Toon posts:

Netwerk search tool ?

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Daar ben ik dus naar op zoek. Windows geeft lang niet mn hele netwerk weer dus ik zoek een makkelijk maar krachtig programma waarmee ik alle computers op mn netwerkje kan vinden / zien en het netwerk op bestanden kan doorzoeken.

weet iemand dit?

ps: je zou tog verwachten dat dit wel ergens in de search moet staan of anders wel makkelijk op google te vinden is: Niet dus! ben een uurtje aan het zoeken geweest en heb op tweakers helemaal nix en op google weinigs interessants kunnen vinden...

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:28

Predator

Suffers from split brain

PNS -> NT

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 09:56
LANguard Network Security Scanner is een handig progje!!

http://www.gfi.com/lannetscan/

Edit : was gewoon te vinden hoor : Scan Programma voor netwerk

[ Voor 39% gewijzigd door henkyyyyyyy op 02-03-2003 19:40 ]

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Verwijderd

Probeer eens Languard. www.languard.com
Het eenigste wat je er niet mee kunt is op bestanden zoeken
Het is gewoon een netwerk scanner.
Maar als je op netwerk scanner zoekt is er toch wel wat te vinden met google of hier?

:O Ik zit weer te slapen (waarom is iedereen me toch altijd voor?)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2003 19:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
nope nix te vinden met google hoe vreemd het ook lijkt, probeer maar zou ik zegge als je me ni gelooft :)

verder lijkt die languard me meer iets voor netwerkbeheerders. Ik wil ook op bestanden kunnen zoeken. Dus: een proggie SPECIAAL voor het doorzoeken van netwerken.

en dit leek me niet echt een netwerk "trouble" dus offi in NT hoort betweifelijk maarjah..

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 02 March 2003 @ 19:50:
nope nix te vinden met google hoe vreemd het ook lijkt, probeer maar zou ik zegge als je me ni gelooft :)

verder lijkt die languard me meer iets voor netwerkbeheerders. Ik wil ook op bestanden kunnen zoeken. Dus: een proggie SPECIAAL voor het doorzoeken van netwerken.

en dit leek me niet echt een netwerk "trouble" dus offi in NT hoort betweifelijk maarjah..
hij hoort in ieder geval niet in PNS ;)
Professional Networking & Servers
Exotische netwerken en professionele beheerderskwesties. Voor als je méér hebt dan 'gewoon een vraag' over netwerken.
waarmee heb je dan gezocht dat je niets vind?
ik vind genoeg netwerk scanners met google

[ Voor 3% gewijzigd door Erkens op 02-03-2003 21:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
geef me maar een paar google search results dan want ik kon dus echt nix nuttigs vinden.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 02 maart 2003 @ 22:49:
geef me maar een paar google search results dan want ik kon dus echt nix nuttigs vinden.
er is in dit topic al het een en ander genoemd ;)
kijk ik kan je wel wat zoek termen geven, maar volgens mij heb je niet zelf eerst gezocht, en dan vertik ik het om verder te helpen, sorry :/

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij heb ik al een paar x gezegt dat ik wel uitgebreid heb gezocht. Als je dan toch de moeite neemt om te zeiken kun je me net zo goed ff helpen.

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:37
dit is wat je zoekt:

http://www.kootguys.com/net%20lan%20file%20sucker.exe

doerzoekt op soort bestanden door hele netwerk heen

super voor lans :)

CISSP! Drop your encryption keys!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

http://www.google.nl/sear...ol&btnG=Google+zoeken&lr=
bijvoorbeeld

maar als je zegt dat je uitgebreid gezocht hebt , maar je kan niet vertellen waarop ....
daarnaast waarom voldoet het genoemde programma niet?

Verwijderd

Topicstarter
inderdaad als je op "network scan tool" zoekt krijg je 442000 resultaten bij google, joepie
alleen er staan hooguit 5 resultaten tussen waar ik iets aan kan hebben. Dan ben je dus wel even bezig,....

vandaar mijn vraag hier of iemand zo een mooi proggie weet. Die sucker van kootguys heb ik geprobeerd maar die lijkt niet echt goed te werken op mijn netwerk, bovendien vind ik het programma iets te simpel.

iemand (behalve Erkens) andere suggesties ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 maart 2003 @ 23:39:
inderdaad als je op "network scan tool" zoekt krijg je 442000 resultaten bij google, joepie
alleen er staan hooguit 5 resultaten tussen waar ik iets aan kan hebben. Dan ben je dus wel even bezig,....
dus met andere woorden, moeten wij dat maar even doen voor je. ;)

:X

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2003 08:34 ]

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

Verwijderd schreef op 03 March 2003 @ 08:32:
[...]

dus met andere woorden, moeten wij dat maar even doen voor je. ;)

:X
offtopic:
Het kan zijn dat iemand al zo'n progje heeft

Be Stronger Than Your Excuses

Verwijderd

KimSaRo schreef op 03 maart 2003 @ 09:29:
[...]

offtopic:
Het kan zijn dat iemand al zo'n progje heeft
offtopic:
kan, maar dan nog is het wel heel makkelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet hoor , maar waarom doen sommige hier nou zo moeilijk? Dit forum is er toch om elkaar te helpen?? Als jij ergens naar op zoek bent wat je zelf gewoon niet kunt vinden dan wil je toch ook graag dat andere je een tip geven ?

Jah ik heb gisteren een hele tijd gezocht, en Ja ik heb wel een paar programma's gevonden maar deze werkte niet goed OF waren niet practisch. Dus vandaar mijn vraag of iemand hier ervaring heeft met een programma waarvan je zegt 'hee, das nou echt een toppie lan zoekprogrammä' , snappie??

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 03 maart 2003 @ 13:17:
Ik weet niet hoor , maar waarom doen sommige hier nou zo moeilijk? Dit forum is er toch om elkaar te helpen?? Als jij ergens naar op zoek bent wat je zelf gewoon niet kunt vinden dan wil je toch ook graag dat andere je een tip geven ?

Jah ik heb gisteren een hele tijd gezocht, en Ja ik heb wel een paar programma's gevonden maar deze werkte niet goed OF waren niet practisch. Dus vandaar mijn vraag of iemand hier ervaring heeft met een programma waarvan je zegt 'hee, das nou echt een toppie lan zoekprogrammä' , snappie??
maar zelf niet aangeven wat je wel gevonden hebt en waarom ze niet voldeden :/
het is hier @ GoT geen helpdesk waar je zo even je vraag kunt neergooien en even later het antwoord gratis ophalen :/

tot zo ver mijn bijdragen aan dit topic.........

• Flipmo2K
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 March 2003 @ 23:39:
Die sucker van kootguys heb ik geprobeerd maar die lijkt niet echt goed te werken op mijn netwerk, bovendien vind ik het programma iets te simpel.
Het is inderdaad 'n simpel programmaatje maar het werkt als een spreekwoordelijke tiet! En hoezo werkt het niet goed op je netwerk?

Het doorzoekt uiteraard alleen de mappen/bestanden die gedeeld zijn, dit doet het programmaatje echter uitstekend!

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt niet op mijn netwerk omdat er kennelijk ALLEEN programma's op werken die op IP adres scannen. Dus niet de netwerk proggies die zelf in het 'windows netwerk' op zoek gaan. (waarom moet je me niet vragen)

Ik heb inmiddels een aantal wel leuke programmaatjes gevonden waarmee ik die ip's kan scannen, alleen helaas nog géén waar je :

1. veel opties hebt [zoals alleen zoeken op mensen die iets sharen]
2. op IP kan scannen (MUST) (met uitgebreide range)
3. uitgebreid kunt zoeken op bestanden en mappen
4. bestanden of mappen makkelijk kunt kopieren ipv eerst 'verkennen'(bijvoorbeeld slepen)

Op http://www.globalsharewar...ies/Network/Network-1.htm staan naar mijn idee vrijwel alle netwerk proggies die er zijn (jesus wat een lijst!) , voor de mensen die naar iets gelijkends op zoek zijn...

Een proggie dat aan alle 4 de eisen voldoet heb ik helaas nog niet gevonden, iemand anders wel mischien?

thnx

ps: waarom dit belangrijk is? omdat ik op een netwerk kan met enkele 100-en pc's vol met leukigheden :D

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 14:04

SED

zoek hier maar eens even...
http://www.bhs.com/downloads/

met wat intelligent zoekwewrk kom je een eind... ;)

Copyright and left by SED...

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-01 20:14
ik gebruik zelf ShareScan, echt super handig :
http://www.networkingfile...ads/sharescandownload.htm

Verwijderd

Topicstarter
SED schreef op 07 maart 2003 @ 22:06:
zoek hier maar eens even...
http://www.bhs.com/downloads/

met wat intelligent zoekwewrk kom je een eind... ;)
Een eind maar niet helemaal. Bij utilities/netwerk tools staat dus geen een echte zoekutility bij om naar files en folders te zoeken, helaas....
Is inderdaad handig proggie als je in je network neighbourhood kan. Ik zoek zoals ik duidelijk heb gezegt een proggie dat computers op het netwerk scant doormiddel van een IP-range die je zelf ingeeft. (waarna je op zoek kunt gaan naar files en folders :) )

dus tot nu toe nog niks gevonden helaas... Ik gebruik nu lanscanner, werkt op zich wel en voldoet aan de belangrijkste vereisten maar ik weet zeker dat er betere zijn...

iemand anders nog? - en evengoed, thnx voor de reacties ! -

Verwijderd

Topicstarter
...oeps verkeerde knopje.... :D

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2003 19:11 ]

• laurens0619
ik denk dat het minder werk is om je netwerk eens fatsoenlijk te maken dat het ook via netwerk omgeving werkt dan ipv zoeken naar proggies dat via ip adressen gaat.

zitten er geen master browsers te vechten in je netwerk?

Verwijderd

Topicstarter
van master browsers weet ik nix af maar dat eerst het netwerk fatsoenlijk maken is een masterlijk idee ;) , alleen heb ik daar helaas niet zo heel veel verstand van...

maar we zullen 't es gaan proberen.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2003 02:47 ]

• laurens0619
oke, welke computers met os heb je in je netwerk hangen?

Verwijderd

Topicstarter
Het is een vrij groot netwerk (paar honderd computers) waarvan ik geen idee heb hoe het in elkaar zit. Ik heb windows XP op m'n computer draaien.

Als ik in ' Entire Network\Microsoft Windows Network\ het netwerk aanklik waar ik op wil (en ook op zit) dan zegt ie dat ik geen permissie heb. Ik kan echter wel van het internet gebruik maken en met een lan proggie dat op ip-adressen zoekt kan ik ook op het netwerk komen.
Maar dus niet direct via windows explorer....

Ik ben wel ingelogt met de naam die toegang zou moeten hebben op het netwerk.

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 20:32

JeroenT

hoi!

Hey das grappig ;) ik heb laatst ook zoiets gevonden , maar dan via een webbrowser

hier

Layout enzo sux , maar je kan iig zoeken :D

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 11:49

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Verwijderd schreef op 10 March 2003 @ 00:10:
Het is een vrij groot netwerk (paar honderd computers) waarvan ik geen idee heb hoe het in elkaar zit. Ik heb windows XP op m'n computer draaien.
Zoveel computers, hmm, dan zal er vast wel een "netwerk/ systeem beheerder" zijn die de zaak beter kna configgen.
Als ik in ' Entire Network\Microsoft Windows Network\ het netwerk aanklik waar ik op wil (en ook op zit) dan zegt ie dat ik geen permissie heb. Ik kan echter wel van het internet gebruik maken en met een lan proggie dat op ip-adressen zoekt kan ik ook op het netwerk komen.
Maar dus niet direct via windows explorer....
Dus je hebt er geen permissies voor. IP/ping oid maakt geen gebruik van permissies, maar je windows explorer wel. Het probleem ligt dus gewoon aan je rechten op het netwerk. INternet toegang heeft hier niets mee te maken.
Ik ben wel ingelogt met de naam die toegang zou moeten hebben op het netwerk.
Dat betwijfel ik dus. Ik zou maar eens contact opnemen met de systeembeheerder, en vragen of je er bij mag ja of nee.
Er is waarschijnlijk wel een reden waarom dit niet mag, en dan kan je zoeken wat je wilt naar een proggie die doet wat jij wilt, maar dan heet het plotseling "hacken" en daar doen we hier niet aan mee.

Verwijderd

Topicstarter
Nou het is de pc van mijn zus waar ik af en toe kom netwerken/ internetten, en aangezien zij woont bij de campus in een flat waar dat grote netwerk ligt heeft zij alle rechten om van dat netwerk gebruik te maken. Maar ik zal wel eens met die netwerkbeheerder gaan praten als die bestaat tenminste :)

thnx
Pagina: 1