( topictitel is niet helemaal duidelijk maar anders werdt hij te lang )
heb hier een KT133 mobootje .
met dus 2 IDE aansluitingen = 4 IDE apparaten .
nu heb ik dus al 2 HD's en 2 CDroms .
nu heb ik gisteren een mooie Seagate tapedrive ergens aan overgehouden .
DVD speler eruit , tapedrive erin , bootten , ja hoor hij werdt herkend .
heey maar ik zie hem nergens .
na enig gezoek kom ik er achter dat je er alleen back-up's kunt maken , met een software/tapeware progamma .
dus ik mijn cd-tas van het werk open , ARCserve geinstaleerd en het werkt .
nu ben ik alleen 1 van mijn cd-rom stations kwijt .
dus nu mijn idee :
als ik een IDE kabel vindt met 4 aansluitingen ( mobo , cd-rom , cd-rom , tapedrive ) en dan alles aansluit .
MAAR ! een schakelaar tussen de stroomvoorziening van een cd-rom speler en de tapedrive maak .
bij start-up een station voorzie van stroom zal de ander geen stroom hebben en windows in zijn boot hem ook niet vinden ?
zou dit werken ?
( zo kun je dan volgens mij eindeloos doorgaan met IDE devices aansluiten en selecteren zolang je er altijd maar 2 selecteerd ? )
iemand ervaring of ideeen ?
heb hier een KT133 mobootje .
met dus 2 IDE aansluitingen = 4 IDE apparaten .
nu heb ik dus al 2 HD's en 2 CDroms .
nu heb ik gisteren een mooie Seagate tapedrive ergens aan overgehouden .
DVD speler eruit , tapedrive erin , bootten , ja hoor hij werdt herkend .
heey maar ik zie hem nergens .
na enig gezoek kom ik er achter dat je er alleen back-up's kunt maken , met een software/tapeware progamma .
dus ik mijn cd-tas van het werk open , ARCserve geinstaleerd en het werkt .
nu ben ik alleen 1 van mijn cd-rom stations kwijt .
dus nu mijn idee :
als ik een IDE kabel vindt met 4 aansluitingen ( mobo , cd-rom , cd-rom , tapedrive ) en dan alles aansluit .
MAAR ! een schakelaar tussen de stroomvoorziening van een cd-rom speler en de tapedrive maak .
bij start-up een station voorzie van stroom zal de ander geen stroom hebben en windows in zijn boot hem ook niet vinden ?
zou dit werken ?
( zo kun je dan volgens mij eindeloos doorgaan met IDE devices aansluiten en selecteren zolang je er altijd maar 2 selecteerd ? )
iemand ervaring of ideeen ?
in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!