[XP pro][Audigy 2 Platinum] Can't find Soundblaster series

Pagina: 1
Acties:

• frankvdtillaart
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-05 07:42
Ik probeer de nieuwe pc van mijn broer een soundblaster Audigy 2 te installeren, dit werkt echter NIET. (Windows XP, MSI 648, P4 2.4 533MHz, 512 MB DDR)

Uiteraard heb ik al gezocht (GoT, google, MS Knowledgebase, Creative Knowledgebase), maar het wil echt niet. Hier is wat ik al heb geprobeerd.

* Driver installatie van SB CD. Gevolg: Bij de eerste keer opnieuw opstarten loopt het systeem vast.

* Driver installatie via web-site Creative. Gevolg: wel geluid, maar niks speciaals, geen herkenning door Creative Software.

* Driver installatie via 'hack'. Eerst .exe uitpakken met winrar, windows drivers updaten --> naar de uitgepakte dir wijzen. Vervolgens de originele .exe starten. Gevolg: zie 2e punt.

Is er hier misschien een SoundBlaster-goeroe die mij verder kan helpen ?? (Wil vanavond wel graag weer naar huis namelijk)

Edit: en even wat duidelijker
De melding "Unable to detect any SoundBlaster series of soundcards. The applications will exit" verschijnt op het moment dat ik in "Creative media source" op bijvoorbeeld de creative mixer klik.

Tevens is het niet mogelijk om bv de optische uitgang in te schakelen.

Edit2:

Stom van me, algemeen topic ... zal wel een slotje worden he? :P

[ Voor 23% gewijzigd door frankvdtillaart op 02-03-2003 16:25 ]

Happy Blessings <3

Verwijderd

Vreemde symptomen zeg!

Als het met geen mogelijkheid lukt met de Creative Drivers kun je de kXdrivers eens proberen (www.kxproject.com). Als die het wel doen is er in ieder geval niks met je kaart.

Op kxproject.com kun je alle nodige info vinden over die drivers.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:50
plaats de kaart eens in een ander pci-slot ?

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:37

GaMeOvEr

Is een hork.

Daar had ik met mijn Live en Audigy2 idd ook last van. Wilden gewoon niet herkend worden totdat ik ze in een ander PCI slot had geplaatst. Daarna werkte het vlekkeloos. :)

Aannames zijn fataal.