Toon posts:

[C++] XP of versie?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu Visual C++ 6.0 geinstallleerd op computer die XP draait. IK ben bezig met die Wrox Press C++ tutorial maar elke keer als ik op BUILD druk geeft ie dit:

--------------------Configuration: ex1_01 - Win32 Debug--------------------
Linking...
LINK : fatal error LNK1104: cannot open file "libcpd.lib"
Error executing link.exe.

ex1_01.exe - 1 error(s), 0 warning(s)

KOmt dit door XP of is die VIsual niet goed (heb hem van internet), of doe ik echt iets fout? Ik heb volgens mij heel die tut goed gevolgt tot dat ie deze fout geeft.

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:53
Vreemd.... het lijkt erop alsof er een standaard-bestand van VC++ niet gevonden kan worden. Controleer of de map C:\program files\Microsoft Visual Studio\VC98\Lib in het library path staat (Menu Tools --> Options --> Directories --> Library Path). Zoniet, zet em er dan snel bij (zorg wel dat 'ie klopt, als je VC ergens anders hebt geinstalled dan moet je het dus niet letterlijk kopieren :+)

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:21

mulder

ik spuug op het trottoir

Deze foutmelding (file not found) kan soms bij 'oudere' applicaties komen door dat je 8.3 DOS files niet meer ondersteund in XP (kun je met enkele tweaksoftware nl uit zetten)

Maar als je een illegale versie gebruikt moet je eigenlijk niet op support rekenen.

[ Voor 3% gewijzigd door mulder op 02-03-2003 20:09 ]

oogjes open, snaveltjes dicht

Verwijderd

Topicstarter
Staat er al bij. Maar die libcpd.lib staat niet in lib map alleen libcpd.pdb

Verwijderd

Topicstarter
Don Facundo schreef op 02 March 2003 @ 20:09:
Deze foutmelding (file not found) kan soms bij 'oudere' applicaties komen door dat je 8.3 DOS files niet meer ondersteund in XP (kun je met enkele tweaksoftware nl uit zetten)

Maar als je een illegale versie gebruikt moet je eigenlijk niet op support rekenen.
welke tweaksoftware?

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:53
Don Facundo schreef op 02 March 2003 @ 20:09:

Waarom zouden 8.3 filenames niet meer in XP werken? Als ik Start --> Run doe en ik tik daar "C:\progra~1\intern~1\iexplo~1.exe" dan werkt het gewoon hoor :?

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:21

mulder

ik spuug op het trottoir

lees wat er in m'n post staat staat zou ik zeggen ;)

edit:
welke tweaksoftware?
meerdere tweak software, oa TweakXP (Disable 8.3 filename creation (NTFS))

[ Voor 64% gewijzigd door mulder op 02-03-2003 21:23 ]

oogjes open, snaveltjes dicht

Verwijderd

Topicstarter
ga jk dat eens proberen je hoort het morguuh wel. K dacht zelf eik er aan dat ie het moet uitvoeren in dos prompt maar zit dat noch in xp?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 maart 2003 @ 21:33:
ga jk dat eens proberen je hoort het morguuh wel. K dacht zelf eik er aan dat ie het moet uitvoeren in dos prompt maar zit dat noch in xp?
Als je een beetje Nederlands zou praten, is het veel beter te lezen dan nu. Wat ik eruit opmaak is dat je vraagt of er nog een Dosbox in WindowsXP zit? Ja, die zit er nog in.

Verwijderd

Topicstarter
ja sorry k ben echt slecht in typen en nederlands :) :Y)
Pagina: 1