[ADSL XS4ALL] Multi PC Modem; aantal vraagjes

Pagina: 1
Acties:

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:43
Binnenkort hebben wij hier adsl, en nu willen we een basic abbo bij xs4all. We hebben hier 3 computers die op internet moeten, dus we willen een multi-pc modem. We hebben hier op dit moment ISDN, dus de modem moet ISDN ondersteunen.

Op de site van xs4all staat het de volgende informatie over de ISDN multi pc modem:
Mxstream Multi-PC (router) modem.

Het Mxstream Multi-PC (router) modem is een combinatie van een ADSL modem, router en 4-poorts-hub.
Als ik dan naar de extra info ga op de site van KPN, dan zie ik wat foto'tjes van Alcatel routers. Dan nu een aantal vragen:

1. Zoals in de quote te zien is gaat het om een router met een 4-poorts-hub. Ik dacht dat deze dingetjes een ingebouwde switch hadden ipv een hub. Verwarren ze op de site de woorden hub en switch? Of zit er wel degelijk een hub in?

2. Als het een ingebouwde hub is, wat is het praktisch verschil tussen een hub en een switch? Ik weet de theoretische verschillen van een hub en een switch, maar wat is het snelheidsverschil als er gebruik wordt gemaakt van 3 of 4 computers?

3. Er wordt nergens een typenummer gemeld welke wordt geleverd bij een nieuw abonnement bij xs4all. Is er iemand die weet welk type wordt geleverd? Tuurlijk, ik kan de helpdesk morgen bellen, maar ik ben ten eerste ontzettend nieuwschierig, en ten tweede heb ik vandaag de tijd om het uit te zoeken.

Ik heb me een ongeluk gezocht op internet, de website van KPN, van xs4all, van alcatel, niewsgroepen, maar nergens kan ik een antwoord vinden. Hopelijk kunnen jullie me helpen

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:08

JvS

Ik heb hem zelf ook

1: Het is een 4 poorts hub
2: nee dat maakt geen reet uit, maar dat is al heel erg vaak gevraagd. adsl is 1mbit een hub is overkill met 10mbit een switch(ing hub) is handig als je ook 100mbit wil gebruiken staat ook echt in een FAQ hoor
3: een speedtouch 510v4 met 4 poorts hub ingebouwd. (wat je volgens mij op de website van kpn wel kan vinden).

[ Voor 47% gewijzigd door JvS op 02-03-2003 13:19 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp