Toon posts:

2e hands laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe eerlijk zijn al die aanbiedingen hier en daar (bijv marktplaats) en hoe zit het met de overdraagbaarheid van de garantie. Zij er merken die wel om de factuur vragen en andere weer niet.

Op marktplaats staat af en toe IBM 15" 512 MB apparaat te koop voor slechts 1200 Euro met Kensington sloten en allemaal andere zooi erbij, zodat je denkt dat het niet van de vrachtwagen is afgevalen.

Ik wil eerlijk spul hebben.
Wie heeft ervaring.
Nieuw of 2e hans scheelt toch een slok op de overbekende borrel!

Verwijderd

nieuwe telefoons, laptops etc die net uit zijn en op marktplaats worden aangeboden zijn 100% oplichtingspraktijken... er is zelfs een uitzendingen van peter r de vries aangewijd...

if it's too good to be true... it usually is...

dus tenzij je door iemand beroofd cq opgelicht wilt worden.. niet intrappen

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-08 13:46
Dit kun je toch nooit van tevoren weten...

57696520646974206c65657374206973206e657264

Verwijderd

jawel... omdat het gewoon zo is.... dit is al zo vaak besproken hier en op andere sites en zelfs op markplaats.nl... al die nieuw in doos nieuwste van het nieuwste is altijd 100% always en ever oplichterij.... maar vind het altijd wel gaaf als domme mensen erin trappen...

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:10

Sick Nick

Drop the top!

ik heb mijn laptop ook 2ehands gekocht en die is gewoon 100% eerlijk. Heb de bon en alles erbij.
Dus het kan ook gewoon eerlijk gaan.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)
Al is een topictitel met allemaal hoofdletters lekker duidelijk, het wordt niet echt gewaardeerd, simpelweg omdat dat irritant is.
Topictitel ontschreeuwd dus

Verder gaat dit niet over Processors, Moederborden of Geheugen, dus move->OH

Oslik blyat! Oslik!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-08 18:57
Verwijderd schreef op 02 March 2003 @ 15:10:
jawel... omdat het gewoon zo is.... dit is al zo vaak besproken hier en op andere sites en zelfs op markplaats.nl... al die nieuw in doos nieuwste van het nieuwste is altijd 100% always en ever oplichterij.... maar vind het altijd wel gaaf als domme mensen erin trappen...

Onzin. Het zal vast zo zijn dat er rotte appels tussen zitten, maar het is echt niet zo dat dat bij 90% van de ad's het geval is ofzo hoor....

*Cutebritney die al vaak online @ marktplaats 2e hands, nieuwe, stuff heeft gekocht*

Verwijderd

ja tuurlijk is niet alles.. maar ik omdat je poster het over IBM 15" 512 MB apparaat te koop voor slechts 1200 Euro met Kensington sloten en allemaal andere zooi erbij, zodat je denkt dat het niet van de vrachtwagen is afgevalen. - heeft.. die dingen zijn dus altijs 100% fake/oplichterij....

Maar iig een paar tips hier waar je je altijd aan moet houden.

- spreek af bij de verkoper thuis.
- probeer het product gerust een kwartiertje uit.
- vraag om aankoop bon
- schrijf gegevens van verkoper op (rijbewijs, paspoort)

Als de verkoper om één van deze dingen moeilijk doet dan is er meestal een addertje onder het gras. Over de aankoopbon kun je nog coulant zijn. Kijk naar de persoon waarvan je hem koopt, vertrouwd? Spreek iig nooit af op station, parkeerterrein, indusstrieterrein etc...

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-08 11:30

Speedpete

was barman

Mijn laptop komt ook van marktplaats...

Ben met me broer langsgegaan, geen bon gevraagd, geen gegevens opgevraagd maar ding is prima. Nog koffie zitten drinken daar.

Prima ervaring. En ik ben het er niet mee eens dat alle nieuwe spullen altijd maar van de vrachtwagen vallen.

Mijn broer verkoopt bijv. zijn auto. Nou wil iemand anders zijn nieuwe laptop (met bon!) ruilen omdat een auto momenteel belangrijker is dan een laptop, en hij geen geld meer heeft.

Ander voorbeeld zijn restanten vij bijv. Compaq, Toshiba etc. Als daar een apparaat niet 100% goed is (bijv. verkeerde taal manual, 1 missend stekkertje), komt het op een hoge stapel waarvan alle spullen per opbod worden verkocht.

Als je als bedrijf (particulier kan zover ik weet niet) bijv. een Compaq Evo lappie voor 20% kan kopen, dan is verkopen voor 75% van de nieuwprijs flinke winst.

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

• Mozin
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-06-2023

Mozin

Gewoon een gamer

Ik heb ook geen slechte ervaring met Marktplaats o.i.d. Ik heb er gekocht:

- Mijn eigen huidige laptop in december 2000. Prima apparaat, met garantie (dwz, een geldend ID nummer bij Compaq). Een paar maanden terug ging de laptop kapot, ik ben ermee naar een Compaq-certified reparatiebedrijf geweest. Gefixed, nieuwe HD, mobo, Ram, floppy, allemaal nog in de 'garantie' periode, ik heb er geen aankoopbewijs of factuur :).

- Laptop van een vriend van me. Een wat oudere Dell, ook al 2 jaar terug. Het scherm was ooit kapot, is vervangen, ook kostenloos.

- Laptop (hele oude) voor een familielid. Ook nog niets mee geweest, hier zit in ieder geval geen garantie meer op.

Je moet het ID nummer (staat in Bios) gewoon checken bij de fabrikant, dan kan je kijken of er garantie opzit. Let wel, dit is geen 'garantie' dat het apparaat niet van een vrachtwagen is gestuiterd. Ik weet zelf ook niet waar deze laptops oorspronkelijk vandaan kwamen, dit wil ik ook niet weten, als er maar garantie opzit en ze maar werken :).

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-08 22:21

amahusu

taking over the world!

ik heb ook niet echt slechte ervaringen met marktplaats, maar er zitten natuurlijk altijd rotte appels tussen. Gewoon vragen of er garantie(bewijs) of aankoopbewijs bij zit, gaat de verkoper bij deze vraag vaag doen, dan is het waarschijnlijk een rotte appel :).

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

• Mozin
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-06-2023

Mozin

Gewoon een gamer

inderdaad, en niet snel reageren op rarenaam@hotmail.com / yahoo.com. Het liefst gewoon normale providers of bedrijfsnamen. Het vragen naar zijn/haar telefoon/adres etc is ook wel aan te raden voordat je echt een deal sluit.
Pagina: 1