Toon posts:

Hoe Maak Menselijke Huid?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met skinnen van een mannetje en ik gebruikte eerst altijd foto's. Maar dat is erg beperkt en nooit echt zoals het echt flex is.
Ik vraag me dus af; hoe pak je dat aan? Ten eerst natuurlijk in photoshop maar hoe verder? hoe krijg ik porieën? hoe maak ik een bruine huid? scheurtjes zoals in lippen? een stoppel baardje?

Dus heeft iemand nog wat tips; post ze fff AUB.

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mijn tip: Kijk eens naar bekende spellen en haal de models helemaal uit elkaar met modelviewers ed. Dan heb je een goed voorbeeld.

Verwijderd

heb je het nu over 3d? daar is echt een hoop over te vinden. wat tips: porien: add noise in een bumpmap, scheurtjes: render clouds en met levels spelen

Verwijderd

Tja foto's lijkt me toch het beste. Als je daarmee een beetje gaat manipuleren moet je een goed resultaat krijgen. Je moet natuurlijk dan wel een beetje de mogelijkhedne in photoshop kennen. Koop een boek ofzo :)

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Skinnen voor wat? Foto's gebruiken voor 3d modelen werkt niet echt, als we het over inflexibel hebben, iets meer informatie is altijd handig :)

|{ brrr }] |

• MaDDoG
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

MaDDoG

De brakste schakel

Ik heb hier twee manieren. Met foto's is het het makkelijkst om een realistische huid te creeren, zoals Ulf het doet: op deze manier.
Wat 'echter' is is verschillende lagen maken, daar heeft meneer stahlberg een heel mooi tutorial voor gemaakt (klik daarvoor hier). Het is voor Maya gemaakt, maar de techniek is universeel.
Ik ga er voor het gemak ook maar even van uit dat het voor een 3d model is, en ook nog voor een hoog kwaliteits model. Dus geen spel model. Daar zijn weer hele andere technieken voor. Waar je goed voor op skindom kan kijken.

"Computer games don't affect kids. I mean if Pacman affected us as kids,
we'd all run around in a darkened room munching pills and listening
to repetitive music."

Pagina: 1