[Suse 8.1] ftpd installeren maar waar is die?

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• MixingMastersM
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-12-2025

MixingMastersM

Ik heb ramen.....

Topicstarter
Ik heb sinds kort SuSe Linux 8.1 Personal op een oud pc'tje staan, deze pc is zo oud dat ik geen Yast2 kan draaien dus geen mooie omgeving heb maar gewoon text-based.
Nu wil ik ftpd installeren, dus ik in Yast naar het software toevoegen, CD1 erin gedaan, ik gezocht en gezocht, maar ik heb geen enkele ftp-server kunnen vinden.
Ik heb ook het internet afgezocht naar deze kwestie.

Weet iemand of hij er bij zit (lijkt me wel), maar nog liever, waar kan ik hem dan vinden?

Daarnaast begin ik net met linux en ben dus een vrij grote newbie op dit gebied.

Ik heb echt me best gedaan de oplossing te vinden maar het is niet gelukt, helaas. :(

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Verwijderd

Ten eerste: text-base is nog steeds YaST2, alleen dan zonder GUI ;)

Ten tweede: Je hebt ik YaST "Software Toevoegen" gekozen? Tab dan eens naar "Zoeken" toe, en typ in: 'ftp'. Dan verschijnt er een hoop, en kies daar een FTP server. Je ziet dan een lijstje staan, waar als het goed is redelijk bovenin 'ftpd' staat, met daarachter de tekst: "The BSD FTP deamon.." :)
Kies die (spatie voor selecteren), en ga dan naar "Verder", en de rest wijst zich vanzelf :)

Edit: Deze info is gebasseerd op SuSE8.0 in text-mode..

Edit2: Je kunt ook ipv 'ftpd' 'pureftpd' nemen, deze is zeer makkelijk te bedienen met Webmin..

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2003 17:36 ]

• MixingMastersM

MixingMastersM

Ik heb ramen.....

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 March 2003 @ 17:35:
Ten eerste: text-base is nog steeds YaST2, alleen dan zonder GUI ;)

Ten tweede: Je hebt ik YaST "Software Toevoegen" gekozen? Tab dan eens naar "Zoeken" toe, en typ in: 'ftp'. Dan verschijnt er een hoop, en kies daar een FTP server. Je ziet dan een lijstje staan, waar als het goed is redelijk bovenin 'ftpd' staat, met daarachter de tekst: "The BSD FTP deamon.." :)
Kies die (spatie voor selecteren), en ga dan naar "Verder", en de rest wijst zich vanzelf :)
Goed, voor als je het nog niet begrepen had.

Dat heb ik dus al gedaan en ik krijg niet wat ik zoek, enkel een ftp-client

Verwijderd

En als je nou "Beschrijving meenemen" (oid) aanvinkt bij de zoekactie?

Sorry hoor, maar uit je post blijkt niet heel erg duidelijk dat je met "zoeken" gedaan hebt. Meer dat je met categorieën gewerkt hebt :{

Ahhh, nou zie ik het, je hebt Personal. Daar zit dus geen FTP-server in..

Dan zal je met externe software moeten werken, zie hiervoor de link van saviour bijv.

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2003 17:40 ]

• MixingMastersM

MixingMastersM

Ik heb ramen.....

Topicstarter
Het spijt me als ik wat onduidelijk ben geweest, maar ik heb daadwerkelijk alle opties geprobeert, ook beschrijving meenemen en hij vindt hem nog steeds niet.

Verwijderd

Als deze dan echt niet bij op je cd's staan heb je de volgende (eenvoudig zelf te verzinnen) opties:
- je kijkt op de ftp van suse of je daar wat kunt vinden
- je kijkt op freshmeat.net of rpmfind.net of je daar misschien iets kunt vinden

Het lijkt me sterk dat SuSE geen ftp server versie beschikbaar heeft . Sterker nog, ik zie er minimaal 2 in ftp://ftp.suse.com/pub/suse/i386/8.1/suse/i586/ .

Dus voortaan zelf eerst maar even beter zoeken :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.