GF4 4600 regelmatig distorted beeld

Pagina: 1
Acties:

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

Topicstarter
Enkele male per dag distort het beeld van 1 van mijn 2 monitoren out of the blue.
Soms monitor 1 soms monitor 2...
Ik zie nog maar een klein deel van het beeld en die is ook nog gestretched dan. als het me lukt om bij de beeld instellingen te komen en ik de resolutie verander, en weer terug zet is alles ok. T is een AGP kaart trouwens.

Ik heb de kaart ter vervanging terug gebracht en heb een geforce 4 mx te leen gekregen maat het gebeurde zojuist weer!! :(
iemand enig idee wat dit kan zijn?? :?

===
UPDATE
=====
Ik realiseer me net dat ik geen problemen had toen ik tijdelijk een pentium 2.4GHz had in plaats de 3GHz die er nu in zit!! HELEMAAL WEIRD!!! Hoe kan de CPU iets met de resolutie te maken hebben??

Afbeeldingslocatie: http://www.digitalrevenge.net/temp/distort.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door dadj op 06-04-2003 01:34 . Reden: lightbulb moment ]

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
* Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *

Wat heb je zelf al geprobeerd? Test het bijvoorbeeld eens met andere drivers.

Wat zijn eigenlijk de precieze specs van de PC waar het om gaat en wat is het OS wat je daarop draait?

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Topicstarter
ik heb al verschillende drivers geprobeerd, System specs staan hier beneden, en ik draai XP.
Ik vraag me af of t misschien een bios instelling zou kunnen zijn.. zou alleen niet weten welke.. Het systeem is verder zeer stabiel lijkt alleen een resolutie probleem te zijn somehow..

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Zijn er nog specifieke momenten waarop het fout gaat (na een spel, bij sluiten van een venster etc.)? Misschien helpt het om je monitordrivers (opnieuw) te installeren?

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Topicstarter
nope, is compleet random, geen pijl op te trekken. ik gebruik voor beide monitoren de windows standaard monitor. deze detecteerd de juiste refresh rates, dat mag geen probleem opleveren.

na goed, toch de belinea driver maar s installed.. zal weinig uithalen vermoed ik..

[ Voor 19% gewijzigd door dadj op 02-03-2003 18:38 ]

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:30

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

kweet niet of dit helpt, maar zitten ze op dezelfde voedingsbron die het niet meer trekt???? ik heb een keer een oude IBM 14" monitor gehad waar de randen van begonnen de verspringen. toen ik ze op een andere groep had aagesloten deed hij het weer..

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Topicstarter
mentalmadnizz schreef op 02 March 2003 @ 18:45:
kweet niet of dit helpt, maar zitten ze op dezelfde voedingsbron die het niet meer trekt???? ik heb een keer een oude IBM 14" monitor gehad waar de randen van begonnen de verspringen. toen ik ze op een andere groep had aagesloten deed hij het weer..
Thnx, maar t ligt aan het systeem niet aan de monitoren. en het systeem heeft een 400 watt voeding

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
is het altijd dezelfde monitor? Zo ja, verwissel de kabels eens.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Topicstarter
EfBe schreef op 02 March 2003 @ 19:50:
is het altijd dezelfde monitor? Zo ja, verwissel de kabels eens.
nope, niet steeds dezelfde. ligt trouwens zeker niet aan de monitor, ziet er echt uit als een videokaart output probleem ofzow

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
dadj schreef op 02 maart 2003 @ 21:17:
nope, niet steeds dezelfde. ligt trouwens zeker niet aan de monitor, ziet er echt uit als een videokaart output probleem ofzow
Ok, kunnen we kabels en monitoren uitsluiten :). Ik heb zelf met mn gf2-gts dezelfde distorted gfx gehad met mn muispointer en 41.xx drivers. 42.86 heeft dat dus niet. Wellicht is het toch een driver-thingy, zeker omdat je met een vervangende gf4 mx hetzelfde hebt. Welke drivers heb je geprobeerd en heb je de WHQL drivers ook geprobeerd (30.82 dacht ik) ?

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Topicstarter
de WHQL drivers die in XP zelf zitten zijn 41.09 ofzo dacht ik, die had ik eerst iig, nu heb ik 42.86. 30.82 is wel een hele stap terug... volgens mij werkt UT2003 daar niet eens mee. De laatste 3 whql drivers zijn allemaal uit de 40.XX serie

[ Voor 14% gewijzigd door dadj op 05-03-2003 13:12 ]

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Topicstarter
iemand nog een idee?

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Heb je 40.72 al geprobeerd? :)
Dat zijn de laatste WHQLs voor 41.09..

Maarja, als t niet aan je monitor of kabel of videokaart ligt, kan t aan weinig anders liggen dan je drivers, neit? :)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Topicstarter
tja, zou je idd zeggen. al vermoed ik ook dat t wel eens een bios setting zou kunnen zijn ook. Alleen welke he? :/ Dacht ook aan de AGP poort maar sinds een van de 2 monitoren wel ok blijft zal dat t ook niet zijn. zal t allemaal nog s proberen...

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Topicstarter
ik heb mn bios nu op USWC gezet en video aperture size op 128Mb. T komt nu minder vaak voor maar is nog steeds niet weg..

• Tha_TE
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-06 15:43
Ik heb dit gehad.... maar eh.... ik heb desktop refresh gedaan :) LoL en die Advanced Desktop Redraw van Winfox...

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08 20:13
dadj schreef op 08 March 2003 @ 03:43:
ik heb mn bios nu op USWC gezet en video aperture size op 128Mb. T komt nu minder vaak voor maar is nog steeds niet weg..
De AGP Aperture size kan je volgens velen het beste op de helft van de hoeveelheid geheugen dat je hebt zetten. Dus in jouw geval kan je het het beste op 512 MB zetten. Misschien komt het dan nog minder vaak voor, omdat ie op 128 MB al minder problemen gaf :)

The devil is in the details.

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Topicstarter
Tha_TE schreef op 08 maart 2003 @ 10:59:
Ik heb dit gehad.... maar eh.... ik heb desktop refresh gedaan :) LoL en die Advanced Desktop Redraw van Winfox...
Ehm, desktop refresh?? wat bedoel je precies? dit gebeurt niet alleen met mijn desktop hoor, maar met het hele beeld

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Topicstarter
btw, ook wel interessant gegeven; in distorted state komt de muis cursor niet overeen met de werkelijke positie.

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Topicstarter
MaRc0 schreef op 08 March 2003 @ 11:04:
[...]

De AGP Aperture size kan je volgens velen het beste op de helft van de hoeveelheid geheugen dat je hebt zetten. Dus in jouw geval kan je het het beste op 512 MB zetten. Misschien komt het dan nog minder vaak voor, omdat ie op 128 MB al minder problemen gaf :)
i'll try that

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Topicstarter
ok, ik heb nu de nieuwe final 43.45 drivers geinstalleerd omdat ik hoopte dat t daar aan zou liggen maar helaas.. geen enkel verschil..
Ik snap er niets meer van, ook op de asus boards kom ik dit probleem nergens tegen...

Aperture size kon Maximaal op 256Mb trouwens, geen invloed verder.

[ Voor 14% gewijzigd door dadj op 30-03-2003 15:22 ]

Verwijderd

misschien eens kijken voor je garantie ?? ik heb met mijn geforce 4 ook rare dingen gehad. Gewoon het bedrijf waar je hem hebt gekocht opbellen, probleem uitleggen, en je hebt een nieuwe. dit zal echt geen driver probleem zijn en voor de rest kan het niks zijn is al bekent

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 March 2003 @ 15:38:
misschien eens kijken voor je garantie ?? ik heb met mijn geforce 4 ook rare dingen gehad. Gewoon het bedrijf waar je hem hebt gekocht opbellen, probleem uitleggen, en je hebt een nieuwe. dit zal echt geen driver probleem zijn en voor de rest kan het niks zijn is al bekent
Dude hij heeft ook het ook met een gf4 mx :7
Ik heb de kaart ter vervanging terug gebracht en heb een geforce 4 mx te leen gekregen maat het gebeurde zojuist weer!!

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2003 16:56 ]

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Topicstarter
ik heb voor beide monitoren de drivers installed maar ook dit help niet helaas.
Heeft iemand ooit van dit probleem gehoord???

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:21

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Misschien een winxp reinstall proberen?

En misschien memtest draaien geheugen kan altijd vage fouten geven... :|

Tweakers Discord

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Topicstarter
heb xp al ge-reinstalled, en heb nog nooit geheugen fouten gehad. computer blijft ook funtioneren na de "resolution crunch"
Ik dacht als tijdelijke oplossing dit proggie te gebruiken: http://www.jddesign.freeserve.co.uk/vidres.htm

Maar vreemd genoeg help een res switch hiermee niet...

[ Voor 23% gewijzigd door dadj op 02-04-2003 13:43 ]

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Topicstarter
toch nog maar s een kick, ik heb in de originele post een belangrijke update geplaatst

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Topicstarter
------------------------------------------------
Tijd voor een reanimatie van dit topic..
------------------------------------------------
het probleem dat ik in dit topic heb beschreven is terug gekeerd na dat ik er een hele tijd (per ongeluk) vanaf was. ik had namelijk ooit aan de nvidia "bureaublad beheer" instellingen lopen pielen en deze tools uiteindelijk maar uitgeschakeld waarna de problemen waren verdwenen. kwam 2 dagen later pas tot deze conclusie.

MAARRRR enkele weken geleden heb ik nieuwe drivers geinstalleerd en nu zijn de distortions weer terug!! :( Ondanks dat het nvidia "bureaublad beheer" is uitgeschakeld... ik vraag me nu toch echt af wat er aan de hand is...
zoals ik eerder al had vermeld had ik met een andere GeForce kaart hetzelfde probleem. Wat is dit nou? hardware probleem (mobo??) of een vaag software probleem? Ik hoop dat iemand een gouden tip heeft.. dit is belachelijk voor zo'n duur systeem met alleen maar A brand hardware...

Verwijderd

Klinkt voor mijn gevoel als een probleem met de voeding, andere voeding proberen is niet veel werk. Check anders je voltages eens met een progje zoals asusprobe of mobo monitor, kijken of die rare uitschieters vertonen tijdens de distortions.

Als het aan de driver(instellingen) ligt is een schone install van Windows misschien iets om te proberen.

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

ben je van een p4 celeron naar een p4 gegaan?

Meh ...

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Topicstarter
Twarp schreef op 10 August 2003 @ 23:52:
ben je van een p4 celeron naar een p4 gegaan?
nope, er heeft aan het begin tijdelijk een P4 2.66GHz cpu ingezeten. ik had toen geen problemen. Maar na plaatsing van de 3GHz dus wel.
De computer is inmiddels al meerdere malen opnieuw geinstaleerd zowel met Hyperthreading enabled én disabled in het bios. HT staat nu aan aangezien het geen invloed had. Er zit een 400Watt Antec voeding in wat toch meer dan genoeg moet zijn? Overigens wordt het systeem zelf niet instabiel ofzo. als ik bij mn resolutie instellingen weet te komen en deze ff verander is alles weer in orde.

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Ennuh, wat dacht je van temperaturen? Als de kaart de 75 graden overschrijdt kan deze fouten gaan maken, download anders even Asus Smartdoctor, die kan je temps uitlezen, als dat het ook niet is :? linkje naar SmartDoctor

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Topicstarter
Lennieboy83 schreef op 11 August 2003 @ 00:15:
Ennuh, wat dacht je van temperaturen? Als de kaart de 75 graden overschrijdt kan deze fouten gaan maken, download anders even Asus Smartdoctor, die kan je temps uitlezen, als dat het ook niet is :? linkje naar SmartDoctor
thnx, had nog een oude. maar hij geeft geen temp weer. core/mem is on default.

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Ow jah volgens mij is dat idd alleen maar op de DeLuxe versie :X

Had er eff geen rekening mee gehouden dat je een gewone hebt, ik heb nml de DeLuxe versie |:(

• Sideburnn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 13:36

Sideburnn

I just "poked" salad

Zou het kunnen dat het gedeelte van het moederbord wat de spanningsniveau`s op pijl moet houden dit voor de AGP kaart niet meer naar behoren doet?

Asus Prime x399-A, AMD Threadripper 1950X, MSI 1080 TI

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Topicstarter
Sideburnn schreef op 11 August 2003 @ 09:22:
Zou het kunnen dat het gedeelte van het moederbord wat de spanningsniveau`s op pijl moet houden dit voor de AGP kaart niet meer naar behoren doet?
dat is een goede vraag, klinkt aannemelijk..

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

dadj schreef op 11 August 2003 @ 14:45:
[...]

dat is een goede vraag, klinkt aannemelijk..
Dan lijkt het mij ook aannemelijk dat je mobo overleden is.

Meh ...

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Twarp schreef op 11 August 2003 @ 23:46:
[...]

Dan lijkt het mij ook aannemelijk dat je mobo overleden is.
Overleden?

Ken een gast die een foute voltage heeft op zijn moederbord, als hij 2,7 instelt dan krijgt het geheugen 2,5.... ..oftewel...een zeer stug moederbord!

There is no place like ::1

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Topicstarter
overleden? De machine is RETE stabiel en snel, alleen het video probleem is kinda anoying. "Overleden" lijkt me niet het woord. :]

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

dadj schreef op 12 augustus 2003 @ 03:14:
overleden? De machine is RETE stabiel en snel, alleen het video probleem is kinda anoying. "Overleden" lijkt me niet het woord. :]
Gooi even je agp voltage voorzichtig omhoog, een vriend van me had ene moederbord dat teweinig voltage door de kaart pompte....even "overclocken" en hij deed het wel goed!

There is no place like ::1

Pagina: 1