Voorkomt P4 heatspreader het crushen van de core?

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

• Odin
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-08 22:48

Odin

¯¯¯¯¯

Topicstarter
Ik vroeg mij dus af of die heatspreader sterk genoeg is om de core een beetje te beschermen of niet?

De search gaf mij geen antwoord en als het topic onder het verkeerde forum staat; sorry :)

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-08 17:10

Steve

Krokodil \o/

Ja, de core is erg goed beschermd, dikke heatspreader, en als je even aan de rand kijkt van de heatspreader zie je een soort matje, een zachte spacer die het PCB van de processor verbindt met de heatspreader.

Ook heeft Intel een rekje waarin je koelers bevestigd, dus de kans op een gecrushte core is bijna nihil.

• Odin
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-08 22:48

Odin

¯¯¯¯¯

Topicstarter
thx dat stelt mij zeer gerust :)

• Steve

Steve

Krokodil \o/

* Steve is niet verantwoordelijk voor enige schade berokkend aan de core van je P IV ;)

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-08 11:45
met een hamer kan alles :+
je moet met P4 wel oppassen dat je geen pootjes afbreekt, ik heb al een sleutelhanger...

TheS4ndm4n#1919

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Krijg je geen garantie als je een pootje afbreekt? Zelfs indien niet, kan je het toch fixen met wat fijn soldeerwerk oid..

Maar inderdaad gevaarlijk, die pootjes.. Een tijdje geleden had ik per ongeluk één pootje lichtjes gebogen, en in m'n pogingen om de zaak recht te zetten (:+) heb ik er nog meer gebogen, best gevaarlijk..

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 08:42

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Jupiler schreef op 02 March 2003 @ 18:26:
Krijg je geen garantie als je een pootje afbreekt? Zelfs indien niet, kan je het toch fixen met wat fijn soldeerwerk oid..
Zeer waarschijnlijk niet, als je zo lomp ( ;) ) bent dat je pootjes afbreekt is dat je eigen schuld, niet die van Intel. Als je met je auto tegen een muur rijdt ga je toch ook niet voor garantie terug naar je garage.
Maar inderdaad gevaarlijk, die pootjes.. Een tijdje geleden had ik per ongeluk één pootje lichtjes gebogen, en in m'n pogingen om de zaak recht te zetten (:+) heb ik er nog meer gebogen, best gevaarlijk..
Beste truukje is met een bankkaart of een fijn mesje een hele rij pinnetjes ineens te behandelen, dan is het heel moeilijk om ongewenst de pinnetje te ver om te buigen.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Verwijderd

Odin schreef op 02 March 2003 @ 18:13:
Ik vroeg mij dus af of die heatspreader sterk genoeg is om de core een beetje te beschermen of niet?

De search gaf mij geen antwoord en als het topic onder het verkeerde forum staat; sorry :)
Antwoord: JA

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Duracell schreef op 02 March 2003 @ 18:33:
[...]
Beste truukje is met een bankkaart of een fijn mesje een hele rij pinnetjes ineens te behandelen, dan is het heel moeilijk om ongewenst de pinnetje te ver om te buigen.
Ik deed het met de plastic verpakking van intel retail cooler :P Een halve millimeter dik.. Maar toch, nog meer pinnetjes verbogen. M'n teergeliefde ma heeft het uiteindelijk opgelost met 'r lange nagels ;)

[ Voor 67% gewijzigd door Steve op 02-03-2003 18:40 ]

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Foutje..

[ Voor 99% gewijzigd door Steve op 02-03-2003 18:40 ]

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Toen ik mijn P4 bij de mycom kocht, een maandje geleden ofzo, verzekerde de verkoper mij dat het crushen van p4 core's toch wel degelijk mogelijk is.

ik: "Wel s gezien dan?"
verkoper: "Jah, een paar keer al, opmerkelijk"
@Mycom Haarlem

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Hij zei er niet bij hoe het gebeurd was?

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Jupiler schreef op 02 March 2003 @ 19:01:
Hij zei er niet bij hoe het gebeurd was?
Ik denk niet dat de desbetreffende koper echt gaat vertellen wat er gebeurd is :o

Als iemand een AMD crusht zegt ie toch ook niet "Jah, koeler er verkeerd opgezet"
hoort wel zo maarja, wie doet dat nou?

* Glashelder denkt dat die P4 ernstig te lijden heeft gehad :'(

offtopic:
waar is: "GoT != HK" gebleven :+ :D

[ Voor 30% gewijzigd door Glashelder op 02-03-2003 19:17 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Ik kan me gewoon niet voorstellen waardoor de core crushte.. Bij een AMD moet je niet veel moeite doen, inderdaad effe de cooler er verkeerd op en je hebt nieuwe sleutelhanger, maar dat is zo goed als onmogelijk bij een Intel..

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik weet het, ik kan het me ook amper voorstellen.. Maar hij verzekerde me toch dat het gebeurt was

Lol @ Chatmode :+

nog iets: ik ben het niet met je eens dat je bij een AMD veel moeite moet doen. Ik heb van me oude TB al 30 X de koeler eraf gehaald (MSI K7T pro 4 rode leds |:( ) en geen crushed core. Verder zet ik regelmatig AMDtjes in elkaar voor familie e.d. en daarbij is nog nooit was misgegaan. Verder, toen ik mijn TB binennkreeg, was ik compleet newbie over hoe ik te werk moest gaan

Echter een sleutelhanger wil ik wel. Wel bereid daar 15 euro voor te dokken maarja, >>vraag en aanbod >:)

[ Voor 86% gewijzigd door Glashelder op 02-03-2003 19:23 ]

Verwijderd

dual-zip schreef op 02 maart 2003 @ 19:19:
Ik weet het, ik kan het me ook amper voorstellen.. Maar hij verzekerde me toch dat het gebeurt was

Lol @ Chatmode :+

nog iets: ik ben het niet met je eens dat je bij een AMD veel moeite moet doen. Ik heb van me oude TB al 30 X de koeler eraf gehaald (MSI K7T pro 4 rode leds |:( ) en geen crushed core. Verder zet ik regelmatig AMDtjes in elkaar voor familie e.d. en daarbij is nog nooit was misgegaan. Verder, toen ik mijn TB binennkreeg, was ik compleet newbie over hoe ik te werk moest gaan

Echter een sleutelhanger wil ik wel. Wel bereid daar 15 euro voor te dokken maarja, >>vraag en aanbod >:)
Woei, ik heb hier nog een 1700+ liggen. Kan je zo overnemen :9

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:55

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Wat betreft sletutelhanger: als je door het keramiek (organische verbinding whatever) van een processor heen wilt boren heb je al een kolomboor met diamantboortje nodig om erdoorheen te komen. Ik heb al een Pentium75 gespleten met gewone boormachine O-)

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Tegenwoordig hebben CPU's een core van ongeveer een vierkante centimeter en een printplaatje van ongeveer tien vierkante centimeter, dus dat lijkt me geen probleem ;)

[nieuwsgierig] Hoe ziet de doorsnede van die P75 er eigenlijk uit? :P [/nieuwsgierig]

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

je ziet van die koperdraadjes lopen, meestal alleen uiteindes of hele kleine stukjes, want ze zijn echt flinterdun.

* Glashelder heeft een opengefikte DX2 486 en had een door midden gebroken P75 :D

[ Voor 4% gewijzigd door Glashelder op 03-03-2003 14:36 ]

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Transistors dus :)

Waren ze in die tijd zo groot dat je ze kon zien als koperdraadjes? :P

[ Voor 68% gewijzigd door Steve op 03-03-2003 14:42 ]

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Jupiler schreef op 03 March 2003 @ 14:42:
Transistors dus :)

Waren ze in die tijd zo groot dat je ze kon zien als koperdraadjes? :P
nee joh :P zijn geen transistoren :o
Dat zijn de lijntjes van de core, naar de pinnentjes :D

In die tijd :D P1 is geloof is 0,25 micron, effe checken

w00t, helemaal fout! 0,60 micron gebakken

bron @ BalusC

Waarom werkt dat toch nooit met de BalusC server? doorlinken?

[ Voor 33% gewijzigd door Glashelder op 03-03-2003 15:00 ]

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Je kunt de core zien, zoals op die plaatjes van wafers. Inderdaad lijntjes en vlakjes. Als je er trouwens met een laserpointer op schijnt zodat dat weerkaatst op een muur krijg je best mooie dingen te zien :) een soort raster van rode laserlijnen.

Een P4 heeft inderdaad iets van een printplaatje dacht ik, maar een AMD is helemaal van keramiek/organische verbinding. Net zoals een P75, en daar kom je praktisch alleen met een diamantboor doorheen.

Verwijderd

Ik ben echt een kneus kwa Cpu coolers plaatsen :)

Kheb er nu al 3 vernield door core crush ... 1700+ 1800+ Duron 1200

Verder heb ik een 1700+ Jiuhb vernield die fikte zomaar door :+

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op 03 maart 2003 @ 15:10:
Ik ben echt een kneus kwa Cpu coolers plaatsen :)

Kheb er nu al 3 vernield door core crush ... 1700+ 1800+ Duron 1200

Wil je er 1 kwijt? :D

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Afbeeldingslocatie: http://www.3dnews.ru/documents/3670/athlon-xp-2600+.jpg

Ik zie toch echt een kleine core en een grote printplaat hoor :P

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 13:47
Odin (topicstarter) en ik zaten er ook over te denken onze oude P1-tjes die inmiddels dood zijn te benoemen tot sleutelhanger maar dat spul is ongelooflijk sterk.
Hoe of wat gaat dat in zijn werk met een diamantboor, waar hebben ze zoiets :?

(vraag wijkt nogal af van de Odin's vraag maar we hebben het er nu toch over)

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Jupiler schreef op 03 March 2003 @ 15:41:
[afbeelding]

Ja harrie ohnee, dat ben ik :P ik heb het over die "printplaat" dat is van een of andere organische verbinding waar je dus moeilijk doorheen komt.
Je toch toch geen gaatje in die core boren 8)7.

Van een XP weet ik het niet 100% zeker (niet geprobeerd), maar van een Pentium1, 2 en AMD Thunderbird en Duron wel.

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Diamantboor is een boortje waarvan -als ik mij niet vergis- de kop bestaat uit diamantgruis. Dit is zo hard dat je er praktisch overal mee doorheen kunt boren. Diamantboortjes zou je bij elke dhz-winkel moeten kunnnen kopen.

Je hebt eigenlijk een kolomboor nodig (met daarin het diamantboortje) omdat je daar heel langzaam en recht naar beneden een gaatje kunt maken zodat de processor niet breekt.

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-03 19:55

Apie!

Newer, better & confusinger

overclockers.com
Some tantalizing clues as to what's going on - sure does not look like it's there for crush resistance only. I'd love to hear from Intel on this one!
ben al een paar dagen aant wachten tot ie wat van Intel heeft gehoord :)

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Verwijderd

=> PMG :)

Verwijderd

Het oranje materiaal wat je ziet is keramisch materiaal.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Keramisch? Het is echt wel organisch.. (plastic)

Bijvoorbeeld de Thunderbird is inderdaad keramisch.

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

BalusC schreef op 04 March 2003 @ 12:59:
Keramisch? Het is echt wel organisch.. (plastic)

Bijvoorbeeld de Thunderbird is inderdaad keramisch.
Plastic? dat is toch van Aardolie gemaakt?
Anyway, maar door puur plastic zou je toch zo heen kunnen boren?

Aardolie is organisch :P

[ Voor 7% gewijzigd door Glashelder op 04-03-2003 13:18 ]

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:53
Jupiler schreef op 02 maart 2003 @ 18:38:
[...]

Ik deed het met de plastic verpakking van intel retail cooler :P Een halve millimeter dik.. Maar toch, nog meer pinnetjes verbogen. M'n teergeliefde ma heeft het uiteindelijk opgelost met 'r lange nagels ;)
Off-topic
Ben blij als ik dit lees, ben niet de enige klnus die pootjes verbuigd. Trok de verpakking open(te hard dus) en vlieg daar ging de processor, eenmaal weer stilliggend op de grond 2 pootjes krom. Een recht kunnen buigen en de ander half, terug naar de winkel was het gelukkig een garantiegevalletje :9 scheelde weer E515,-
/Off-topic

no comment

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

En de groene (AMD) procs dan? Die zijn toch ook gewoon keramisch, alleen dan in een hipper kleurtje gespoten?

edit: Ik denk dus keramisch, want ze 'klinken' zo hard. Ik heb mijn andere proc (Palomino 2000+) eens laten stuiteren (jaja zelfs de pro's doen het fout :P ) maar hij was nog heel, maar hij klonk echt van 'kloink'! Als ik me zo goed uitdruk.
PhantomNL schreef:
Verder heb ik een 1700+ Jiuhb vernield die fikte zomaar door
:'( boehoe, zo'n mooie proc, mishandeling gewoon :P

edit2: sorry voor dit off-topic gaan/meedoen, maar 't is zo interessant ;)

[ Voor 46% gewijzigd door Remy op 04-03-2003 13:27 ]

LinkedIn
Instagram

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op 03 maart 2003 @ 15:10:
Net als bij mij zeker? Gewoon lekker zo'n cooler gestart, ik wel iig :*)

Vreemd dat ie niet eens rookte :D

Arme Alternate, hebben 160 euro voor me betaald :+

[ Voor 19% gewijzigd door Glashelder op 04-03-2003 13:40 ]

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Álle Palomino's, Toroughbreds en Bartons zijn verpakt in een OPGA verpakking, ongeacht de kleur. OPGA = Organic Pin Grid Array. Organisch dus. Uit de Athlon familie zijn enkel de Thunderbird en de Spitfire keramisch (CPGA, waarin C = Ceramic).

• Crazy Eyes Cobra
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-08 15:54
Jupiler schreef op 03 maart 2003 @ 15:41:
[afbeelding]

door dat bruine kan zo doorheen boren
heb het zelf ook gedaan lijkt net een soort hout :S

hangt aan mijn autospiegel :)

ik ben nie gek, ik ben een vliegtuig

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

* KeeZ heeft nog wel zo'n mooi slot1 p2 procje, zou dat ook leuk aan z'n autospiegel staan ;)

Deze plek is te koop.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Leuk genoeg geweest. Dit gaat echt nergens meer over ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.