[HDD] Maxtor D740X INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE

Pagina: 1
Acties:

• InSPiRE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-03 20:19
Hoi :) Vanmiddag toen ik thuis mijn file-server een reboot gaf, starte W2k srv ineens niet meer op. Ik kreeg een BSOD met de melding "INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE". Ik probeerde via de recovery console mijn installatie te repareren aangezien ik dacht dat het een registry-probleem was. Dit bleek het echter niet te zijn aangezien ik mijn boot-partitie vanuit de console niet kan benaderen.

Ik pakte mijn Maxotr PowerMax bootflop en startte de advanced-test. Deze kwam met een error en zou dit wel even gaan repareren. Aangezien dit mijn enige kans was heb ik YES ingetoetst en boem, mijn schijf was in 1 seconde gerepareerd. Vervolgens startte ik W2k srv weer op en alles werkt weer. :o

Toch ben ik niet helemaal blij met zo'n schijf in mijn belangrijkste PC van thuis. :/
Hebben meer mensen zo iets dergelijks meegemaakt, en wat zijn daarbij de ervaringen?

De HDD is een bij de MyCom aangeschafte Maxtor D740X 40Gb, aankoopdatum: 07-08-2002.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
Misschien was de MBR gewoon stuk gegaan?
Ziehier, massa's ervaringen: [search=inaccessible boot device] :)

Zie ook Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen B)

[ Voor 8% gewijzigd door BalusC op 02-03-2003 17:28 ]

• InSPiRE
  • Laatst online: 21-03 20:19
BalusC schreef op 02 maart 2003 @ 17:28:
Misschien was de MBR gewoon stuk gegaan?
Ziehier, massa's ervaringen: [search=inaccessible boot device] :)

Zie ook Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen B)
MBR 'gewoon' stuk gegaan :? Lijkt mij niet gewoon??? 8)7

Ik zal in ieder geval de linkjes die je mij hierboven gaf eens gaan bekijken. B)

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

Je vroeg of meer mensen wel eens zoiets hadden gehad, in dat geval kan ik dit topic weer een ervaring rijker maken :)

Mijn schijven deden een beetje vreemd in Windows, namelijk tijdens het kopiëren van een DivX/XviD van de één naar de andere schijf, stopte de doelschijf een poos met reageren, geen tikken oid, maar stopte gewoon met reageren, beide schijven deden dit mits zij doelschijf waren :{

Dus even Powermax eroverheen gehaald en inderdaad, deze deed blijken dat er een zgn. SMART error was... even gerepareerd (bij beide schijven) en done... Windows 2000 Prof weer booten en hij kon kopiëren :)

Hoi

• NightCruiser
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Dit probleem had ik ook,, Met de scandisk van mn windows me cd heb ik het opgelost (van windows 98 zal ook wel werken)

Gewoon Scandisk c: Doen, dan repareert ie de boel (had et bij windowsxp)

Verwijderd

Sja, stom dat je het hebt gerepaired, een fout is voldoende voor omruil.
Nu is het wachten op de volgende

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 March 2003 @ 01:50:
simpele foutjes niet hoor :z (atleast i thought)

ik stuur me hdd's pas op als ze ook daadwerkelijk zo ver slecht zijn dat t NIET betrouwbaar meer is om data er op te saven

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2003 02:27 ]

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 maart 2003 @ 01:50:
het moet wel. als je schijf nog herkend wordt door het bios wil maxtor een powermax error code hebben. daarvoor moet je powermax draaien.

ik heb 2 weken terug exact zoiets gehad met mijn d740x 60 gig. de pc crashte als ik een mp3 op de d: partitie van deze schijf wilde benaderen. na een reset herkende het bios de schijf niet meer. pc aan en uit -> alles werkte weer, tot ik weer die file wilde benadere. powermax gaf inderdaad een error, en je kan dan alleen laten repareren, of geen error code krijgen waar je dus niks aan hebt. bij mij werd de schijf ook keurig weer gerepareerd, maar ik vertrouwde dat ding natuurlijk voor geen meter meer. ik heb meteen die schijf gekloond op een dm9+, de schijf geretourneerd naar de leverancier met een verhaal erbij dat ik hier mijn geile plaatjes collectie niet meer aan toevertrouwde, en hij is gecrediteerd, yeah:
Rma Nr 89320
Datum 13-2-2003
Uw Ref. bas
ArtNr 120097
Omschrijving HDD U133/72 60 Maxtor D740 X
Serienummer 663209103091
Klacht1 HDD - Crashed
Klacht2
Opmerking ECL
Omruil / Actie Credit
Retour OrderNr 120179488 26-2-2003
Status Afgehandeld
nu heb ik de mazzel bij dit verhaal dat ik in een pc zaak werk en wij een goede relatie hebben met de leverancier, die niet moeilijk gaan doen over dit soort dingen (en die schijf misschien weer aan een andere zaak doorschuiven, wie zal het zeggen)

mijn idee over de hele zaak is: maxtor gebruikt dat powermax om ons klanten te naaien en niet zo'n beetje ook.

gelukkig heb ik laatst ook maxtor genaaid nadat ze mij genaaid hadden. ik had een reburbished schijf teruggekregen die het na een maand weer begaf (en ook weer 'gerepareerd' door powermax, jaja). er was vrij weinig aan gedaan had ik het idee. nu heb ik een oude at kast gepakt, hier die hdd op aangesloten, en vervolgens de schroevendraaier vakkundig op de printplaat gezet. vonk vonk, klaar, opgestuurd, en na 3 weken had ik een nieuwe 20 gig terug ipv een refurbished 15 gig.

kortom, fuck maxtor.

trouwens, ik krijg nog een 30 gig van ze. ga ik maar weer eens ff een lekker zeik mailtje over sturen denk ik.

[ Voor 9% gewijzigd door smvs op 03-03-2003 02:36 ]

Verwijderd

smvs schreef op 03 maart 2003 @ 02:30:
[...]

het moet wel. als je schijf nog herkend wordt door het bios wil maxtor een powermax error code hebben. daarvoor moet je powermax draaien.

ik heb 2 weken terug exact zoiets gehad met mijn d740x 60 gig. de pc crashte als ik een mp3 op de d: partitie van deze schijf wilde benaderen. na een reset herkende het bios de schijf niet meer. pc aan en uit -> alles werkte weer, tot ik weer die file wilde benadere. powermax gaf inderdaad een error, en je kan dan alleen laten repareren, of geen error code krijgen waar je dus niks aan hebt. bij mij werd de schijf ook keurig weer gerepareerd, maar ik vertrouwde dat ding natuurlijk voor geen meter meer. ik heb meteen die schijf gekloond op een dm9+, de schijf geretourneerd naar de leverancier met een verhaal erbij dat ik hier mijn geile plaatjes collectie niet meer aan toevertrouwde, en hij is gecrediteerd, yeah:

[...]

nu heb ik de mazzel bij dit verhaal dat ik in een pc zaak werk en wij een goede relatie hebben met de leverancier, die niet moeilijk gaan doen over dit soort dingen (en die schijf misschien weer aan een andere zaak doorschuiven, wie zal het zeggen)

mijn idee over de hele zaak is: maxtor gebruikt dat powermax om ons klanten te naaien en niet zo'n beetje ook.

gelukkig heb ik laatst ook maxtor genaaid nadat ze mij genaaid hadden. ik had een reburbished schijf teruggekregen die het na een maand weer begaf (en ook weer 'gerepareerd' door powermax, jaja). er was vrij weinig aan gedaan had ik het idee. nu heb ik een oude at kast gepakt, hier die hdd op aangesloten, en vervolgens de schroevendraaier vakkundig op de printplaat gezet. vonk vonk, klaar, opgestuurd, en na 3 weken had ik een nieuwe 20 gig terug ipv een refurbished 15 gig.

kortom, fuck maxtor.

trouwens, ik krijg nog een 30 gig van ze. ga ik maar weer eens ff een lekker zeik mailtje over sturen denk ik.
Gewoon invullen op de site van Maxtor dat je schijf niet meer herkend wordt, dan wordt er niet gevraagd om een PowerMAX code.
Doe ik altijd bij defecte schijven van klanten en krijg altijd netjes een gereviseerde schijf terug
Pagina: 1