Toon posts:

2,5 inch 12 gig hd.....met Disp. Code=0x72

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vorige week een laptop gekocht ( 2 hands ).

Om precies te zijn :

Toshiba tecra 8100 met 128 mb ram en 12 gig hd ( hitachi ).

Er stond al winxp op.....ike starten en waarempel duurde dat 9 min.
Naja......mischien een CLEAN install.
Gedaan......en hij liep bij install ( begin ) al vast.
Tijdens formateren ( 5 uur lang ) heeft hij geprobeerd om bepaalde sectoren te repareren.
Blijkbaar niet gelukt.

Nu heb ik op de web-site dit gedowned :

Download the diskette version of Disk Manager 2000 if you do not have Windows installed on your system or if you have a problem downloading the Windows systems version. The diskette version creates a bootable diskette that includes Disk Manager. The bootable diskette also contains the Drive Fitness Test (DFT).

Link : http://www.hgst.com/downloads/DMDISK.EXE

Okay......een disk gemaakt en de DFT test gedaan.......en wat gaf ie aan :

HITACHI_DK23AA-12

Problem detected on a non IBM disk drive, PLEASE contact your HDD supplier for additional support.
Disposition Code = 0x71

En helaas zit er geen reperatie optie @ floppy......en ik kan er ook niet over vinden
Wie o wie......helpt mij een zo'n progje oid ??

EDIT : er zit dus wel een reparatie optie in dat progje.....alleen dan geeft ie aan dat er geen IBM schijf in zit ;( !!! was dit nou ;(

PS : de laptop is met de ptt verstuurd ( verzekerd ) is het mischien te verhalen @ ptt ??????

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2003 16:07 ]

• FoxzMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-03 20:35
Onlangs heeft Hitachi de notebook-hd-lijn van IBM overgenomen. Waarschijnlijk heb je dus een programma gedownload om een IBM-schijf te controleren.

Zelf heeft Hitachi geen programma om je schijf te controleren op fouten e.d.

Wat ik je voor advies kan geven is om de HD uit te bouwen en met een verloopstukje in je desktop-computer te testen met bijv Norton Disk Doctor.

Zo'n verloopkabeltje kun je voor een tientje kopen bij bijv. www.nowthatsit.nl

http://80.61.69.51/websho...pe_id=387&categorie_id=70

Of vraag iemand met een laptop even om jouw hd te testen.

-

Verwijderd

Topicstarter
FoxzMan schreef op 02 maart 2003 @ 16:13:
Onlangs heeft Hitachi de notebook-hd-lijn van IBM overgenomen. Waarschijnlijk heb je dus een programma gedownload om een IBM-schijf te controleren.

Zelf heeft Hitachi geen programma om je schijf te controleren op fouten e.d.

Wat ik je voor advies kan geven is om de HD uit te bouwen en met een verloopstukje in je desktop-computer te testen met bijv Norton Disk Doctor.

Zo'n verloopkabeltje kun je voor een tientje kopen bij bijv. www.nowthatsit.nl

http://80.61.69.51/websho...pe_id=387&categorie_id=70

Of vraag iemand met een laptop even om jouw hd te testen.
Maar ik weet zekers dat er dus foute sectoren in zitten......alleen....... wat maakt het dan uit of ik zo'n verloop stukje ga kopen......die HD komt toch niet meer klaar jah ;(.

thank 4 the fast message

• FoxzMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-03 20:35
Stuur een mailtje naar dsdtechnical@hitachi-eu.com misschien kunnen zij wat voor je betekenen.

-

Verwijderd

Topicstarter
FoxzMan schreef op 02 maart 2003 @ 16:28:
Stuur een mailtje naar dsdtechnical@hitachi-eu.com misschien kunnen zij wat voor je betekenen.
Morgen bel ik die gozahs eff :)