Toon posts:

Router en Server Probleem !!

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een router daar deel ik internet mee dat ging goed met 3 computers

maar nu heb ik een extra computer daar wil ik de server van maken maar het lukt nog niet zo echt op elke computer doet internet het wel maar wat ik raar vindt is :

mijn ip =213.10.232.41
en als ik een counter-strike server opstart daar staat dat mijn ip = 192.168.0.5:27015

en andere kunnen niet joinen met geen een van de ip's :?

kan iemand mij helpen

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-08 21:43

jotheman

Was like that when I got here!

Yep, lees dat stuk waarnaar jadjong verwijst maar eens goed door.
Je hebt hier te maken met 't verschil tussen internet en jouw interne netwerk. Dit zijn 2 aparte onderdelen. Als je nu bijvoorbeeld host op een computer in je netwerk en iemand probeert jouw game te joinen dan probeert die iemand verbinding te maken met je router, en dat gaat dus niet. De router moet dus weten van, hey, die probeert verbinding te maken met een computer in mijn netwerk en zal daarnaar moeten verwijzen. Veel spellen draaien op een eigen poort en d.m.v. het mappen van die poort (doorsturen naar het juiste adres), kun je bijvoorbeeld wel spellen hosten op internet via je netwerk.
Magoed, das dus i-a-nutshell 't principe, hoe en wat staan in dat lappie txt. Suc7 :)

I see dead pixels...

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:39

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zie genoemde link, en de uitleg door jotheman.

Is overigens al uitvoerig meerdere malen langsgekomen, wat je dus met de search redelijk simpel had kunnen opzoeken.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Dit topic is gesloten.