Toon posts:

cgi dir probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een mailform op mijn webhost gezet. Nu staat de cgi-bin dir buiten de www map. Hoe kan ik vanuit het mailform naar dit adres verwijzen? Ik heb ook al geprobeerd een cgi-bin map te maken in de www dir met daarin het betreffende bestand, maar telkens krijg ik dan de melding dat het bestand niet kan worden gevonden (het uiteindelijke verzendbestand).

Kan mij iemand helpen?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

ff samenvatten.. :?

Je hebt een bestand buiten de webroot, en je wilt posten naar dit bestand via een form?
Als dit de vraag is: Dat kan niet.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• doemaarwat
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-12-2022

doemaarwat

of zoiets dergelijks...

normaal gesproken kun je gewoon www.jouwdomein.nl/cgi-bin/form.cgi aanroepen. Dit staat waarschijnlijk wel goed ingesteld dat dat je cgi-bin dir is.

Als je ermee ophoudt wat er in het hier en nu is te vergelijken met wat je zou willen dat er was, kun je beginnen met genieten van wat er is. - Cheri Huber

Verwijderd

Topicstarter
Dus ik moet gewoon binnen de www-root een cgi-bin map aanmaken? het script is by the way een .exe file. Kan dit het probleem zijn dat het bestand niet kan worden gevonden?

• doemaarwat

doemaarwat

of zoiets dergelijks...

Je hoeft geen cgi-bin dir aan te maken. Het is normaal dat de cgi-bin niet in je wwwroot staat.

Als je ermee ophoudt wat er in het hier en nu is te vergelijken met wat je zou willen dat er was, kun je beginnen met genieten van wat er is. - Cheri Huber

Verwijderd

Topicstarter
maar die staat daar dus niet, die staat wel buiten de www-root en dat vond ik dus ook vreemd

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:10

Reptile209

- gers -

Als het goed is "weet" je webserver dat een URL met /cgi-bin een cgi-script is, en waar hij dat (lokaal) precies kan vinden. Dat moet je - veiligheid! - haast ook wel buiten je wwwroot zetten. Instellen en klaar dus.

Zo scherp als een voetbal!

• doemaarwat

doemaarwat

of zoiets dergelijks...

Maar op de server staat ingesteld wat je cgi-bin directory is. Het wordt door Linux (/unix) zelf "geregeld".

Verwijderd

Topicstarter
Het is een win2000 account. Ik heb net eens een mail gestuurd naar hen. Kijken wat zij te zeggen hebben. Bedankt allemaal

• doemaarwat

doemaarwat

of zoiets dergelijks...

Ook op een win2000 server zal het ingesteld staan waarschijnlijk. Heb je al geprobeerd met de url die ik gegeven heb ?

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

't Heeft in ieder geval weinig met Programmeren te maken, dus ik zou je willen verzoeken dergelijke problemen voortaan in SA te plaatsen, nadat je contact opneemt met je provider... Zij zijn tenslotte degenen die er zorg voor moeten dragen dat jou webspace werkt zoals 't hoort.

En even ter info: je cgi-bin staat eigenlijk nooit in je webroot, maar in een directory ergens daarbuiten. In Apache wordt er verwezen naar de cgi-bin door een ScriptAlias aan te maken in de configuratie, waarmee wordt verteld dat de bestanden in die directory als cgi behandeld meoten worden (laten uitvoeren door de shell).

Voorbeeldje:
code:
1
ScriptAlias /cgi-bin/ /home/httpd/hosts/www.yourserver.nl/cgi-bin/

Je zal wel niet op Apache draaien met een w2000 systeem, maar goed, 't werkt in andere webservers niet veel anders, gok ik zo.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.