Toon posts:

[winME] Blauw scherm tijdens spelletjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Jaja ik weet het ik heb windows ME , dus daar liever niks over.....

Maar als ik spellen speel dan vliegt soms het spel eruit en komt het beruchte blauwe scherm, is hier iets aan te doen?? Te weinig windows updates?????

Of gewoon Win 98SE installen :)

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-09 21:32

Dennahz

Life feels like hell should.

Misschien handig te vermelden wat voor foutcode dat blauwe scherm geeft :? Je kan namelijk op www.microsoft.com in de knowledge base die zoekterm opgeven en zo de oorzaak van je probleem achterhalen..

Twitter

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik zal die dan opschrijven, excuseer mij ik ga weer spelen :)

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 09:29
Graag wat informatie over je systeem. Voor VIA chipsets moet je de VIA drivers installeren van de VIA website. Geef ook even aan wat je zelf geprobeerd hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Ok deze fout kreeg ik

Bestandsnaam: VMM (01) + 0000BDC0 Fout: 0E : 0028 : C000CDC0

Systeem:
Microsoft Windows ME
4.90.3000

Computer:
GenuineIntel
Intel(r) family 6 model 7 processor
128,0 MB RAM

Videokaart:
Diamond Viper V770 for Windows 98 (alle drivers)

Geluidskaart:
Creative SB Live! Value

En wat heb ik zelf gedaan, tja.... niet veel behalve rebooten als ik weer een blauw scherm kreeg...

• tkorrel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
Verwijderd schreef op 02 maart 2003 @ 13:20:
Jaja ik weet het ik heb windows ME , dus daar liever niks over.....

Maar als ik spellen speel dan vliegt soms het spel eruit en komt het beruchte blauwe scherm, is hier iets aan te doen?? Te weinig windows updates?????

Of gewoon Win 98SE installen :)
INSTALLEER WIN98 NU ,

Verwijderd

Topicstarter
Lijkt me idd het slimst als ik geen antwoord verder krijg :)

• Dennahz

Dennahz

Verwijderd schreef op 02 March 2003 @ 14:58:
Lijkt me idd het slimst als ik geen antwoord verder krijg :)
Je mag zelf ook wel wat moeite doen hoor :{

http://support.microsoft.com/search/
Forumgedrag / Huisregels

- Probeer het eerst zelf op te lossen. (Google, handleidingen en een gezond verstand zijn goede hulpmiddelen.)
- Gebruik de search en lees de forum-FAQ's voordat je een topic opent.
- Plaats je topic in het juiste forum.
- Gebruik een duidelijke topictitel en geef goed aan wat er aan de hand is en wat je zelf al geprobeerd hebt of nog wil gaan proberen.
- Haal topics niet onnodig omhoog in de topiclist.
- Plaats geen onzinnige replies.
- Wees te allen tijde behulpzaam en toon respect voor anderen en het forum.
Uit de FAQ.

[ Voor 55% gewijzigd door Dennahz op 02-03-2003 15:19 ]

Twitter

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik net geprobeerd alleen ik kreeg daar niks uit, sorry

• Dennahz

Dennahz

Ik heb wat gezocht met de search van got maar daar kwam ook niet erg veel bruikbaars uit. Vandaar deze standaard vragen :

- Heb je je chipset drivers wel geinstalleerd?
- Sinds wanneer komt dit probleem voor?
- Is dit met alle spellen zo of alleen met een bepaald spel?

Twitter

Verwijderd

Topicstarter
-Ja ik heb die drivers geinstalleerd, denk ik tenminste... weet het niet zeker (waar kan ik die halen want dan weet ik het zeker :))
-Sinds eigenlijk het begin dat ik spellen ben gaan spelen op dit systeem, in het begin vrij weinig later meer.
-Het is wel met veel spellen, maar vooral met het spel MechWarrior 3 en F1 2001, Half-Life(mods dan) hebben het ook veel

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Inquisitor, welkom op GoT.
Zoals BrEeZeR al aangeeft wordt er van onze gebruikers verwacht dat ze eerst zelf een beetje moeite doen voordat ze een topic openen. Indien je niets kunt vinden over het probleem dat jij tegenkomt, kun je aangeven in je topicstart wat je gevonden hebt, waarom dit niet werkte en wat meer informatie over wat je allemaal geprobeerd hebt :).

Zo kun je bijvoorbeeld [search=0000BDC0] en [google=0000BDC0]. Ikzelf heb even gekeken op Google-discussiegroepen, en daar kwam onder andere dit naar voren:
VMM refers to Win Me's Virtual Memory manager which is part of the file vmm32.vxd built when Win Me was first installed. Such messages are normally indicative of some sort of hardware problem, perhaps relating to the RAM installed on the system. To check your RAM you might want to consider downloading and running DocMemory v2.0 which can be downloaded from www.simmtester.com. This program can be extracted to a floppy and then I would suggest leaving it running for a couple of hours to see what errors, if any, it reports.
Een andere goede geheugentester is te vinden op www.memtest86.com.

Een andere reden van het probleem zou je videokaartdriver kunnen zijn.
Name: Trev
Date: September 27, 2002 at 12:13:19 Pacific
Homepage: How to run Windows ME well
Subject: VMM(01)+0000BDC0 Error message

Reply:
The vmm (01) error is usually due to either the video drivers or the 4 in 1 drivers needing to be updated, as in point 15 of the homepage link on this response. Shouldn't be any need to mess with vmm32.vxd but don't be afraid to try it. Just remove the extra vxd drivers afterwards if it doesn't help.
Nieuwe drivers voor je videokaart zijn hier te vinden: www.nvidia.com.

Succes op je verdere zoektocht en met je verder GoT-carriere. Mocht je er met deze tips nog niet uitkomen, horen wij het uiteraard graag, net als wanneer je er wel uitkomt :).

Verwijderd

Topicstarter
Heel erg bedankt, maar het heeft nog niet geholpen. De test zei PASSED dus dat is wel goed :), en de drivers heb ik ook. Krijg alleen nog steeds fouten.
Pagina: 1