[Win2k] take ownership denied bij folders met !

Pagina: 1
Acties:

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

Topicstarter
(overleden)
Ik heb een fresh install gedaan (w2k pro) maar kan geen "take ownership" doen bij folders die beginnen met ! (ik heb een paar folders die heten bijv. "! broer", "! werk") op een NTFS partitie.

De rest is zonder problemen gegaan (ingelogd als administrator, in explorer bij security > advanced > permissions > add administrator (allow inheritable objects to be propagated by parent)).

Dit ging zonder problemen (dus settings goed, alles aangevinkt (permission, audting, ownership) tot dat ik bij een map kwam die begon met !. Daar zegt W2K keihard "access denied". Als ik direct bij de map probeer blijft "access denied".

Niks kunnen vinden op Technet, GoT (alleen iets soortgelijks met "simple-file-sharing" voor XP), of andere resources. Ik weet het even niet meer.

Dus, kom maar op.

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Verwijderd

Geen idee, maar als je denkt dat het daarmee te maken heeft, kun je ze dan niet even tijdelijk renamen? Blijft weird in ieder geval

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
To take ownership of a file or folder

1. Open Windows Explorer, and then locate the file or folder you want to take ownership of.
2. Right-click the file or folder, click Properties, and then click the Security tab.
3. Click Advanced, and then click the Owner tab.
4. Click the new owner, and then click OK.
Probeer dat eens :? Volgens mij bent je helemaal niet aan het 'Take Ownership'-pen, maar probeer je alleen de administrator toe te voegen aan de ACL, wat niet mag als je niet de owner bent (of de owner onbekend is door de herinstallatie), blijkbaar.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023