Problemen met APS UPS.

Pagina: 1
Acties:
  • 323 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:45

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Topicstarter
Ik heb een APC 650VA UPS gekregen (dood). Ik heb daarnet ff opengeschroefd en volgens mij is er iets goed mis gegaan met de 12V accu erin (zie de foto's)

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~m.kleiman1/1.jpg

minpool is aardig verrot.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~m.kleiman1/2.jpg

Accu heeft iets lopen lekken, het stinkt iig als de neten.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~m.kleiman1/3.jpg

lekker luguber wit goedje wat praktisch overal in de casing zit.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~m.kleiman1/4.jpg

rare klodder hars??

Zo'n accu is simpelweg te vervangen. Echter ben ik niet zeker over die enorme klodder hars die erop zit (zie foto 4). Voordat ik een nieuwe accu ga kopen weet iemand wat die prut is en of het er thuishoort?

Ik kan verder geen schade op de print vinden, ook de zekeringen zijn nog goed en nergens zijn sporen van kortsluit schade oid.

Overigens die witte rotzooi die te zien is. Ik weet dat het uit de accu komt. wat voor goedje is dat precies?

[ Voor 12% gewijzigd door mkleinman op 03-03-2003 07:20 . Reden: tipvaut ]

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Verwijderd

Ow...die is veel te heet geworden door een kapotte accu.
Kleine kans dat-ie het nog doet.

Dit witte goedje is waarschijnlijk een zwavel/lood verbinding.
(een accu(natte) bevat zwavelzuur en loodplaten).

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2003 16:24 ]

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-08 01:11
Ik denk dat ie ontploft is. Waarschijnlijk door overhitting zoals Boozy al zegt. Dat witte spul is denk ik accu-zuur. Het is niet echt accu-zuur, maar de uitslag die je op het metaal krijgt.

Over die klodder: zit ie aan de boven kant, of aan de onderkant (dus kan er iets op hebben gelekt, danwel gebrand?). Lijkt mij niet helemaal gezond (bruine kleur duid meestal op verschroeing).

Ow ja: het is APC ;)

[edit]
Die printplaat zit aan de bovenkant zie ik nu. In principe kan die niet veroorzaakt zijn (die klodder) door de accu, omdat die in zijn eigen omhulsel zit. Is er misschien een condensator aan de onderkant van die print kapot??

[ Voor 27% gewijzigd door Postman op 02-03-2003 16:29 ]

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Topicstarter
Klodder zit bovenop de print, ver weg van de accu en zit onderop 2 schakel relais. afgezien van de schade aan de accu kan ik verder absoluut niets vinden wat stuk zou kunnen zijn.

Zonder accu is hij toch ook simpel te testen?

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

• Postman
mkleinman64 schreef op 02 maart 2003 @ 16:29:
Zonder accu is hij toch ook simpel te testen?
Ik denk niet dat ie zal werken zonder accu. Je kunt het altijd proberen, kunt hooguit de aardlek laten knallen ;)

Dan nog iets: een UPS wordt niet zomaar te warm. Helaas is er een fout in een hele serie APC UPS'en. Op de frontpage was daar laast iets over te lezen. Ging er over dat je UPS spontaan kon ontbranden. Misschien valt deze er ook wel onder en dan kun je waarschijnlijk kosteloos een nieuwe krijgen. Ze hebben in totaal meer dan 2 miljoen units moeten terug roepen.
En de link: nieuws: APC roept 2,1 miljoen UPS-en terug

Het gaat hierover een 650VA. Terug actie was alleen voor de CS 350 en 500.

[ Voor 54% gewijzigd door Postman op 02-03-2003 16:37 ]

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Topicstarter
Tis een 650VA versie en die vallen dus niet onder de serie die in dat artikel wordt genoemd. Helaas, dan hadden we mooi een nieuwe kunnen krijgen...

Bovendien is ie van '95... Zal wel geen garantie meer zijn :)

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Topicstarter
Daarnet ff getest. Aardlek springt er niet uit :D, maar da's ook het enige goede. frontje komt niet online, aan/uit knop doet niets. reset knop achterop doet ook niets. en wanneer je m doormeet komt er ook geen spanning binnenop de electronica.

Heb net assistance mail naar apc gestuurd, maybe dat ze m willen repareren. Dat een accu ontploft lijkt me nu niet echt de bedoeling :D

Verwijderd

Zoals ik kan zien is ut een SmartUPS en die doen niets zonder een accu. Tenminste de SmartUPS 450 die ik heb staan deed niks zonder een set goede accu's. Maar ik zou dat niet meer proberen met een paar accu's als ik de print zo zie. Mss ff een pic'je van de bovenkant van print, geeft een iets beter overzicht van de onderdelen ;)

• mr_petit
  • Laatst online: 15:44

mr_petit

opperprutser

mijn smartups 2000 doet het anders prima zonder accu's (totdat de stroom uitvalt natuurlijk ;) )
Maar dat ding heeft wel een apart accubak (kweet niet of dat uitmaakt)

als je de accu er weer instopt, springt ie dan wel aan?

"man is not truly one, but truly two,"

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Wat gebeurt er als je de netstroom erin doet en dan de knop aan de voorkant gedurende een aantal seconden ingedrukt houdt.

zo krijg ik iig mijn ups aan de praat als ie niet aan de netstroom zit. Weet niet of het werkt, maar is het proberen waard

Maar misschien heb je dat al geprobeerd :(

[ Voor 12% gewijzigd door Glashelder op 02-03-2003 22:08 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:55

Duinkonijn

Huh?

FlamerX schreef op 02 March 2003 @ 16:30:
[...]

Ik denk niet dat ie zal werken zonder accu. Je kunt het altijd proberen, kunt hooguit de aardlek laten knallen ;)

Dan nog iets: een UPS wordt niet zomaar te warm. Helaas is er een fout in een hele serie APC UPS'en. Op de frontpage was daar laast iets over te lezen. Ging er over dat je UPS spontaan kon ontbranden. Misschien valt deze er ook wel onder en dan kun je waarschijnlijk kosteloos een nieuwe krijgen. Ze hebben in totaal meer dan 2 miljoen units moeten terug roepen.
En de link: nieuws: Team Fortress 2 preview
Het gaat hierover een 650VA. Terug actie was alleen voor de CS 350 en 500.
tnx man

ik was helemaal niet op de hoogte van deze actie

heb net de mijne ook aangeboden.
zit alleen nu zonder ups.
morgen maar ff nieuwe halen

[ Voor 11% gewijzigd door Duinkonijn op 02-03-2003 22:12 ]

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• Postman
De mijne heb ik ook omgerolen via deze actie. Ik kreeg van APC een nieuwe UPS thuis (bezorgd door TNT). Daarbij zat ook een retourformulier. Je hoeft dan alleen maar TNT te bellen en ze halen hem weer op. Geen centje pijn dus (je moet alleen wel thuis zijn).

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Topicstarter
dual-zip schreef op 02 maart 2003 @ 22:07:
Wat gebeurt er als je de netstroom erin doet en dan de knop aan de voorkant gedurende een aantal seconden ingedrukt houdt.

zo krijg ik iig mijn ups aan de praat als ie niet aan de netstroom zit. Weet niet of het werkt, maar is het proberen waard

Maar misschien heb je dat al geprobeerd :(
Dat gaan we vanavond ff proberen.

Het was toch ook mogelijk om een ups te testen simpelweg door er een standaard 12V auto accu aan te zetten???

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Topicstarter
mr_petit schreef op 02 maart 2003 @ 20:51:
mijn smartups 2000 doet het anders prima zonder accu's (totdat de stroom uitvalt natuurlijk ;) )
Maar dat ding heeft wel een apart accubak (kweet niet of dat uitmaakt)

als je de accu er weer instopt, springt ie dan wel aan?
Nopes. de kapotte accu erin doettie ook niks. Overigens geeft die geklapte accu nog wel 6V >:) die is dus de helft van zijn cellen kwijt.

Ik zal overigens vanavond ff de electronica print lichten en wat pics hier posten.

• mr_petit
  • Laatst online: 15:44

mr_petit

opperprutser

zit er toevallig geen zekeringetje in die geklapt is? (er zit waarschijnlijk aan de achterkant een zekeringsautomaat, en op de printplaat misschien nog wat littlefuses (klein, zwart, rond)

"man is not truly one, but truly two,"

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Topicstarter
mr_petit schreef op 03 maart 2003 @ 09:58:
zit er toevallig geen zekeringetje in die geklapt is? (er zit waarschijnlijk aan de achterkant een zekeringsautomaat, en op de printplaat misschien nog wat littlefuses (klein, zwart, rond)
Achterop zit een resetknop, daar is verder niets aan te zien. Ik lift vanavond ff de print op om te kijken of ik fysiek nog wat aan de print kan zien.

Pagina: 1