Toon posts:

GeForce2 MX400 Geheugen Probs

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goeiemiddag..

Probleem:
Ik heb een GeForce 2 MX400 in een computertje gezet. Nou zegt hij tijdens het opstarten dat deze kaart 64 MB geheugen heeft, en ook op het stickertje van de winkel staat GF2 MX400 64 MB... Maar als ik nu in mijn geavanceerde instellingen kijk geeft die NVIDIA software aan dat er maar 32 MB in zit. :( !?!?

Dus ik dacht, ff de bios flashen van dat ding >:) : FOUT.. deze kaart werd niet ondersteunt door het programma, ik moest naar de maker van de kaart om daar firmware update/software te halen. Dus ik start de computer op: Geen merk in beeld, ik haal de kaart er uit: geen merk op de kaart....

Wat nu?
Help mij oh vriendelijke vrienden ! :P

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 20:17

JdM

Humbled

fcc nummer ingevuld op een driver pagina? (ter achterhaling van het merk van de kaart)

[ Voor 36% gewijzigd door JdM op 02-03-2003 21:12 ]

Verwijderd

start >> uitvoeren >> dxdiag >> beeldscherm

als hij 32 aangeeft, kaart terugbrengen en nieuwe halen!
en ja dit kan, ik heb namelijk precies t zelfde bij een klant meegemaakt echter deze had maar 16mb i.p.v. 64 :(

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:27

Predator

Suffers from split brain

Waarom ga jij je vid BIOS gaan flashen als ie hem weergeeft als 64MB tijdens het booten :?
Dan zit het probleem toch niet bij je vid BIOS volgens mij...

[ Voor 18% gewijzigd door Predator op 02-03-2003 21:12 ]

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
Wow niet te snel: FCC NUMMER / DRIVER PAGINA !?
En dat DXDIAG ga ik ff checken! Maar het komt dus wel vaker voor?

Verwijderd

Predator schreef op 02 March 2003 @ 21:12:
Waarom ga jij je vid BIOS gaan flashen als ie hem weergeeft als 64MB tijdens het booten :?
Dan zit het probleem toch niet bij je vid BIOS volgens mij...
Ik heb dus ook gewoon hetzelfde meegemaakt, als je het systeem aanzet dan geeft ie vrolijk G-Force MX400 64MB aan.
En kijk je in Windows dan geeft hij maar 16 aan! :'(

Verwijderd

Topicstarter
dat weergeven van 32 mb is niet het enige probleem, hij heeft ook vaak de neiging om vast te slaan. Maar goed, DXDIAG geeft ook 32mb aan.. Dus dan maar terug naar de winkel (had ik nou het bonnetje nog maar :P)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 maart 2003 @ 21:14:
dat weergeven van 32 mb is niet het enige probleem, hij heeft ook vaak de neiging om vast te slaan. Maar goed, DXDIAG geeft ook 32mb aan.. Dus dan maar terug naar de winkel (had ik nou het bonnetje nog maar :P)
Bij veel toko's hoef je niet eens het bonnetje meer te hebben, je naam staat toch in de computer.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de winkel maar een mailtje gestuurd, ik ken de eigenaar dus hopelijk doet hij niet moeilijk

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 March 2003 @ 21:22:
Ik heb de winkel maar een mailtje gestuurd, ik ken de eigenaar dus hopelijk doet hij niet moeilijk
gewoon terug gaan met die kaart, des noods laat je die kaart daar even testen!

Verwijderd

Heb precies hetzelfde gehad. Ik had een geforce 2mx400 64mb gekocht bij funcomputer.de. Het was een noname kaartje en de goedkoopste die ik kon vinden (daarom kocht ik hem ook; het was voor een budget-systeem).
Bij het opstarten van de pc stond er idd dat er 64mb in zou zitten, en ook in windows bij de properties stond dat. Maar ik vond de pc ongelooflijk traag lopen en het bleek dat de driver die je op de cd-rom meegeleverd krijgt, een proces opstart bij het booten van windows dat er voor zorgt dat bij de properties staat dat je 64mb hebt. Dit proces, rscmpt.exe (kan je zien in de task manager), slurpt zowat al je cpu-capaciteit op. Als je het uitschakelt en nogmaals kijkt bij de properties dan staat er wat er werkelijk aan geheugen op de kaart zit, bij mij was dit slechts 16mb. Volgens mij is precies hetzelfde aan de hand bij jou, maar waarschijnlijk heb je niet de driver van de cd-rom geinstalleerd zodat dat programmaatje er niet voor kan zorgen dat het lijkt alsof er gewoon 64mb inzit.
Hier staat er meer over: http://www.guru3d.com/comments.php?category=1&id=673
Het komt er dus op neer dat vage noname fabrikanten de boel bedonderen...

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op 02 March 2003 @ 21:12:
Wow niet te snel: FCC NUMMER / DRIVER PAGINA !?
En dat DXDIAG ga ik ff checken! Maar het komt dus wel vaker voor?
http://www.fcc.gov/oet/fccid/ :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Pagina: 1