Toon posts:

processor update of niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb moeite met het bekijken van films in DivX formaat. Het geluid loopt wel aardig, maar beelden worden schokkerig. Ik heb me laten vertellen dat het mijn Celeron 466 (66x7) processor kon zijn, omdat ie maar een FSB van 66 Mhz heeft.

Met de HCC in zicht, ben ik dus aan het overwegen of het verstandig is een gebruikte/nieuwe processor te kopen.

Kunnen jullie advies geven ? Is het de processor wel ?

Systeems gegevens:
Abit VA-6 Mobo, 128 Mb SDRAM (100 Mhz)
Intel Celeron 466 Mhz (66 x 7) (met converter dus)
16 Mb Diamond Speedstar VGA

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Wat dacht je dat het aan je VGA-kaart lag ??

* bjck dacht eerst ook dat dat niet kon ;(

'k heb zelf ook nog een S3savage3D 8Megjes en dan kan ik netaan divx kijken op m'n duron 700@950. In m'n PII350 kon dat niet terwijl een maat van me met zelfde PII systeem wel kon kijken met z'n Gforce SDR.
Andere maat van me draait PII233 en die kan het ook prima vloeiend zien met een Matrox G400DH ;)

Is ook DivX afhankelijk. 'k heb van "HACKERS" nu 2 verschillende en de 1 is veel vloeiender dan de andere en veel minder cpu belasting!

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• _mARCO_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 16:46

_mARCO_

Hier staat niks

Speel je die films van de harddisk of de CD? Als je van de CD speelt, dan kan het zijn dat de CD-speler zijn data niet snel genoeg kan doorvoeren. Zelf heb ik een P3 op 1001 met 128 Mb en een 32x A-open CD-Rom speler, en ik krijg ook lelijk beeld bij drukke scenes. Probeer dan eens de CD naar de harddisk te kopieren (als je ruimte hebt), en hem dan af te spelen. Voor de zekerheid eerst even de harddisk defragmenteren.

Gaat dat dan ook fout, haal dan alle TSR's weg tijdens het opstarten van Windows geladen worden (virusscanners, ICQ), zodat de pc wat meer geheugen beschikbaar heeft. Wil het nog steeds niet, dan kun je er aan denken de processor op te voeren. Gewoon in de BIOS of op het moederbord de FSB op 75 Mhz zetten i.p.v. 66, en je hebt een Celeron 525.

Probeer dit eerst even, voordat je een nieuwe proc van honderden guldens koopt. Misschien kan het met een 48x CD-Rom spelertje van 100 - 120 piek ook opgelost worden......

mARCO

sigloos

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan het op een pentium II wel goed bekijken, zowel via CD rom als via de Harddisk.

Ik heb het overigens wel vanaf harddisk geprobeerd, maar snelle scenes blijven erg langzaam.

Ik kan inderdaad proberen alles uit te zetten, maar verwacht niet dat het een geheugen probleem is !