Ik heb vorige week een laptop gekocht ( 2 hands ).
Om precies te zijn :
Toshiba tecra 8100 met 128 mb ram en 12 gig hd ( hitachi ).
Er stond al winxp op.....ike starten en waarempel duurde dat 9 min.
Naja......mischien een CLEAN install.
Gedaan......en hij liep bij install ( begin ) al vast.
Tijdens formateren ( 5 uur lang ) heeft hij geprobeerd om bepaalde sectoren te repareren.
Blijkbaar niet gelukt.
Nu heb ik op de web-site dit gedowned :
Download the diskette version of Disk Manager 2000 if you do not have Windows installed on your system or if you have a problem downloading the Windows systems version. The diskette version creates a bootable diskette that includes Disk Manager. The bootable diskette also contains the Drive Fitness Test (DFT).
Link : http://www.hgst.com/downloads/DMDISK.EXE
Okay......een disk gemaakt en de DFT test gedaan.......en wat gaf ie aan :
HITACHI_DK23AA-12
Problem detected on a non IBM disk drive, PLEASE contact your HDD supplier for additional support.
Disposition Code = 0x71
En helaas zit er geen reperatie optie @ floppy......en ik kan er ook niet over vinden
Wie o wie......helpt mij een zo'n progje oid ??
EDIT : er zit dus wel een reparatie optie in dat progje.....alleen dan geeft ie aan dat er geen IBM schijf in zit
!!! was dit nou 
PS : de laptop is met de ptt verstuurd ( verzekerd ) is het mischien te verhalen @ ptt ??????
Om precies te zijn :
Toshiba tecra 8100 met 128 mb ram en 12 gig hd ( hitachi ).
Er stond al winxp op.....ike starten en waarempel duurde dat 9 min.
Naja......mischien een CLEAN install.
Gedaan......en hij liep bij install ( begin ) al vast.
Tijdens formateren ( 5 uur lang ) heeft hij geprobeerd om bepaalde sectoren te repareren.
Blijkbaar niet gelukt.
Nu heb ik op de web-site dit gedowned :
Download the diskette version of Disk Manager 2000 if you do not have Windows installed on your system or if you have a problem downloading the Windows systems version. The diskette version creates a bootable diskette that includes Disk Manager. The bootable diskette also contains the Drive Fitness Test (DFT).
Link : http://www.hgst.com/downloads/DMDISK.EXE
Okay......een disk gemaakt en de DFT test gedaan.......en wat gaf ie aan :
HITACHI_DK23AA-12
Problem detected on a non IBM disk drive, PLEASE contact your HDD supplier for additional support.
Disposition Code = 0x71
En helaas zit er geen reperatie optie @ floppy......en ik kan er ook niet over vinden
Wie o wie......helpt mij een zo'n progje oid ??
EDIT : er zit dus wel een reparatie optie in dat progje.....alleen dan geeft ie aan dat er geen IBM schijf in zit
PS : de laptop is met de ptt verstuurd ( verzekerd ) is het mischien te verhalen @ ptt ??????
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2003 16:07 ]