Het probleem is als volgt
Ik heb 1 netwerk met drie computers
1. windows xp 10.0.0.150
2. windows 98 10.0.0.151
3. windows 98 10.0.0.152
Deze drie computers zijn dmv patch kabel en een sweex 8port switch met elkaar verbonden. Het probleem is echt computer 3.
Hij herkent de nic en met het floppy dat met de nic geleverd werd heb ik een stuurprogramma geïnstalleerd.
Nou heb ik dus in de eigenschappen van tcp/ip het ip op 10.0.0.152 gezet.
Na een restart (waar win98 om vraagt) heeft hij echt geen verbdinging met de andere computers.
Ik kan ze niet pingen. En ook zij kunnen computer 3 niet pingen
De nic is een op een realtec gebasseerde nix (mocht dit nodig zijn kan ik de preciese naam wel opzoeken).
Hij kan wel naar 127.0.0.1 en 10.0.0.152 pingen.
De werkgroep is hetzelfde als de andere computers.
Het act lampje op zowel de switch als op de achterkant van de nic brandt, en het kan dus geen probleem zijn denk ik met de (zal gemaakte) kabel.
Voor zover ik weer het ik dus alles goed gedaan en na de search gebruikt te hebben kan ik ook geen oplossing vinden, daarom deze vraag.
Ik heb 1 netwerk met drie computers
1. windows xp 10.0.0.150
2. windows 98 10.0.0.151
3. windows 98 10.0.0.152
Deze drie computers zijn dmv patch kabel en een sweex 8port switch met elkaar verbonden. Het probleem is echt computer 3.
Hij herkent de nic en met het floppy dat met de nic geleverd werd heb ik een stuurprogramma geïnstalleerd.
Nou heb ik dus in de eigenschappen van tcp/ip het ip op 10.0.0.152 gezet.
Na een restart (waar win98 om vraagt) heeft hij echt geen verbdinging met de andere computers.
Ik kan ze niet pingen. En ook zij kunnen computer 3 niet pingen
De nic is een op een realtec gebasseerde nix (mocht dit nodig zijn kan ik de preciese naam wel opzoeken).
Hij kan wel naar 127.0.0.1 en 10.0.0.152 pingen.
De werkgroep is hetzelfde als de andere computers.
Het act lampje op zowel de switch als op de achterkant van de nic brandt, en het kan dus geen probleem zijn denk ik met de (zal gemaakte) kabel.
Voor zover ik weer het ik dus alles goed gedaan en na de search gebruikt te hebben kan ik ook geen oplossing vinden, daarom deze vraag.