[XP] iemand ervaring met de NSA security presets?

Pagina: 1
Acties:

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
hoi

ik kwam op de volgende site 2 security configuration templates van de NSA tegen:
http://nsa2.www.conxion.com/winxp/download.htm

heeft iemand er ervaringen mee? werkt het goed of blokkeerd het juist dingen die niet geblokeerd zouden moeten worden?

en hoe importeer ik die bestanden? doormiddel van rechtsklikken>install doet ie niks. ik weet wel dat het via de Security Configuration Editor moet, maar waar zit dat ding?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

MrBlackfly schreef op 02 maart 2003 @ 21:26:
[...NSA security configuration templates...]
heeft iemand er ervaringen mee? werkt het goed of blokkeerd het juist dingen die niet geblokeerd zouden moeten worden?
Je kan deze als startpunt gebruiken om je policies op te bouwen.
Neem wel de bijbehorende guides goed door zodat je weet welke setting wat beinvloed.
en hoe importeer ik die bestanden? doormiddel van rechtsklikken>install doet ie niks. ik weet wel dat het via de Security Configuration Editor moet, maar waar zit dat ding?
Zoek het op zou ik zeggen (F1 ).

Lijkt me toch een van de eerste dingen waar je aan begint, in plaats van alles gelijk te dubbelklikken/installeren :?

iig: wat je zoekt is voor een stand-alone machine je Local Security Policy editor (secpol.msc) en bij een domain je Active Directory Users & Computers Console ( dsa.msc snap-in)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 15:10

mutsje

Certified Prutser

security.inf analyze en importeer je in de security mmc. Druk eens fijn op F1 en begin daar eens te lezen voordat je uberhaupt deze dingen importeerd en je machine zo gigantisch dicht gaat zetten dat je later alles weer open kan gaan breken.