Rekenmachine schreef op 02 March 2003 @ 19:58:
Ken het probleem, bij was dit het probleem:
cd was gekopieerd (wel legaal, we gebruiken copieenen op het bedrijf vanwege mogelijke beschadigingen) en er werdt een al wat oudere cd-rom speler gebruikt met waarschijnlijk een slechte kwaliteit laser, die had moeite de cd lezen en het lukte niet zonder blauwe schermen... Probeer eens met een andere cd-rom speler of andere installatie cd-rom
Moet ik wel zeggen dat de cd-brander/dvd rom lezer ( het is een combi van Philips) wel raar deed bij het herstarten, hij bleef maar de melding geven "Seaching for boot-record on the cd-rom"...Tevens zeer traag bij het slikken van bepaalde cd's.
Dit is een mogelijkheid, aangezien dit ding net nieuw is (heb em nog geen week)
Even nog terugkomen op de melding van BlackD:
Jouw link verwijst naar onderstaande :
Een aantal algemene zaken die je kunt doen om je STOP foutmelding weg te krijgen, zijn:
1. Kijk welke driver er wordt genoemd in de STOP foutmelding. Kijk in apparaatbeheer of via 'sigverif.exe' of deze driver wel gecertificeerd is (WHQL).
2. Probeer de driver te updaten door een nieuwe versie van de driver te downloaden. Deze zijn te vinden op de website van de hardware fabrikant en soms
www.windowsupdate.com. In de OH-FAQ en de SA-FAQ staan een aantal tips om een nieuwe driver te vinden.
3. Verwijder alle programma's die gebruik maken van zogenaamde 'filter drivers' (bijvoorbeeld: antivirus, disk defragmentatie, remote control, firewall, of backup programa's).
4. Verwijder alle hardware en software die je niet perse nodig hebt. Denk hierbij aan geluidskaarten, netwerkkaarten en programma's die je recent hebt geinstalleerd. Probeer zo het probleem te isoleren.
5. Installeer XP in een nieuwe map. Installeer de drivers stuk voor stuk, zodat je weet wanneer en bij welke driver de STOP foutmelding optreedt.
Bij nr 1: Er wordt geen driver genoemd, dus kan ik daar niets mee
Bij nr 2: Driver kan ik niet updaten omdat ik geen beschikking heb over windows.
Bij nr 3: Er zijn nog totaal geen andere prg. geinstalleerd (fresh install)
Bij nr 4: De Phlips CD-Rw/Dvd Combi is idd nieuw, maar als ik die verwijder heb ik geen bron van installatie
Bij nr 5: Map lijkt me niet van toepassing, bovendien heeft deze foutmelding niets te maken met drivers.
Misschien toch maar een andere cd-rom speler proberen ?
[
Voor 57% gewijzigd door
Verwijderd op 02-03-2003 20:09
]