Toon posts:

Subwoofer op versterker

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
goedenmiddag tweak gemeenschap!,
mischien dat iemand met ervaring/kennis mij een antwoordt/advies geven kan,
tis namenlijk zo:

ik moet een RELQ100E subwoofer, op mijn versterker aansluiten.
te zijn: de denon PMA2000rMKIV.
Nu heb ik twee opties, via de gewone speaker aansluitingen samen met de 2 normale speakers,(beter voor synchronisatie van de bas),
of via de line op de versterker.

De primaire A speaker aansluitingen sturen 4 ohm JBL speakers aan, via de 4 ohm versterker uitgang.

Als ik nu die Sub hierbij knoop, op de A pinnen, maakt dat wat uit met het aantal ohms, wat het dan totaal gaat worden?
maw. kan het kwaad heeft het nadelige gevolgen,of is het gewoon beter de sub op de line uitgang van de versterker te gooien, en dan mischien geen goede integratie met de 2 hoofdspeakers.

of de sub op de B aansluitingen gooien, maar dan moet ik zowel A + B aanzetten, en dan is het vermogen 8 ohm, terwijl ik 4 ohm JBL speakers op A heb, of maakt dat dan weer niks uit?

dank alvast!

Verwijderd

Ik zou hem zeker op de line out van je versterker doen, de b aansluitingen zijn eigenlijk alleen voor bi-wiring en je kan idd rare impedantie pieken krijgen als je alles op dezelfde uitgangen gaat doen.

Op zich als je het goed uitzoekt kun je wel risicoloos alle speakers + sub op de speakeruitgangen zetten. Maar zie niet in waarom. Het integreren van de sub in je audio installatie doe je met alle instelmogelijkheden op de Rel.

(dat linkje had je beter in je openingspost kunnen editen)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2003 14:40 ]

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:14

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Je kunt de Rel gewoon aansluiten op je primaire aansluiting. In de handleiding staat ook duidelijk dat als je die aansluiting gebruikt (neutrik??) dat de impedantie van die rel dan in de buurt van de 100.000 Ohm ligt, en dat is zoals je misschien wel snapt, te verwaarlozen t.o.v. 4 ohm. Succes ermee, en veel plezier met de sub :)

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:37

GaMeOvEr

Is een hork.

Je hebt een pre-out op je versterker, dat is de meest ideale aansluiting voor je Sub. :)

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reacties,
de pre-out lijkt mij de beste oplossing
:)
Pagina: 1