☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Vraag 2: wat zegt jou dat 't geen fax was?
Vraag 3: zou KPN hier niet een melding van geven als het zover was?
AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)
Dat SMS met die vaste Siemens toestellen ondersteunt KPN nog niet dacht ik.
[ Voor 12% gewijzigd door AtHomer op 02-03-2003 14:07 ]
Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?
copy thatE-Mile schreef op 02 March 2003 @ 13:49:
Vraag 1: hoe kwam je aan dat nummer
You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.
Verwijderd
Verwijderd
1 : dat staat gewoon vooraf ingesteld op je simkaart, en als je in je telefoon door wat opties ladert kan je dat zo zien staanE-Mile schreef op 02 March 2003 @ 13:49:
Vraag 1: hoe kwam je aan dat nummer
2: wel een heel vreemd nummer om als fax te hebben, dit soort combinaties van nummers wordt dooragaans door gsm-providers zelf gebruikt voor hun diensten die je met verkorte nummer kan bereiken.
3: geen idee, maar er bestraan al jaren progjes waarmee je met je modem kan inbellen op een sms server en berichten kan versturen. Net zoals je gsm doet als je daarmee een bericht verstuurt.
Hail to the guardians of the watchtowers of the north
Verwijderd
We hebben het hier over het vaste netDuracell schreef op 02 March 2003 @ 15:11:
[...]
1 : dat staat gewoon vooraf ingesteld op je simkaart, en als je in je telefoon door wat opties ladert kan je dat zo zien staan
2: wel een heel vreemd nummer om als fax te hebben, dit soort combinaties van nummers wordt dooragaans door gsm-providers zelf gebruikt voor hun diensten die je met verkorte nummer kan bereiken.
3: geen idee, maar er bestraan al jaren progjes waarmee je met je modem kan inbellen op een sms server en berichten kan versturen. Net zoals je gsm doet als je daarmee een bericht verstuurt.
"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]
Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -
.
Weet ik
Maar SMS via het vaste net kan al jaren, zie bijvoorbeeld http://www.5star-shareware.com/Internet/SMS/sms-centre.html . Het enige wat je nodig hebt is een stukje software, een modem en een telefoonnummer van een SMSC (Short Message Service Center) , die niet afgesloten is voor gebruik van buiten het netwerk.
Het enige nieuwe wat nu geintroduceerd wordt is dat er pstn toestellen zijn die deze functionaliteit ingebouwd hebben, zodat je geen pc, modem en software meer nodig hebt.
Hail to the guardians of the watchtowers of the north
Heeft jouw telefoon niet gewoon een ander geluid om aan tegeven dat het nummer niet bestaat? Wij hebben zo'n Siemens draadloos ding waarmee je dat kunt instellen (ook voice etc.)Toen ik dit belde kreeg ik 2 piepjes te horen en dus een modem aan de lijn
Verwijderd
Je wordt dus gewoon gebeld en dan krijg je een computer aan de lijn die het smsje voorleest
Voor info over programmeren van je telefoon 0800-0407
Verwijderd
Voor de dienst die nu in groningen als pilot draait heb je geen software of speciale nummers nodig alleen een tel die hiervoor geschikt is.Duracell schreef op 02 March 2003 @ 20:42:
[...]
Weet ik
Maar SMS via het vaste net kan al jaren, zie bijvoorbeeld http://www.5star-shareware.com/Internet/SMS/sms-centre.html . Het enige wat je nodig hebt is een stukje software, een modem en een telefoonnummer van een SMSC (Short Message Service Center) , die niet afgesloten is voor gebruik van buiten het netwerk.
Het enige nieuwe wat nu geintroduceerd wordt is dat er pstn toestellen zijn die deze functionaliteit ingebouwd hebben, zodat je geen pc, modem en software meer nodig hebt.
De software waar jij het over hebt werkt op een geheel andere wijze
Ik denk dat de karakters met behulp van dtmf verzonden worden, apparatuur in de centrale zet dit om oid.
Ga morgen eens ff op zoek op het intranet, ben wel benieuwd hoe dit werkt
Verwijderd
als een smsje 5 a 10x niet kan worden verstuurd op de normale manier naar de ontvanger wordt het systeem permanent voor de desbetreffende abonnee overgeschakeld naar gesproken sms.Pc123 schreef op 02 March 2003 @ 22:46:
Wat ik me afvraag is hoe zo'n toestel het verschil tussen een binnenkomend telefoongesprek en een SMS'je ziet. De GSM techniek is redelijk complex met verschillende kanalen maar een analoog toestel kan toch alleen maar simpelweg gebeld worden
Het systeem van KPN "ziet" dus dat de ontvanger geen tstl heeft om sms op de reguliere manier te ontvangen
Verwijderd
dit is het bericht
Dat SMS via het vaste net al jaren kan, wist ik al wel, ik gebruik al geruime tijd het programma SmartSMS voor het uploaden van logo's en ringtones naar Nokias... het nummer dat hiermee gebeld wordt is de SMSC van KPN op het nummer 0653141414 en dat werkt perfect! Ik ga het op de Gigaset proberen zo gauw deze de 5 uur oplaadtijd heeft overleefd....8 maart 2003
KPN introduceert per 10 maart 2003 een nieuwe dienst, waarbij SMS-berichten verstuurd en ontvangen worden via een vast telefoontoestel in heel Nederland. Al eerder startte KPN met een proef voor deze dienst in Groningen, die na evaluatie succesvol is gebleken. Met de nieuwe dienst is het mogelijk om op alle vaste aansluitingen van KPN een SMS-bericht te ontvangen. Hiervoor hoeft de beller geen speciaal toestel aan te schaffen.
Klanten van Vodafone, T-Mobile, O2 en KPN kunnen met hun mobiele toestel sms-berichten naar een vaste aansluiting sturen. Alle SMS-berichten die worden verstuurd naar een vast nummer, vanaf een mobiele of een vaste telefoon, worden als gesproken tekst afgeleverd. Dit vindt plaats via een normaal telefoongesprek en wordt afgeleverd tussen 08:30 uur en 23:30 uur. Daarnaast is het mogelijk om via de vaste telefoonverbinding, met een daarvoor geschikte telefoon, korte tekstberichten te versturen en te ontvangen vanaf de genoemde operators zoals dat nu gebruikelijk is op een mobiele telefoon. De berichten zijn af te lezen in het display van het toestel.
Het versturen van een SMS-bericht via een vaste toestel van de KPN kost € 0,22 (incl. BTW). Voor het versturen en ontvangen van SMS-berichten, als tekst op een voor SMS geschikt toestel, is daarnaast een abonnement op de dienst NummerWeergave nodig.
Ik denk dat het ondersteuningsprobleem bij het vaste net niet aan het versturen, maar aan het ontvangen ligt... ik hoop dat KPN snel met wat info komt, het lijkt me wel lachen thuis sms-en.
Verwijderd
Dit topic is gesloten.
![]()