Toon posts:

PC To PC Call met ICQ 2003A Via DSL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Mijn oom uit de VS heeft een DSL verbinding en heeft vorige week ICQ 2003a op zijn PC geïnstalleerd (met alle plug-inns). Ik heb ook ICQ 2003a op de PC met alle plug-inns en ik internet via de kabel (@home). We hebben geprobeerd via ICQ Phone via de PC to PC Call-optie een telefonische verbinding te maken. Dit is helaas niet gelukt. Hij heeft overigens Windows Xp op de pc en ik Windows 98SE. Beide hebben we geen firewall op de computer staan. Filetransfers zijn geen probleem, maar dat gratis bellen wil maar niet lukken. Nu heb ik in enkele treads in newsgroepen gelezen dat PC to PC Call via DSL problemen geeft / kan geven. Het antwoord om dit te verhelpen zou wellicht aan de poortinstellingen liggen volgens sommige van deze threads, maar wat precies veranderd moet worden weet ik niet.

Heeft iemand ervaring met een geslaagde PC to PC Call via ICQ 2003a met DSL en zo ja, wat moet er worden veranderd aan de instellingen om een PC to PC Call tot stand te brengen??

Bij voorbaat dank voor de reacties.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Je zegt dat jullie beiden geen firewall op je computer hebben staan, maar, wat voor soort modem gebruikt je oom voor z'n DSL-verbinding? In het geval dat dat een router-modem is, net zoals in Nederland vaak het geval is, zul je inderdaad moeten gaan portmappen. Kijk ook hier:
Het Grote Poortmappingsverhaal

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• beetle71
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-08 13:40
Als je modem gebruikt maakt van NAT dan levert ICQ & MSN PCtoPC call bijna altijd problemen op.
Een programma'tje dat perfect werkt is PicoPhone http://www.vitez.it/picophone/index.html (gratis 8) )

Het is een 51 Kb .exe file'tje.
Je moet wel op beide DSL modems een poort forwarden naar de pc waarmee gebeld wordt. ( poort 11676 (UDP) )

Daarna kun je op basis van IP- adres met elkaar bellen.

Beetle71

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen idee wat voor soort modem mijn oom gebruikt voor zijn dsl-verbinding. Ik heb "het grote poortmappingsverhaal", althans de icq gedeelte, in ieder geval wel bekeken. Wat icq pc to pc call betreft, is daarin weinig terug te vinden.

Moet ik nu via "main, preferences, connections, user" de instellingen wijzigen bij "advanced users, not using a proxy, use the following TCP listen port for incoming event" naar 8000 - 8100, zoals op het plaatje staat?

Moet ik misschien daarnaast nog voor ons beide (ik, kabel en oom, dsl) in icq 2003a de instellingen wijzigen bij "main, preferences, icq phone, firewall" door "not using a firewall" te veranderen bij de "UCP/TCP Settings" middels het getalletje 11676 bij UDP in te voeren. Ik wil namelijk graag ICQ blijven gebruiken.

Of loopt alles in het honderd als ik het voorgaande doe?

• beetle71
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-08 13:40
Moet ik misschien daarnaast nog voor ons beide (ik, kabel en oom, dsl) in icq 2003a de instellingen wijzigen bij "main, preferences, icq phone, firewall" door "not using a firewall" te veranderen bij de "UCP/TCP Settings" middels het getalletje 11676 bij UDP in te voeren. Ik wil namelijk graag ICQ blijven gebruiken.
de 'UDP 11676' die ik bedoelde was specifiek voor PicoPhone (Misschien dat ICQ die ook gebruikt, maar dat weet ik niet)

Beetle71

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb beide opties in combinatie geprobeerd. De verbinding wordt gemaakt, er staat in het ICQ Phone menu onderaan "call succesfully established". De tijdteller loopt nu ook. Alleen het probleem: geen geluid van beide kanten :-( Iemand nog suggesties?
Pagina: 1