[DIVX/XVID] Player loopt vast bij openen

Pagina: 1
Acties:

• Compacto
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-02 20:14
Na veel zoeken en proberen open ik toch maar even een topic:
Bij het openen van een DIVX of XVID loopt m'n afspeelprogramma volledig vast en is niet meer te sluiten. Dit geldt voor zowel WMP, ZoomPlayer, BSPLayer en MDVD.
Het probleem moet dus waarschijnlijk in een codec of filter zitten. Dacht ik..
Ik heb DIVX, XVID en m'n MP3 codec opnieuw geinstalleerd, echter zonder succes.
Ook heb ik andere videokaartdrivers geprobeerd, geen oplossing.

Wie heeft enig idee ?

Overige mogelijk handige info:
Systeem: Athlon 1400, 256 mb
Video: Geforce 2MX400, recente driver

Verwijderd

Open de film met virtual dub . als ie het doet dan weet je dat het aan de film ligt en niet aan je codec op je pc

• Compacto
Het probleem is niet met 1 film, maar met allen. Ook virtual dub opent ze niet. Hoe zou ik er achter kunnen komen welke filter of codec het probleem veroorzaakt ?

Verwijderd

hmm.. met G-spot kun je wel achterkomen welke codec de film nodig heeft. is dat iets?

• Compacto
Even getest, maar G-spot geeft weinig extra info. Hij zegt dat het bestand XVID is en dat die codec netjes geinstalleerd is. XVID heb ik reeds opnieuw geinstalleerd, dus die veroorzaakt het niet.

• Kzoutnieweten
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:28
de oude mediaspeler al geprobeert? start>uitvoeren>Mplayer2 heeft bij mij altijd succ6

• Compacto
Ah, na ongeveer 2 minuten nadenken opent Mplayer2 de bestanden wel !! Open ik het bestand daarna met een andere afspeler gaat het ook prima. Herstart ik echter nu de computer en open ik het bestand eerst met een andere speler, dan loopt ie weer vast......

Juist...

Verwijderd

ik had dit probleem ook, dan moet je ff de xvid codec downloaden. Daar zit een programma'tje bij AviC.exe

Als je dan daar bovenin XVID invlut, Onderin Divx en dan het bestand selecteerd en op apply klikt dan doet de film het wel.

• Compacto
Lost dat het probleem alleen voor die film op, of ook voor alle Xvid's die je daarna afspeeld ?

Verwijderd

alleen voor deze film

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 02-03 17:18
Is dit ineens of kun je je herinneren sinds wanneer (bepaalde update / installatie) dit probleem is ontstaan ???
Pagina: 1