Toon posts:

CDRom's worden niet meer gelezen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ìk heb van de week een nieuwe PC binnen gehad, met Lite-on DVD speler en een LG 52x24x52x brander. Deze werkten perfect, tot een uur terug. De DVD speler leest ineens geen cdtjes meer. Windows en het bios herkennen 'm nog gewoon maar als ik er een cdtje in doe en dan via verkenner de inhoud wil bekijken zegt ie dat er geen cd in zit. Ik heb verschillende merken CD-r's en legale cd's geprobeerd, niets hielp. Ik heb ondertussen CloneCD geinstalleerd, maar dat was na dat deze problemen begonnen. Deze herkent de DVD speler overigens ook.

Ik heb geen CD hier liggen die gekopieerd moet worden dus of dat werkt kan ik ff niet testen (dus van DVDspeler naar CDrewriter), maar ik neem aan van niet.

Windows zegt ook dat het apparaat correct werkt.

Ik gebruik win2k SP3 en ik heb het id dat het iets software matigs is...iemand enig idee wat?

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

Een paar nuttige tips in http://gathering.tweakers...age/16985208#cddvdwindows misschien heb je daar wat aan :)

Verwijderd

Topicstarter
Daar had ik uiteraard al gekeken, maar staat niets over mijn probleem. Het gaat daar vooral om cdroms/cdrewriters die niet meer gevonden worden. Mijn DVD speler wordt wel gevonden, alleen als ik er een CD in doe herkent ie 'm niet. Geeft Windows aan dat de speler nog leeg is.

• SmartDoDo
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

De faq die ik aanhaalde heeft op zich wel nut voor je DVD speler. Heb je iets veranderd aan je windows instellingen voordat je DVD stopte met cd's lezen? Kun je hem in een andere PC proberen? Doet hij het in een ander wel, dan moet het software zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel wat veranderd bedenk ik me nu...ik had 3 partities op me HD, daar heb ik er 2 van gemaakt. De DVD speler is toen dus van e: naar d: gegaan en de brander van f: naar e:. OF ie het daarna nog gedaan heeft weet ik eigenlijk niet. Ik dacht van wel. Terugzetten naar e: en f: heeft in ieder geval geen nut..

• Burner13
  • Laatst online: 09-10-2024
inruilen dat ding, waarschijnlijk is er iets mis met de laser, had ik ook. :(

Verwijderd

Topicstarter
ok het wordt nu nog vreemder....ik zet m'n pc vanochtend aan en ineens doet ie het weer? Gisteren heb ik ook een paar keer gereboot, dat werkte toch niet...

hoop dat ie het nu blijft doen anders moet ik idd maar contact opnemen met eynstein..
Pagina: 1