Toon posts:

Wireless netwerk; geen contact LAN adapter & acces point

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Recentelijk heb ik een Wireless netwerk gekocht om mijn pc & Laptop te verbinden.
Qua hardware heb ik Edimax wireless Lan Acces point, Edimax broadband router & een Wireless LAn USB adapter voor mijn pc (win 2k) & een PCMCIA Wieless Lan Adapter voor mijn laptop (XP).

Ik heb ale hardware aanesloten, alle kaarten worden erkend,de router werkt (Heb ik nu internetverbinding mee), ik heb ip-adressen ingevoed, netwerknaam & pc naam etc. Maar ik kan met mijn laptop / pc geen verbinding maken met het local acces point (oftewel het netwerk wordt niet gevonden).

Als ik met de acces point SNMP manager 'find acces point' intype, vindt hij geen acces point.

Weet iemand hier iets voor?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb trouwens de router zowel via de uplink als poort 4 geconnect met het Local Acces Point. Weet niet welke van deze twee ingangen ik moet gebruiken?

• Carstijn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-08 13:29
dat laatste is in ieder geval niet zo best.

stukje uit de faq:

Wanneer cross & wanneer straight?

netwerkkaart <-> netwerkkaart = cross
netwerkkaart <-> hub/switch poort = straight
netwerkkaart <-> hub/switch uplink = cross
hub/switch uplink poort <-> hub/switch gewone poort = straight
hub/switch gewone poort <-> hub/switch gewone poort = cross

PS: sommige switch zijn Auto-MDI/MDIX
Wat dus betekend dat je cross of straight mag gebruiken en de switch zelf nog eens crossed als dat nodig is.
PS2: Als je een router hebt met een ingebouwde switch dan gelden naturlijk de regels voor switch.

[ Voor 87% gewijzigd door Carstijn op 02-03-2003 22:14 ]