[hdd] vreemde SMART melding

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:29

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
Dit topic zou ook in PM kunnen staan, maar aangezien het over een HDD gaat, toch maar hier. Bij het opstarten van een Asus P2B moederboard geeft SMART de melding dat er een "imminent failure of the hardddisk" is. Dit is vreemd, aangezien SMART in de bios uitgeschakeld is, en de HDD geen smart ondersteund. Als ik F1 druk kan ik verder booten. Maar ik wil die melding natuurlijk kwijt. Ik heb bios 1014 geprobeerd, maar daar zit helaas een CRC error in en is niet te flasen. De huidige mobo bios is 1012.
Iemand enig idee?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

hoe weet jij dat de HDD geen smart ondersteunt dan?
ik heb een oude 6Gb die et al ondersteunt dus et zal niet gauw gebeuren dat een HDD et niet ondersteunt

en ik denk dat de SMART van de HDD gewoon de Bios override.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
Om welke HDD gaat het eigenlijk? Heb je het tooltje van de HDD fabrikant al erop losgelaten? Zo'n mededeling mag je wel serieus nemen..

• Microkid

Microkid

Smile

Topicstarter
Het is een Maxtor 92732U8, vrij antiek.

[ Voor 3% gewijzigd door Microkid op 02-03-2003 22:04 ]

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

hoeveel gb is die? ik heb een:

Conner 1 gb schijf > SMART supported
Maxtor 3 gb schijf > SMART supported
en nog een 300mb schijfje die het geloof ik ook ondersteunde, is kijken morgen :)

dus oude schijven ondersteunen het ook vaak

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-02 22:10

Tachyon

pop the glock

Microkid schreef op 02 maart 2003 @ 22:03:
Het is een Maxtor 92732U8, vrij antiek.
Noem je dat antiek :? Volgens deze link is het een 27GB UDMA/66 HDD. Die ondersteunt denk ik toch wel degelijk SMART?

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-03 23:26
S.M.A.R.T. is er volgens mij al vanaf '95 (toen had ik de eerste S.M.A.R.T.-capable schijf in handen gehad. Dat was een 1.0 GB schijf.

In elk geval zou ik er Powermax even op los laten, zodat je een errorcode kunt opschrijven voor het aanvragen van een RMA-nummer.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Microkid

Microkid

Smile

Topicstarter
TD-er schreef op 02 maart 2003 @ 23:21:
S.M.A.R.T. is er volgens mij al vanaf '95 (toen had ik de eerste S.M.A.R.T.-capable schijf in handen gehad. Dat was een 1.0 GB schijf.

In elk geval zou ik er Powermax even op los laten, zodat je een errorcode kunt opschrijven voor het aanvragen van een RMA-nummer.
Thanks, had ik idd ook zojuist gevonden op de site van Maxtor, en gedraaid. Er komen 2 foutmeldingen uit, en ik hem Maxtor dus maar een mailtje gestuurd voor een nieuwe disk :P

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
Mja, dit is echt wel een FAQ zaakje.. :|

Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?

Overbodig topic, dicht dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.