[OSX] Proteus kan niet connecten

Pagina: 1
Acties:

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik werd de normale msn client voor osx een beetje zat, dus ik heb Proteus gedownt en geinstalleerd, ingesteld etc. Tot zover geen probleem. Waar ik alleen niet helemaal uitkom, ook niet mbv de help, is het connecten met msn. Als ik naar de account viewer ga zie ik daar netjes m'n msn account staan, maar als ik zoals in de help staat op de naam klik, verschijnt er geen connect knopje onderin. Ook ontbreekt bij m'n account preferences de optie om Proteus te laten connecten bij de startup.

Is er heel toevallig iemand die een oplossing weet? Thx :)

Verwijderd

Heb je al op Internet gezocht ? Zo ja, met welk resultaat ?
Heb je ook versienummers van OSX en van Proteus ?

Dit lijkt me meer een SA topic omdat dit een vraag over een apllicatie is en niet over OSX. Vandaar dat ik deze move naar SA.

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2003 22:51 ]

• Timmert
  • Niet online
Ik heb gezocht hier op GoT, maar ik vond alleen info over het prog zelf, niet over problemen ermee. Ook met Google werd ik niet veel wijzer, het lijkt nogal een specifiek probleem te zijn.

OSX is versie 10.2.4, en Proteus is versie 2.02.

In de help staat o.a.

Select 'Show Accounts Viewer' from the View menu. A services status will appear to the right of the account's name. If it's status is Connected, you may disconnect from it by clicking on it's name, and then clicking on the disconnect button at the bottom of the window. If an account is disconnected, you may connect to it by clicking on it's name and then clicking on the connect button at the bottom of the window

Als ik op de naam klik, krijg ik dus geen connect knop :?

Ik kom er dus niet echt uit, hopelijk met jullie hulp wel :)

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:49

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

ik heb hier Proteus 2.2a en deze biedt in de Account Viewer links checkboxes waarin wordt aangegeven of en account geactiveerd is, zorg dat deze checkboxes aan staan (klik op de checkbox).

verder moet de account correct zijn; de instellingen zijn te bereiken via Preferences > Accounts (Account Information alswel Account Options, in de laatste zit ook weer een 'enabled' checkbox).

Als laatste is er de mogelijkheid van de Firewall in OSX, zorg dat poort 1863 open staat (Firewall is te vinden in System Prefences > Sharing > Firewall; MSN Messenger als nieuwe service adden, aangezien deze niet default aanstaat)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Timmert
  • Niet online
RM-rf schreef op 02 maart 2003 @ 23:43:
ik heb hier Proteus 2.2a en deze biedt in de Account Viewer links checkboxes waarin wordt aangegeven of en account geactiveerd is, zorg dat deze checkboxes aan staan (klik op de checkbox).
Die staat uiteraard aan :)
verder moet de account correct zijn; de instellingen zijn te bereiken via Preferences > Accounts (Account Information alswel Account Options, in de laatste zit ook weer een 'enabled' checkbox).
Is helemaal correct, ook daar staat een vinkje bij 'enable account'.
Als laatste is er de mogelijkheid van de Firewall in OSX, zorg dat poort 1863 open staat (Firewall is te vinden in System Prefences > Sharing > Firewall; MSN Messenger als nieuwe service adden, aangezien deze niet default aanstaat)
Dat lijkt me meer een issue als ie geen verbinding kan krijgen, ik kan niet eens verbinding proberen te maken :P

• Timmert
  • Niet online
Subtiel kickje. Ik heb nog wat zitten proberen, maar t wil niet echt :(
Pagina: 1