Toon posts:

[xp] paralelle verbinding lukt niet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een paralelle verbinding maken met mijn laptop om dan internet te delen. Als ik bij XP een nieuwe connectie aanmaak en zeg dat dit de host computer is dat slaat xp altijd vast (window blijft hangen). Bij mijn vorige pc was dit ook altijd met xp dus aan de hardware kan het niet liggen.

Ik heb alle updates al geinstalleerd maar het werkt niet. Heeft iemand misschien een oplossing om toch een verbinding met mijn laptop te krijgen om zodoende internet te delen?

• Rekenmachine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-11-2024
klopt, windows XP ondersteunt geen paralelle verbindingen tussen twee computers, dit wordt echter wel ondersteund door windows 9x en geloof ik ook windows ME....

En verder denk ik dat het niet echt zinnig is om internet te delen via paralel:

1. paralel is one way
2. er worden geen hoge snelheden behaald met een paralelle verbinding, internet is absoluut niet redabel via paralel
3. het wordt niet ondersteunt door alle windows versie's, en het is vaak een groot geklooi om het goed werkend naar eigen behoeften aan de gang te krijgen...

ideeL Ik heb in de winkel een USB kabel gezien, die je in beide pc's kan pluggen waardoor er toch een redelijk netwerk behaald kan worden... Geen ervaring mee

[ Voor 63% gewijzigd door Rekenmachine op 02-03-2003 18:44 . Reden: onvolledigheid ]

https://www.enwatbenjedan.nl/

Verwijderd

Topicstarter
Rekenmachine schreef op 02 maart 2003 @ 18:40:
klopt, windows XP ondersteunt geen paralelle verbindingen tussen twee computers, dit wordt echter wel ondersteund door windows 9x en geloof ik ook windows ME....

En verder denk ik dat het niet echt zinnig is om internet te delen via paralel:

1. paralel is one way
2. er worden geen hoge snelheden behaald met een paralelle verbinding, internet is absoluut niet redabel via paralel
3. het wordt niet ondersteunt door alle windows versie's, en het is vaak een groot geklooi om het goed werkend naar eigen behoeften aan de gang te krijgen...

ideeL Ik heb in de winkel een USB kabel gezien, die je in beide pc's kan pluggen waardoor er toch een redelijk netwerk behaald kan worden... Geen ervaring mee
Ok bedankt! Ga ik die kabel is proberen. Het lukt me trouwens wel een verbinding te krijgen maar dat is alleen als de XPpc Gast is en dat wil ik nou juist niet. Daar zit het probleem en kom er nog steeds niet uit, wil alleen wat bestanden van m'n desktop naar laptop krijgen.

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

heeft je portable een netwerk-kaart ?
Dan zou ik de XP-pc hiermee verbinden m.b.v. een gamesetje (= 2 100mb netwerkkaartjes met een cross-kabel, van sweex voor 33 euro geloof ik).

Dit lijkt mij een goedkopere oplossing, die bij uitbreiding naderhand (bijv. hubje met nog 2 pc's) ook nog ziijn nut heeft, en dan geen overbodig materiaal meer is. (op cross-kabel na dan).

eagle