in dit geval toch iets mis geweest met die cpu?

graag uw reacties. Ik heb ook foto's genomen van de cpu en mobo. morgen zal ik deze posten.

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Zat je cooler stevig vast op de CPU?

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:46

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Kan het zijn dat je XP 1800+ een Thoroughbred is? Want dan heb je grote kans dat het niet gaat werken. De oudere MSI-boards werken namelijk alleen met Palomino cores.
Die bruine vlek past echter niet in dit verhaal, misschien dat je de CPU even in een andere computer moet steken.

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-08 17:31
Er zijn verschillende oorzaken mogelijk (ik spreek uit ervaring)

-. Je cooler is niet goed vastgemaakt op je cpu of draaide niet.

-. Je cpu is een thorobred die niet door jouw mobo wordt ondersteund wordt. Je hebt een palomino nodig.

-. Je cpu is gewoon stuk (productie fout).

Dus: probeer ergens een andere XP te krijgen of neem genoegen met een 1.0 gig.

9800X3D | 4090 TUF | 64 GB DDR5 6000

• SebaZ
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-07-2022

SebaZ

High Tech!

Dat is zeker erg kut. Ik heb mijn AMD XP 1800 wel op mijn MSI K7T Turbo ver.3 aan de praat gekregen en met BIOS versie 3.5. Ik heb nooit de moeite om hem naar 3.6 te flashen :P

Wáár het fout is gegaan of wát je fout hebt gedaan...geen flauw idee :?
Over de koelpasta heb je het nog niet gehad...maar volgens mij brand een AMD XP nog niet door al doe je er geen koelpasta op :P

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

sorry .. over 1 zinnetje heengelezen :X

[ Voor 80% gewijzigd door Tutti-frutti op 02-03-2003 22:56 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Topicstarter
Qylos schreef op 02 March 2003 @ 22:49:
Er zijn verschillende oorzaken mogelijk (ik spreek uit ervaring)

-. Je cooler is niet goed vastgemaakt op je cpu of draaide niet..
dit is het niet. mijn kast was open, heb gecheckt of de cooler goed vast zat en heb hem zien draaien
-. Je cpu is een thorobred die niet door jouw mobo wordt ondersteund wordt. Je hebt een palomino nodig..
Heb zojuist eens rondgekeken en die cpu blijkt idd een Thoroughbred te zijn
-. Je cpu is gewoon stuk (productie fout).
Daar was ik ook al aan het denken. Is er enige andere oorzaak waarom die cpu zou kunnen doorbranden?
En dan stel dat het een productiefout is; waarschijnlijk zal ik met mijn verhaal in de pcwinkel niet terecht kunnen. Eens er brandplekken op staan, kun je het meestal wel vergeten, of niet??
Ik zou eens op een andere pc moeten testen want het zou idd kunnen dat hij niet kapot is. Heb voor de moment alleen geen andere testpc voor handen :|

Verwijderd

Topicstarter
SebaZ schreef op 02 maart 2003 @ 22:52:
Over de koelpasta heb je het nog niet gehad...maar volgens mij brand een AMD XP nog niet door al doe je er geen koelpasta op :P
op de onderkant avn de cooler hing nog wel een beetje koelpasta maar niet veel meer. Maar dan nog, hij heeft hooguit 15sec gedraaid.

Ga vandeweek eens op een andere pc testen

Verwijderd

Topicstarter
Zoals gezegd post ik hier enkele foto's van mijn Athlon 1800+

Afbeeldingslocatie: http://www.guydekooning.be/cpu/thumb088.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.guydekooning.be/cpu/thumb089.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.guydekooning.be/cpu/thumb090.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.guydekooning.be/cpu/thumb092.JPG

Heeft iemand een idee waarom deze cpu een brandplek vertoont na 15 sec draaien? Ok, de cooler is mss niet optimaal maar dat kan toch niet de oorzaak zijn, denk ik?!

meer gedetailleerde foto's kan je bekijken op deze webstek

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2003 11:54 ]

• SebaZ
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-07-2022

SebaZ

High Tech!

Komt die fan uit voeding ofzow? :P

Mja, hij was dus waarschijnlijk al stuk....

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 11:36

Speedy-J

AMD Enthusiast

Als hij een T-bird aan de gang houd moet hij toch zeker een T-bred koelhouden ,ik denk persoonlijk dat er veel te veel stroom in 1 keer is door gegaan ,of simpelweg een DOA die spontaan ontbrand
Anyway naar garantie ken je zwaaien want er is visueel schade onstaan door onvoldoende koeling .
Niet dat jij daar schuldige van bent ,maar daar gaan ze het op gooien als je begrijp wat ik bedoel.

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Verwijderd

Topicstarter
Speedy-J schreef op 03 March 2003 @ 11:59:
Anyway naar garantie ken je zwaaien want er is visueel schade onstaan door onvoldoende koeling .
Niet dat jij daar schuldige van bent ,maar daar gaan ze het op gooien als je begrijp wat ik bedoel.
Tuurlijk, die garantie had ik al lang opgegeven. Maar ik had wel graag eens de mening van experten gehad over de mogelijke oorzaken en/of fouten die zou kunnen gemaakt hebben.

En of ik op dit mobo eventueel met een gerust hart een palonimo kan opzetten. Ik wil namelijk niet twee keer op een rij zoiets meemaken 8)

• raw meat
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

raw meat

8 bit rules..For me to POOP on

Bij alle BIOSsen die staan op die link die jij erbij zet staat zover ik kan zien alleeen Athlon XP support bij de turbo 2.

Ah ik zie al tot 1800+ toch

[ Voor 12% gewijzigd door raw meat op 03-03-2003 12:10 ]

Oh ja joh!!!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 11:36

Speedy-J

AMD Enthusiast

Nah ik ben geen expert ofzo ,maar ik zou gewoon zorgen dat er een Palomino CPU opkomt en geen T-Bred.
Wat die links betreft ,jah alleen de turbo 2 ken palomino XP aan..

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• ExcaliburDexter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06-2025
Aan de foto's te zien is je cpu gewoon volledig doorgebrand.

Heb je het koelblok wel goed op de core gezet, heb je gezien dat ze elkaar raakten. zoniet dan weet je waar het aan ligt. Een AXP brandt binnen 0,5 seconden door als je geen koelblok op de core hebt. Geen fan dat maakt nog niks uit zolang het blok maar niet te warm wordt. Maar die van jouw is gewoon volledig doorgebrand.

Altijd kijken dat je core je koelblok raakt, en ook altijd nieuwe koelpaste ertussen doen. Is allemaal een kleine moeite, maar kan veel leed besparen.

Verwijderd

wat dacht je van: Thunderbird 1,75 Vcore en Athlon XP Palomino 1,75 Vcore en Athlon XP Thoroughbred 1,5-1,6 (afhankelijk van TB-A of TB-B) Vcore. Als je AXP TB op 1,75 V staat brand hij denk ik wel door ja, als dit MSI mobo dit automatisch doet. Ik gok dat dit het is....

o ja, informatie van BalusC's server:
http://balusc.xs4all.nl:8001/Ned/Har-CPU-AMD.html

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:56

Shunt

Boe

haha jij wil dus zeggen dat een core die normaal op 1.5 of 1.6 draait door brand als hij op 1.7 of 1.85 komt
erm met mijn standaart pctje van mijn broertje draat nu al een tbred 1800+ op 1.85 (van af het begin @ 2.1 ghz :> )
het voltage word ALTIJD automatich herkend ;)

mare daar buiten heb je wel koelpasta gebruikt ?
weet je 1000% zeker dat de koeler er goed op zat
wat ik zie verder geen schroeivlekken op de koeler

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

ExcaliburDexter schreef op 03 March 2003 @ 12:33:
Aan de foto's te zien is je cpu gewoon volledig doorgebrand.

Heb je het koelblok wel goed op de core gezet, heb je gezien dat ze elkaar raakten. zoniet dan weet je waar het aan ligt. Een AXP brandt binnen 0,5 seconden door als je geen koelblok op de core hebt. Geen fan dat maakt nog niks uit zolang het blok maar niet te warm wordt. Maar die van jouw is gewoon volledig doorgebrand.

Altijd kijken dat je core je koelblok raakt, en ook altijd nieuwe koelpaste ertussen doen. Is allemaal een kleine moeite, maar kan veel leed besparen.
Niet overdrijven he, als mijn thunderbird het al een paar seconden uithoudt (3 sec oid), dan trekt deze dat ook wel hoor.

offtopic:
ik had een K7T pro met 4 rode leds probleem. Ik toen de CPU eruit getrokken, en effe zonder cooler gekeken of de ledjes op groen gingen, iig 1 van de 4, dat betekent dat de CPU werkt. Dus ik aangezet, led groen maar ik drukte dus gelijk de uit-knop in, maar die werkte niet, niet aangesloten op het mobo, dus ik moest snel de stekker uit de voeding trekken :D

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 March 2003 @ 11:51:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Heeft iemand een idee waarom deze cpu een brandplek vertoont na 15 sec draaien? Ok, de cooler is mss niet optimaal maar dat kan toch niet de oorzaak zijn, denk ik?!

als ik het goed zie had je je koeler verkeerd om erop gezet.

als je goed naar je socket kijkt zit er een verhoging op (waar ook socket 462 op staat)
deze zie je ook trug aan de onder kant van je koeler,
zoals het er op de foto's uit ziet had je deze 'incaping' aan de verkeerde kant zitten en heeft hij de core dus niet volledig geraakt.....

typo's

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2003 13:32 ]

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op 03 maart 2003 @ 13:30:
[...]

als je goed naar je socket kijkt zit er een verhoging op (waar ook socket 462 op staat)
zoals het er op de foto's uit ziet had je deze 'incaping' aan de verkeerde kant zitten en heeft hij de core dus niet volledig geraakt.....

typo's
Nee is niet waar, kijk maar goed :)

Op de kant van de verlaging zitten op de heatsink 2 van die luchtgangetjes voor de bevestigingsschroeven van de fan. Op de foto waar hij op de socket is bevestigd, zitten die aan de kant van de verhoging van de socket.

Conclusie: de koeler zat goed bevestigd :P :P

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 maart 2003 @ 13:30:
[...]

de stroomdraadjes van de cooler hebben altijd aan de bovenkant van de socket gezeten. Dus moet hij er idd steeds in de goede richting hebben op gestaan.

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Als je m gaat weggooien biedt ik me aan trouwens :9
Ik zoek nog een sleutelhanger :D

• Qylos
Denk dat ie niet meer te redden is. Als jij zegt dat het een t-bred is maakt het niet zo veel uit want jouw mobo ondersteunt geen t-bred. Helaas voor jou zijn palomino's zeer moeilijk te krijgen, ik heb nog geluk gehad dat ik met m'n broer's cpu (precies hetzelfde alleen een palomino) heb kunnen ruilen, ik had namelijk een t-bred gekocht en er geen rekening mee gehouden. Ik stel voor dat je op zoek gaat waar je ergens een palomino kunt krijgen, of gewoon een nieuw/ander mobo kopen. Je cpu is R.I.P.

Helaas, maar waar :|

Verwijderd

Wat ook kan, is de volgende combinatie :

1) Het mobo heeft misschien een fout die wel meer bij MSI schijnt voor te komen, de VCore 'hangt' vast op een te hoge waarde, soms zelfs 2.0 volt of hoger. Die T 'bred B core moet iets van 1.45 hebbrn dacht ik....

2) Het moederbord werd geen wijs uit de multiplier setting, en de CPU liep op een maximum multiplier (b.v. 20x). Niet dat die CPU dat aankan, maar hij probeert het wel, en B core TBreds lopen maar al te vaak zonder problemen op 2.3 Ghz.

Bijelkaar zou dat b.v. 2.7Ghz en VCore 2.00 Volt zijn geweest, wat waarschijnlijk veel te veel was. Te meer omdat er niet b.v. waterkoeling of een super-luchtkoeler op zat.

De enige reden dat ik dit opmerk (t'is een wat vreemde gedachten kronkel) is dat op de foto van jouw CPU naast de core, bovenop, een bruine vlek te zien is, wat er op kan duiden dat er een overbelasting is geweest van 1 van de hoofd-CPU aansluitingen. Zoals bijvoorveeld die VCore (vcc) aansluiting. Misschien...

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 14:01
Verwijderd schreef op 03 March 2003 @ 11:51:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Hehe, ga maar een nieuwe cpu halen.
Je koeler zat er niet goed op. 8)7
De brandplek aan de onderkant en bovenkant zegt meer dan genoeg. Die is naar het hiernamaals geholpen. Garantie kun je denkelijk wel naar fluiten :(

Ik snap trouwens niet dat je 1Ghz nog leeft :X.
Kijk naar het eerste plaatje, je ziet gewoon de cpu zitten :D
Dus ook hier weer zit de koeler niet goed.

Ach ja... Misschien tijd voor een andere koeler (en cpu) en dan nog een keer testen.

PS: Laat het anders door iemand doen die het al vaker heeft gedaan ;)

[ Voor 4% gewijzigd door KBDE op 03-03-2003 17:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
KBDE schreef op 03 March 2003 @ 17:22:
[...]

Je koeler zat er niet goed op. 8)7
De brandplek aan de onderkant en bovenkant zegt meer dan genoeg. Die is naar het hiernamaals geholpen. Garantie kun je denkelijk wel naar fluiten :(
Volgens mij zat de cooler er wel goed op. ik ben er zelfs redelijk zeker van.
De cooler kan er op geen andere manier beter op. Hij kan de cpu niet volledig bedekken. Hij is trouwens zo van de winkel gekomen. B)
En dat de 1Ghz al meer dan 2 jaar meedraait op deze manier is volgens mij net het bewijs dat dit zeker het probleem niet is!! op de Athlon 1Ghz is zelfs helemaal geen enkel teken van doorbrandschade te merken.
Ach ja... Misschien tijd voor een andere koeler (en cpu) en dan nog een keer testen.

PS: Laat het anders door iemand doen die het al vaker heeft gedaan ;)
En ja, dit was de eerste keer dat ik het eigenhandig gedaan heb. Maar ik heb me vantevoren degelijk laten inlichten. En het feit dat ik hier deze topic gestart ben is het bewijs dat ik wil leren of ik, eventueel, iets fout heb gedaan. En tot nu toe heb ik nog geen harde argumenten gelezen die dit zouden bewijzen!!

Dus de volgende proc die ik erin zet, zet ik er ook wel degelijk zelf in!!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

KBDE schreef op 03 maart 2003 @ 17:22:
[...]

Dat boeit dus helemaal niets.. als de core maar goed bedekt wordt.
Maar ik moet zeggen dat die koeler niet echt goed geschikt lijkt voor een 1800+ als je het mij vraagt.. het lijkt meer eentje voor een 800 mhz...

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Topicstarter
Tutti-frutti schreef op 03 March 2003 @ 18:34:
[...]

Maar ik moet zeggen dat die koeler niet echt goed geschikt lijkt voor een 1800+ als je het mij vraagt.. het lijkt meer eentje voor een 800 mhz...
Die cooler is inderdaad gekocht op een 1Ghz.

Maar ik stel voor dat we nu van het 'cooler'-pad afstappen.
- de cooler stond er goed op
- de fan werkte
- koelpasta was slechts nog een restje aanwezig op de onderkant van de couler, maar kan moeilijk als oorzaak aan te duiden zijn.

Ik monteer mijn 1Ghz op dezelfde manier als de AXP 1800+. Die 1Ghz gaat al twee jaar mee en na zondag draait hij ook al bijna twee dagen. Dan ga je me toch niet zeggen dat een goede AXP 1800+ zoveel warmte produceert dat hij op 15 sec doorbrandt??!!

Kunnen jullie eens ingaan op eventuele andere oorzaken voor de extreme hitte-ontwikkeling die zich heeft voorgedaan?
- probleem met het bord?
- of toch iets fout met de cpu?

• KBDE
Tutti-frutti schreef op 03 maart 2003 @ 18:34:
[...]

Ligt eraan, die inkeping bij die koeler zit er niet voor niets, als die nu zodanig ver wordt opgeschoven dat ie toch weer op de socket rust ipv cpu dan fikt je cpu dus door.
Persoonlijk denk ik dat dit de enigste logische verklaring is tot nu toe.

Dat die koeler idd niet geschikt is voor een 1800+ lijkt me ook duidelijk.
Echter daarvan fikt die cpu niet in enkele seconden door.
Zelfs al zou je dat koelblok erop zetten zonder een fan erop, dan nog fikt die cpu niet zo snel door.

De cpu heeft gewoon geen contact gemaakt met koelblok. Simple as that.
De brandplekken aan onderkant, en de zwarte veeg "damp" aan de bovenkant van de core laten dit duidelijk zien.
Die cpu is gewoon helemaal gaar gekookt.

Kan ie wel een nieuwe kopen en die weer op dezelfde manier opblazen, maar dat lijkt me zonde van het geld. Maar goed, dat moet ie ook zelf weten.

• Xtremer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-02 19:39
HALLOW HET IS NU AL ****TIG KEER VERTELT !! :(

Je moederbord ondersteund Geen Tbred Core. Alleen een palomino :P

Wat stop jij er in : Een Tbred 8)7

En dan krijg je dit resultaat :

Afbeeldingslocatie: http://www.guydekooning.be/cpu/P3020089.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.guydekooning.be/cpu/P3020090.JPG

Voor alle Duidelijk heid. De koeler was wel goed gemonteert

[ Voor 48% gewijzigd door Xtremer op 03-03-2003 19:45 ]

• KBDE
Speedy-power-II schreef op 03 March 2003 @ 19:39:

En dan krijg je dit resultaat :

[afbeelding]

[afbeelding]

Voor alle Duidelijk heid. De koeler was wel goed gemonteert
Wel grappig dat ik iemand ken die exact deze combinatie goed heeft draaien :o

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
OK. Het is dus duidelijk dat zijn moederbord geen Tbred ondersteunt.
Maar dan vind ik het toch raar dat het zaakje direct doorbrandt, ipv dat er gewoon niets gebeurt.
Ik had nooit gedacht dan een te nieuwe core op een moederbord gebruiken zo'n drastische gevolgen zou kunnen hebben.

• Qylos
WimB schreef op 03 March 2003 @ 19:56:
Maar dan vind ik het toch raar dat het zaakje direct doorbrandt, ipv dat er gewoon niets gebeurt.
Ik had nooit gedacht dan een te nieuwe core op een moederbord gebruiken zo'n drastische gevolgen zou kunnen hebben.
Dit is ook raar, toen ik een t-bred op m'n mobo deed toen ie het eigenlijk niet ondersteunde deed de cpu het prima op het mobo van m'n broer.

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

WimB schreef op 03 March 2003 @ 19:56:
KBDE schreef op 03 March 2003 @ 19:47:
[...]

Wel grappig dat ik iemand ken die exact deze combinatie goed heeft draaien :o
|:(

[ Voor 34% gewijzigd door Glashelder op 04-03-2003 13:21 ]

Verwijderd

ik vind dat je ook een vrij lullig koeler gebruikt heb eigenlijk en zie ook geen restannten van silverpasta of dat smurrie wat er standaart opzit :s ik zou maar naar de winkel terug gaan en zeuren soms krijg je wel een nieuwe als je mazzel hebt gewoon zeggen dat je een xp2800+ koeler hebt gebruikt en artic silver 3 en dat het dus een fabrikatie fout moest zijn

//ow ja en zeg ook dat je asus a7n8x hebt ofzo :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2003 17:50 ]

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
--MeAngry-- schreef op 02 March 2003 @ 22:48:
Kan het zijn dat je XP 1800+ een Thoroughbred is? Want dan heb je grote kans dat het niet gaat werken. De oudere MSI-boards werken namelijk alleen met Palomino cores.
Ik heb een MSI K7T Turbo (geen LE), heb daar een XP2200+@2400+ (T-bred) op en het werkt perfect...Ik zal wel geluk hebben :P

Verwijderd

damn. ik heb vandaag dus ook een thoroughbred athlon xp 1800+ gekocht voor mijn MSI k7t turbo limited edition. die werkt dus ook niet. maar ik kan 'm (hopelijk) nog wel inruilen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:43

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Hij zit er niet goed op die cooler...
Je moet geen stukje cpu nog zien als er een cooler op zit lijkt mij.. Dus verkeerd om :)

Mm men zegt van wel :?
Ik heb toch mijn twijfels, of het is een zeer el cheapo cooler

[ Voor 27% gewijzigd door tweakduke op 09-03-2003 22:59 ]

Tweakers Discord

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Verwijderd schreef op 09 March 2003 @ 21:06:
damn. ik heb vandaag dus ook een thoroughbred athlon xp 1800+ gekocht voor mijn MSI k7t turbo limited edition. die werkt dus ook niet. maar ik kan 'm (hopelijk) nog wel inruilen.
Jawel hoor geen enkel probleem. Ik heb hem ook op dat mobo draaien!! Een 1800+ op 1729 Mhz (2100+). Geen enkel probleem. (bij de weg het is een z'n goede stepping uit week 5102. Tbred B core.

Wel even daarvoor mijn duron in 4 sec (ja 4 sec) om zeep geholpen omdat de klem van mijn cooler niet helemaal juist zat!!
Speedy-power-II schreef op 03 March 2003 @ 19:39:

Dus HALLOW HET WERKT WEL!!!! dat is ook al tig keer vertelt.

[ Voor 6% gewijzigd door Cyberpope op 10-03-2003 08:01 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Smht
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-01 10:50
Als je de plaatjes bekijkt zit de cooler er wel verkeerd om op. Maakt niet uit als de Cooler er recht op zit, maar als de clipjes hem op die manier krom trekken, verlies je contact met de core, met te weinig prut ertussen verlies je nog meer contact en dan brand die door.

Zie maar het clipje op de koeler die zit ook aan de kant van de drempel laten we maar zeggen.

Die proc is dus zeker kapot, ik zou die foto's maar niet laten zien in de winkel (ik wil niet rottig doen maar) dan lachen ze je uit

Dus volgende keer koeler beter erop zetten en eventueel een andere koeler. Niet alleen kijken naar power van de koeler (dat die een tbird tot 1GHz koelt staat wel gelijk aan een 1533MHz XP tbred) kijk echter ook naar de bevestigings clipjes (drie pins connectie aan beide kanten)

-edit-
Te veel stroom kan het niet zijn. Ik jaag door mijn Tbred-A core 1,9v (vmod) en hij wordt 300MHz overgeclockt (zie sign) nog geen 60 graden stressed.

[ Voor 10% gewijzigd door Smht op 10-03-2003 09:49 ]

Intel Core i7-4790, 16GB DDR3-1600, 512GB SSD, GTX2060

Pagina: 1