Chaintech Zenith 7NJS Raid-prob.

Pagina: 1
Acties:
  • 14 views sinds 30-01-2008

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 18:37
Ik ben bezig een computer voor iemand in elkaar te zetten. Ik heb alles nu binnen, en wil ik windows gaan installeren. Ik heb 2 identiek harde schijven van maxtor erin hangen, die ik in een raid-configuratie wil draaien. Hiervoor wil ik de onboard raid functie voor gebruiken. Hier zit meteen het probleem, ik heb beide harde schijven aan de raid-ide-poort gehangen. Als ik dan de computer opstart kom ik in de raid-config-utility van fastrack, alleen hij herkent steeds maar één schijf.
Hoe kan dit?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit graag lezen eer je een topic opent
-geef een exacte omschrijving van het probleem en wanneer het zich voor doet
-geef een exacte omschrijving van de hardware (mobo, CPU, koeler, geheugen, opschrift geheugen chips, voeding, videokaart, geluid/netwerkkaart, etc.)
-geef duidelijk aan welke software (OS, drivers) je gebruikt
-geef aan welke BIOS instellingen je gebruikt (met name als het een geheugengerelateerd probleem is)
Verder is dit een Opslagmedia & I/O controllers (OM) vraag, dus gaat hij daarheen (maar ik vrees dat als je niet de exacte specs post hij geen lang leven beschoren is...)

Oslik blyat! Oslik!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 18:37
Sorry, hierbij de specs:
mobo: chaintech zenith 7NJS
harde schijven: maxtor diamondmax plus 9 80 GB 7200 rpm, deze hangt er dus 2 keer in.
processor: amd athlon xp 2600+ 333 mhz fsb
videokaart: geforce 4 ti4400
geheugen: 2x 256 ddr-ram pc2700 samsung
voeding: 400 watt q-tec

Verwijderd

maxtor diamondmax plus 9 80 GB 7200 rpm is volgens mij geen serial ATA.
RAID wordt alleen ondersteunt voor 2 Serial-ATA harddisks....

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dank je voor de mededeling :) Maar dit is een oud topic B)

Verder doet het voor de RAID controller absoluut niet toe wat voor HDD's je erop aansluit; er bestaan IDE-SATA converters en die werken ook prima :)

Maargoed, tegenwoordig kun je in de Search en zelfs in de FAQ van dit subforum terugvinden dat je op de derde IDE kanaal maximaal één harddisk kan aansluiten (zoals vermeld op de handleiding van de mobo en zoals je kan teruglezen in de search en de FAQ .. )

/overbodige kick

Dit topic is gesloten.