[win 98] configuratieproblemen van standaard nic

Pagina: 1
Acties:

• Quarin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05:33

Quarin

Ondertitel... wasda?

Topicstarter
Het probleem is als volgt

Ik heb 1 netwerk met drie computers

1. windows xp 10.0.0.150
2. windows 98 10.0.0.151
3. windows 98 10.0.0.152

Deze drie computers zijn dmv patch kabel en een sweex 8port switch met elkaar verbonden. Het probleem is echt computer 3.
Hij herkent de nic en met het floppy dat met de nic geleverd werd heb ik een stuurprogramma geïnstalleerd.
Nou heb ik dus in de eigenschappen van tcp/ip het ip op 10.0.0.152 gezet.
Na een restart (waar win98 om vraagt) heeft hij echt geen verbdinging met de andere computers.
Ik kan ze niet pingen. En ook zij kunnen computer 3 niet pingen

De nic is een op een realtec gebasseerde nix (mocht dit nodig zijn kan ik de preciese naam wel opzoeken).
Hij kan wel naar 127.0.0.1 en 10.0.0.152 pingen.
De werkgroep is hetzelfde als de andere computers.
Het act lampje op zowel de switch als op de achterkant van de nic brandt, en het kan dus geen probleem zijn denk ik met de (zal gemaakte) kabel.

Voor zover ik weer het ik dus alles goed gedaan en na de search gebruikt te hebben kan ik ook geen oplossing vinden, daarom deze vraag.

• Quarin

Quarin

Ondertitel... wasda?

Topicstarter
maak ik nou een (stomme) fout, of moet ik meer info geven
in ieder geval: *kick*

Verwijderd

ik zou toch de utp kabel es vervangen...

• Quarin

Quarin

Ondertitel... wasda?

Topicstarter
betekent die lampjes niet dat de verbinding goed is of betekent het alleen dat de contactjes aan de uiteinden goed zijn.

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

niet altijd. Ik zou inderdaad computer 3 aansluiten op de kabel van computer 1 (ook dezelfde poort op de switch), en dan vanaf computer 2 proberen contact met elkaar te leggen. Probeer zowel via het IP alswel de systeem naam (ik ga ervan uit dat je netbios hebt).

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Welk subnetmask heb je hem gegeven?

Post eens wat info uit winpicfg?

• Quarin

Quarin

Ondertitel... wasda?

Topicstarter
subnetmask is 255.255.255.0 natuurlijk
en ik heb op dit moment geen toegang tot de computer, ik ga er van de week weer heen en dan zou ik het namenlijk willen oplossen. Maar ik heb het probleem waarschijnlijk gevonden, ik heb 1 on 1 kabels gemaakt ipv aderpaar 3 en 6 te maken. Nou is de kabel 30 meter lang en zou het dus problemen op kunnen leveren volgens de faq, al zou ik niet weten waaróm dat dan problemen oplevert.
Iemand hier die mij dat uit kan leggen?

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Ik zou eens proberen een nieuwe driver van internet af te halen en te installeren.

Ow, je willt ook weten waarom dat van die kabels problemen op kan leveren.

Dat zit zo, die kabel bestaal uit 4 aderparen die gedraait zijn, dat is om storing af te vangen, want de storing die op de + van het paar komt is dan precies tegenovergesteld van de storing die op de - van die draad komt.

Heb je die kabel nou verkeerd gemaakt (niet de goede paren), dan gaan die signalen elkaar storen en gaat het helemaal verkeerd.

[ Voor 73% gewijzigd door bobo1on1 op 04-03-2003 00:23 ]

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Pagina: 1