And The Only One
Verwijderd
Zelf heb ik hier ook regelmatig last van!
Mijn oplossing hiervoor is (ik heb dan een oude versterker) even aan de volume knop draaien. Als je dan van dat ruis geluid hoort als je begrijpt wat ik bedoel. Meestal lukt het ook wel met een klap op de versterker zelf.
Een andere oplossing is om te kijken of de draaden in de conus van de speaker nog intact zijn.
Groetjes,
Roy McCoy
Mijn oplossing hiervoor is (ik heb dan een oude versterker) even aan de volume knop draaien. Als je dan van dat ruis geluid hoort als je begrijpt wat ik bedoel. Meestal lukt het ook wel met een klap op de versterker zelf.
Een andere oplossing is om te kijken of de draaden in de conus van de speaker nog intact zijn.
Groetjes,
Roy McCoy
Verwijderd
Wat voor versterker is het dan? een oude?
Anders zou ik eens proberen om wat contactspray achterin (waar je die draadjes in doet) te spuiten, kan nooit kwaad.
Anders zou ik eens proberen om wat contactspray achterin (waar je die draadjes in doet) te spuiten, kan nooit kwaad.
Als je dat ruisen hoort als je aan je volknop draait moet je deze eens inspuiten met contactspray, dan is het zo weer over. Slaan op je versterker is er overigens niet goed voorOp vrijdag 17 november 2000 11:55 schreef McCoy het volgende:
Zelf heb ik hier ook regelmatig last van!
Groetjes,
Roy McCoy
Net als slaan op je toetsenbordOp vrijdag 17 november 2000 15:41 schreef Snuffie het volgende:
[..]
Maar het lucht wel op!
Of je vaagt met je TB je hele pc van je bureau af, of kickt je tower op zn zij....
Aan de boxen ligt het niet, deze zijn nieuw (JBL).
Versterker, is een Akai model AM-17 2x45 watt
.
Ik ga niet een klap op mijn versterker geven.
Ben niet
, volgens mijn eigen diagnose dan
.
Het geluid valt niet constant weg.
Dan is het er weer, en dan weer niet.
Het vermogen van de boxen is 250 Watt.
Nu zou iemand zeggen van: "maar dat kan je versterker niet aan".
De versterker staat nooit op het volledige vermogen.
Wanneer ik dat wel zou doen dan krijg ik een rekingen van mijn buren, ivm een kristal verzameling.
Mmmmmmmmmmm, ruimt wel lekker op
Versterker, is een Akai model AM-17 2x45 watt
Ik ga niet een klap op mijn versterker geven.
Ben niet
Het geluid valt niet constant weg.
Dan is het er weer, en dan weer niet.
Het vermogen van de boxen is 250 Watt.
Nu zou iemand zeggen van: "maar dat kan je versterker niet aan".
De versterker staat nooit op het volledige vermogen.
Wanneer ik dat wel zou doen dan krijg ik een rekingen van mijn buren, ivm een kristal verzameling.
Mmmmmmmmmmm, ruimt wel lekker op
And The Only One
Verwijderd
umm volgens mij moet iemand hier nog een hele hoop leren over vermogen e.d. je vermogen, wordt niet bepaald door de stand van het knopje aan jouw versterker, maar door de hoeveelhijd 'stroom'die door jouw speakers wordt geëist tijdens het spelen
als dat te veel is voor die arme aiwa dan trekt ie dat dus niet ongeacht hoe laag jij het geluid hebt staan , alleen is het dan wel zo dat je het bij een lagere volumestand niet zo heel goed hoort ( de vervorming ) maar ik wed dat als je hem iets harder zet dat het dan in de boxen gaat kraken puur omdat de versterker niet aan de vermogenseisen van de speakers voldoet. Ik had hiervoor een sony versterkertje 2x 60 watt maar dat was bij 4 ohm gemeten,op de piek !!!!! met andere woorden ding heeft totaal geen vermogen , dit is idem met jouw aiwa ,
daar kwam ik achter toen ik een hele goede set speakers kocht van Mordaunt-Short ( dochteronderneming van Tannoy ) ging het volume omhoog ,gingen ze kraken /vervormen.
Nu heb ik een Marantz 5.1 versterker met 5x50 watt rms continu vermogen bij volledige bandbreedte aan 8 ohm dus aan 4 ohm gaat ie zwaar over de 100 watt zitten en dan heb je een stuk minder vervorming en klasse geluid , hoop dat je er wat aan hebt
als dat te veel is voor die arme aiwa dan trekt ie dat dus niet ongeacht hoe laag jij het geluid hebt staan , alleen is het dan wel zo dat je het bij een lagere volumestand niet zo heel goed hoort ( de vervorming ) maar ik wed dat als je hem iets harder zet dat het dan in de boxen gaat kraken puur omdat de versterker niet aan de vermogenseisen van de speakers voldoet. Ik had hiervoor een sony versterkertje 2x 60 watt maar dat was bij 4 ohm gemeten,op de piek !!!!! met andere woorden ding heeft totaal geen vermogen , dit is idem met jouw aiwa ,
daar kwam ik achter toen ik een hele goede set speakers kocht van Mordaunt-Short ( dochteronderneming van Tannoy ) ging het volume omhoog ,gingen ze kraken /vervormen.
Nu heb ik een Marantz 5.1 versterker met 5x50 watt rms continu vermogen bij volledige bandbreedte aan 8 ohm dus aan 4 ohm gaat ie zwaar over de 100 watt zitten en dan heb je een stuk minder vervorming en klasse geluid , hoop dat je er wat aan hebt
Mmmmmmmmmmmm, wanneer het geluid weg valt, dan lijkt het net op een slechte bevestiging van kabel.
De afgelopen 40 minuten is die nog niet weg gevallen.
Ter informatie, dit zijn de technische specificaties van de: AM-17
Uitgangsvermogen:
Din 35W + 35W (8 ohm, 1 khz, 1%)
Loudness 6 db (100 Hz)/4db (10 Khz)
Totale harmonsche vervorming: 0.05%
Frequentieresponsie: 20 Hz tot 20 Khz(±0.5db)
Hoge tonen ±10 db (100 Hz)
Lage tonen ±10 db (10 Khz)
Vereiste luidprekerimpedantie: 8 ohm tot 16 ohm.
Luidsprekers die er aanhangen:
Een van de LX 1000 serie, 2x bas, 1 keer middentoon, 1 keer tweeter.
Meer technische specificaties zijn niet in mijn bezit.
Wat is het advies, koop een nieuwe versterker.
Of laat deze opstelling zo staan, met als gevolgen dat de boxen beschadigen.
De afgelopen 40 minuten is die nog niet weg gevallen.
Ter informatie, dit zijn de technische specificaties van de: AM-17
Uitgangsvermogen:
Din 35W + 35W (8 ohm, 1 khz, 1%)
Loudness 6 db (100 Hz)/4db (10 Khz)
Totale harmonsche vervorming: 0.05%
Frequentieresponsie: 20 Hz tot 20 Khz(±0.5db)
Hoge tonen ±10 db (100 Hz)
Lage tonen ±10 db (10 Khz)
Vereiste luidprekerimpedantie: 8 ohm tot 16 ohm.
Luidsprekers die er aanhangen:
Een van de LX 1000 serie, 2x bas, 1 keer middentoon, 1 keer tweeter.
Meer technische specificaties zijn niet in mijn bezit.
Wat is het advies, koop een nieuwe versterker.
Of laat deze opstelling zo staan, met als gevolgen dat de boxen beschadigen.
And The Only One
Je hele bak uit het raam pleuren ook... alleen de kater die je eraan over houdt .......Op vrijdag 17 november 2000 15:44 schreef uibeltje het volgende:
[..]
Net als slaan op je toetsenbordOf
tegen je monitor
Verwijderd
Gooi die Versterker, is een Akai model AM-17 2x45 watt Maar uit het raam!:+
Is toch al naar de `klote,By the way,
Het vermogen van de boxen is 250 Watt en die wil je aansturen met akai 2x45 watt prutsding?Sorry hoor maar dan heb je er geen
ball van begrepen|:(
Het vermogen van de boxen is 250 Watt en die wil je aansturen met akai 2x45 watt prutsding?Sorry hoor maar dan heb je er geen
Probleem is tot nu toe opgelost.
Heb mijn oude boxen weer aangesloten, en krijg komende donderdag van een goede vriend een 2x 200 Watt Kenwood
Ps. die
bij die zaak waar ik de boxen weg heb, mag dan ook wel op een spoedcurses.
Volgens hem leverde deze combinatie alleen problemen op bij hoge belasting.
Heb mijn oude boxen weer aangesloten, en krijg komende donderdag van een goede vriend een 2x 200 Watt Kenwood
Ps. die
Volgens hem leverde deze combinatie alleen problemen op bij hoge belasting.
And The Only One
Verwijderd
erm ik ben een leek op dit gebied maar volgens mij is er toch echt wel een vermogen verschil als je de versterker volluit zet of niet....als de box evenveel vermogen trekt bij een laag volume als bij een hoog volume vind ik dat een beetje vreemd....kan iemand mij vertellen hoe het dan precies zit?
idd, dus een wasmachine trekt net zo veel vermogen(lees: stroom) bij het centrifugeren als normaal draaien.
And The Only One
Ik denk dat jij er geen bal van hebt begrepen, dit kan namelijk makkelijk. Gebruik de search maar eens om iets over vermogen te vinden.Op zaterdag 18 november 2000 21:47 schreef Ronald het volgende:
Gooi die Versterker, is een Akai model AM-17 2x45 watt Maar uit het raam!:+
Pagina: 1