Toon posts:

[XP] Installatie lukt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn 1e pc krijg ik het niet meer voor elkaar Windows Xp
te installeren. Op het moment dat je de keuze kunt maken
om een partitie te kiezen om Windows te installeren breekt ie
em af met een blauw scherm ( beschermingsfout onder windows,
met nog wat adresgegevens en ander gebrabbel, u moet de
computer herstarten)

Als ik dit punt wel al voorbij komt zegt ie tijdens de installatie dat
ie een bepaalde file niet kan lezen, en ik krijg bij het klikken op
'retry' prompt weer hetzelfde blauwe scherm...

Wat kan dit zijn ?
Geheugen brak ?

(ps. ik post dit vanaf mijn 2e pc)

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Windows XP en 2000 BSOD guide doorgenomen?

Welke melding staat er op het scherm... met 'een blauw scherm' kunnen we weinig.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Volgens de FAQ kun je je geheugen testen met Memtest; en kijk ook hierzo even naar. Wat heb je verder zelf al geprobeerd? Wat staat er al op de hdd of heeft er ooit opgestaan?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

format /mbr?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Zou geen oplossing moeten bieden voor het probleem. Maar als we toch bezig zijn; gooi er meteen even een 650 Watt voeding in; en scan je hdd even op virussen. 8)7 :P

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Ik heb dit bij een vriend ook meegemaakt, bij hem waren er 2 geheugenbanken defect,
misschien toch beter alle banken eens te proberen en ook je latjes zelf testen.

• NvE
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

NvE

kijkt

Ik kon vorige week ook geen win installeren, ook de hele tijd dat ie bepaalde bestanden niet kon kopieren.
Lag niet aan geheugen, HDD of de comp...Het was de cd, echt raar. Mijn oplossing was mijn HDD in een andere comp hangen en daar installeren.
Geen echte oplossing maar het werkt wel.

Ja doe maar.

• snooze7555
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:55
Met deze meldingen lijkt het heel goed op dat je een of meerdere geheugen modules defect hebt, hierdoor krijg je ook zulke meldingen.

_/-\o_ O-)

I5 Processor/ 16GB geheugen/6Tb HDD, Solaredge 4kW, 4,6kW piek, 15 panelen

• NvE
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

NvE

kijkt

snooze7555 schreef op 02 maart 2003 @ 14:38:
Met deze meldingen lijkt het heel goed op dat je een of meerdere geheugen modules defect hebt, hierdoor krijg je ook zulke meldingen.

_/-\o_ O-)
Ik had die meldingen ook en er was niks mis met mijn geheugen. Ik had geheugen uit een andere comp gehaald en die erin gestopt, precies hetzelfde...

Maar hier is ook spraken van BSOD...dus is het misschien een ander probleem....

Ja doe maar.

Verwijderd

Topicstarter
Ik voer momenteel de installatie opnieuw uit, en zal daarna de melding hier even plaatsen. Andere acties kunnen niet ondernomen worden omdat de boel al voortijdig stopt.
Het enigste wat ik hier gedaan heb verder is het switchen van de twee dimms (elk 256mb),
en individueel geprobeerd. Dit gaf hetzelfde resultaat.
Ik zet de melding hier dadelijk neer, maar morgen gaat de pc zowiezo naar Funprice,
mag die daar op de testbank staan.

Verwijderd

Denk ook dat een van je geheugenbankjes defect is. Zet in bios de optie:
Fast Memory Check op Disabled. Het bios zal nu bij het opstarten al het geheugen controleren en dus niet grof (FAST).
Je kunt volgens mij ook setup met opties de memory en disk-checks laten negeren, maar hoe ben ik inmiddels vergeten.

Verwijderd

Topicstarter
Klopt het dat het Memtest proggie heel veel tijd in beslag neemt ? Hoeveel tijd kost het om 512 mb te checken ?

Ik zal eens die optie proberen William22

Verwijderd

Topicstarter
oke dan : Mijn pc is vastgelopen en hieronder staat de melding :

"A PROBLEM HAS BEEN DETECTED AND WINDOWS HAS BEEN SHUT DOWN TO PREVENT DAMAGE TO YOUR COMPUTER

IF THIS IS THE FIRST TIME..BLA BLA BLA...FOLLOW THESE STEPS:

DIASBLE OF UNINSTALL BLA BLA BLA AND RESTART YOUR COMPUTER"

Technical information :

*** STOP : 0x00000024 (0x001902F8,0xF80D3FD8, 0xF80D3CD8,0x807C8114)

• Rekenmachine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-11-2024
Ken het probleem, bij was dit het probleem:

cd was gekopieerd (wel legaal, we gebruiken copieenen op het bedrijf vanwege mogelijke beschadigingen) en er werdt een al wat oudere cd-rom speler gebruikt met waarschijnlijk een slechte kwaliteit laser, die had moeite de cd lezen en het lukte niet zonder blauwe schermen... Probeer eens met een andere cd-rom speler of andere installatie cd-rom

https://www.enwatbenjedan.nl/

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Windows XP en 2000 BSOD guide
Kijk daar eens. En dan met name onder "Bestandssysteemfouten" en hier.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
Rekenmachine schreef op 02 March 2003 @ 19:58:

cd was gekopieerd (wel legaal, we gebruiken copieenen op het bedrijf vanwege mogelijke beschadigingen) en er werdt een al wat oudere cd-rom speler gebruikt met waarschijnlijk een slechte kwaliteit laser, die had moeite de cd lezen en het lukte niet zonder blauwe schermen... Probeer eens met een andere cd-rom speler of andere installatie cd-rom
Moet ik wel zeggen dat de cd-brander/dvd rom lezer ( het is een combi van Philips) wel raar deed bij het herstarten, hij bleef maar de melding geven "Seaching for boot-record on the cd-rom"...Tevens zeer traag bij het slikken van bepaalde cd's.
Dit is een mogelijkheid, aangezien dit ding net nieuw is (heb em nog geen week)

Even nog terugkomen op de melding van BlackD:
Jouw link verwijst naar onderstaande :
Een aantal algemene zaken die je kunt doen om je STOP foutmelding weg te krijgen, zijn:

1. Kijk welke driver er wordt genoemd in de STOP foutmelding. Kijk in apparaatbeheer of via 'sigverif.exe' of deze driver wel gecertificeerd is (WHQL).

2. Probeer de driver te updaten door een nieuwe versie van de driver te downloaden. Deze zijn te vinden op de website van de hardware fabrikant en soms www.windowsupdate.com. In de OH-FAQ en de SA-FAQ staan een aantal tips om een nieuwe driver te vinden.

3. Verwijder alle programma's die gebruik maken van zogenaamde 'filter drivers' (bijvoorbeeld: antivirus, disk defragmentatie, remote control, firewall, of backup programa's).

4. Verwijder alle hardware en software die je niet perse nodig hebt. Denk hierbij aan geluidskaarten, netwerkkaarten en programma's die je recent hebt geinstalleerd. Probeer zo het probleem te isoleren.

5. Installeer XP in een nieuwe map. Installeer de drivers stuk voor stuk, zodat je weet wanneer en bij welke driver de STOP foutmelding optreedt.
Bij nr 1: Er wordt geen driver genoemd, dus kan ik daar niets mee
Bij nr 2: Driver kan ik niet updaten omdat ik geen beschikking heb over windows.
Bij nr 3: Er zijn nog totaal geen andere prg. geinstalleerd (fresh install)
Bij nr 4: De Phlips CD-Rw/Dvd Combi is idd nieuw, maar als ik die verwijder heb ik geen bron van installatie
Bij nr 5: Map lijkt me niet van toepassing, bovendien heeft deze foutmelding niets te maken met drivers.

Misschien toch maar een andere cd-rom speler proberen ?

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2003 20:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Rekenmachine schreef op 02 March 2003 @ 19:58:

Geweldig kerel, met een andere speler er ff bij liep de installatie vlekkeloos.

Many thanks..
mag een slotje op deze ;)
Pagina: 1