Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[feat] search in topic

Pagina: 1
Acties:
  • 19 views sinds 30-01-2008

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Sommige topics, zoals in V&B of in de games fora, zijn ellenlang, met zeer veel postings. Het is imho niet zo moeilijk om een search IN dat topic te implementeren: dus dat je in de thread op een search button klikt en dan een string invoert (ala search in de browser, maar dan over al die pagina's heen) en je een subset van alle postings krijgt met een match.

Zou dit kunnen worden toegevoegd? Die functionaliteit kan dan ook worden gekoppeld aan de huidige search engine's output: wanneer je zoekt op bv 'radeon 9700' en je krijgt een lijstje Radeon topic xyz topics van tig pagina's, dat je middels deze functionaliteit een setje postings krijgt die precies gaan over waar jij naar zocht.

Zo lijkt het me dat de search nuttiger te gebruiken is, want veel mensen raken terecht gedesillusioneerd wanneer ze vele pagina's in een thread moeten doorworstelen om op pagina 12 oid een posting te vinden met de keywords waar ze naar zochten.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Deze functionaliteit is lastig te implementeren als je het een beetje krachtig wilt doen. De postings worden niet los/onafhankelijk van de topics geindexeerd vanwege de explosieve databasegroei die dat zou opleveren, naast andere nadelen, zoals verminderde kans op het vinden van het topic van je gading.

Een ander nadeel is gewoon domweg dat gezochte woorden wel in reactie X kunnen staan, maar als dat een vraag wordt met "hoe los ik bla bla" op, dat het antwoord uiteindelijk (wellicht met andere termen bijvoorbeeld) in reactie Y staat die dan dus niet getoond wordt.

En zeker als je de complete set van mogelijkheden van de omega-engine aanbiedt wordt het een aardige klus het uberhaupt aan de praat te krijgen.
In de simpelste vorm, met een LIKE filter op de messages bij topicid Z, is het wellicht nog te maken, maar een echt hoge prioriteit zal het niet krijgen denk ik :)

Dit topic is gesloten.