Toon posts:

[Sb live platinum 5.1] Telefoongeluid na opnemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers ik zit met een probleem:
Ik werk voor de locale radio omroep daar heb ik een programma en daarvoor maak ik ook jingles nu zit ik met een probleem de ene keer geeft hij tijdens het opnemen een soort van telefoongeluid. En de andere keer niet nu heb ik dat op dit moment ook ik heb al een paar keer de instellingen van mijn geluidskaart gereset maar dat wil niet baten ook al een paar keeropnieuw opgestart eerst gereset en daarna opnieuw opgestart opnieuw opgestart en daarna gereset (instellingen)

maar.. het wil allemala niet baten weet iemand misschien wat het zou kunnen zijn?
Ik draai op WinXp.. gebruik het programma cool edit pro studio 2.0 en daar heb ik zekerweten niets in veranderd geen plugins gebruikt niets..

de ene keer geeft hij het geluid wel en dan is het een paar weken niet en dan weer wel echt heeel irritant.. btw als ik gewoon door de microfoon heen praat heb ik wel gewoon een normale stem

Ik hoop dat iemand mijn vraag kan beantwoorden voor een example:
hier is een filetje wat voor geluid ik dus bedoel
Klik hier voor het geluidsfragment

bedankt! voor het helpen

Verwijderd

Ik kan je geluidsfragment niet beluisteren.
Bedoel je met een telefoongeluid dat dat wat je opneemt klinkt alsof het door de telefoon is?

Als het geen vreemde EQ-preset is die alle hoge en lage freqs eruit haalt, is het waarschijnlijk een jackplug die niet helemaal goed vast zit (of een brakke aansluiting op je kaart).
Is het altijd dezelfde mic op altijd dezelfde aansluiting?
Ik heb iets soortgelijks wel eens als ik m'n gitaar wil versterken en ik douw het (mono)kabeltje in de Line In ipv in de Mic in. Dan hoor ik 'm wel maar heel slecht en er missen allerlei freqentiebanden. Daar doet het me aan denken.
Verwijderd schreef op 02 March 2003 @ 19:36:
btw als ik gewoon door de microfoon heen praat heb ik wel gewoon een normale stem
Bedoel als je praat zonder op te nemen? Als het probleem er alleen alleen is als je het geluid opneemt dan gaat een kapotte jackplug/aansluiting niet op helaas.

Wat is je opnamebron? ('What u hear', of Mic, of whatever?)

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Al een fatsoenlijke microfoon geprobeerd? Slechte microfoons geven ook dit soort effecten.
Gebruik je wel een fatsoenlijk muziekprogramma zzoals Soundforge ipv de Microsoft Recorder?

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 maart 2003 @ 11:34:
Ik kan je geluidsfragment niet beluisteren.
Bedoel je met een telefoongeluid dat dat wat je opneemt klinkt alsof het door de telefoon is?

Als het geen vreemde EQ-preset is die alle hoge en lage freqs eruit haalt, is het waarschijnlijk een jackplug die niet helemaal goed vast zit (of een brakke aansluiting op je kaart).
Is het altijd dezelfde mic op altijd dezelfde aansluiting?
Ik heb iets soortgelijks wel eens als ik m'n gitaar wil versterken en ik douw het (mono)kabeltje in de Line In ipv in de Mic in. Dan hoor ik 'm wel maar heel slecht en er missen allerlei freqentiebanden. Daar doet het me aan denken.

[...]

Bedoel als je praat zonder op te nemen? Als het probleem er alleen alleen is als je het geluid opneemt dan gaat een kapotte jackplug/aansluiting niet op helaas.

Wat is je opnamebron? ('What u hear', of Mic, of whatever?)
Op mic.. en het is als ik praat zonder op te nemen
_bas_ schreef op 03 maart 2003 @ 20:15:
Al een fatsoenlijke microfoon geprobeerd? Slechte microfoons geven ook dit soort effecten.
Gebruik je wel een fatsoenlijk muziekprogramma zzoals Soundforge ipv de Microsoft Recorder?
Ik gebruik Cool edit pro 2.0 :)

Verwijderd

Topicstarter
*skopje* :$

Verwijderd

OK. Het lijkt geen mechanisch/hardware probleem te zijn dus. Ik heb ook wel eens zoiets gehad met Cooledit. Ik heb het niet uitgezocht want ik ben maar gelijk overgegaan op andere software; maar het had ook te maken met het niet goed opnemen van Mic.

Dus probeer eens een ander programma zodat je het probleem kunt lokaliseren. Wat dat betreft is het overigens helemaal niet zo'n gek idee om even met de Microsoft Recorder te proberen (het probleem is er of het probleem is er niet); maar als je vindt dat die wat weinig kan, kun je Wavelab of Soundforge (of Wavestudio van Creative, heb je een Soundblaster?) proberen. Of Goldwave, da's shareware.

Ben benieuwd. Denk dat het een specifiek Cooledit probleem is.
Pagina: 1