Toon posts:

Avi alleen QT

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik met mijn digitale fototoestel (Fujifilm FinePix A303) filmpjes maak, krijg ik AVI-bestanden. Bij de software die ik bij de camera kreeg, zit QuickTime, daar is het filmpje ook zonder problemen mee af te spelen.

Wanneer ik hem echter af wil spelen met Media Player pakt ie hem niet. Ik krijg gewoon een groen schermpje en dat de tijdsduur lang. Logisch natuurlijk. Maar ik zou dat wel graag willen.

Na vele topic's hierover te hebben gelezen heb ik verschillende programma's gedownload (lees: gekocht). Premiere 6.5, TMPGEnc Plus 2.5 & RAD Video Tools. Maar al deze programma's werken op een of andere manier niet. Bij álle programma's krijg ik het beruchte groene dan wel zwarte scherm als ik hem af wil spelen/omzetten naar MPEG oid. Hij lees het bestand dus niet goed.
Op een of andere manier lijkt het dat alle programma's zien dat het AVI is en dus het zo af willen spelen (Wat dus niet kan).
Ik kan hem dus niet omzetten naar een ander bestand, wat ik dus wil!!

Ik heb nou ook maar ff snel een filmpje gemaakt, want misschien is dat wel ff makkelijk:
http://home.wanadoo.nl/latijnengrieks/overige/DSCF0005.AVI

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2003 13:38 ]

• Kappie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 21:34

Kappie

Tell me your secrets...

Ik krijg wel een filmpje te zien met windows media player 9. waarschijnlijk mis je een bepaalde codec d/l voor windows media player. helaas zit ik er niet zo diep in die matierie dat ik weet welke codec het is.

He does fit the profile perfectly. He's intelligent, but an under-achiever; alienated from his parents; has few friends. Classic case for recruitment by the Soviets.

• WKD
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:53

WKD

Als ik jou filmpje probeer af te spelen in Windows Media Player zie ik niets vreemds. Ik zie gewoon het filmpje op de normale manier. Ik heb Win2K met WMP6.4. Heb je wel de nieuwste codecs allemaal geinstalleerd??

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier 6 & 7 van media player. Daar doet ie het dus niet op. Enja, bijna niemand heeft 9, en ik wil dat hij voor vele mensen te zien is....

En ik heb een filmpje aan vele mensen laten zien (proberen dan) en bijna niemand kon hem zien (lees: 1 kon hem zien). Nou wil ik dus hem omzetten naar een gangbaarder bestand, maarja, dat lukt dus niet...

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2003 13:22 ]

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 17:53

yGiDoRp

Sawasdee

Ik krijg het filmpje wel te zien maar opvallend is wel dat mijn winamp die een mp3tje afspeeld heel erg ging kraken.. en dat doet ie anders nooit hoor =P bij winamp en video tegelijk.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:02

tozzke

aka tozzert

geen problemen hier, zowel in 6.4 als 9 niet

mooie tuin btw ;)

Verwijderd

Topicstarter
Tozzman schreef op 02 maart 2003 @ 13:31:
geen problemen hier, zowel in 6.4 als 9 niet

mooie tuin btw ;)
Dank u :P

Waarom pakt ie hem dan niet met al die programma's die ik gedownload heb?? (jullie hebben natuurlijk veel codec erbij, maar vele hebben dat niet)

Maar hij zou het in de programma's ook moeten doen? Niet dus. En dus kan ik hem NIET omzetten :(

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

dus gebruik de ffdshow codec of de codecs die op de FAQ worden aangeraden,want ik zie het filmpje ook en gebruik dus die codecs

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

• grolo2010
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:29
Het filmpje gebruikt "Motion JPEG including Huffman Tables" en de 4cc is "mjpg"
Dat lijk mij een exotische codec dus moet de de ffdshow maar instaleren
of als je flimpje dan nog niks doet kun je de "PICVideo MJPEG codec" instaleren

Verwijderd

Topicstarter
grolo2010 schreef op 02 maart 2003 @ 14:09:
Het filmpje gebruikt "Motion JPEG including Huffman Tables" en de 4cc is "mjpg"
Dat lijk mij een exotische codec dus moet de de ffdshow maar instaleren
of als je flimpje dan nog niks doet kun je de "PICVideo MJPEG codec" instaleren
Allemaal leuk een aardig die codec's, maar het probleem zit hem niet in het afspelen (daar gebruik ik wel QT voor). Het probleem is dat ik hem niet kan omzetten naar een bestand waarvoor je minder/geen codec's nodig hebt. Dat lukt niet...

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-09 22:10
Een filmbestandje heeft altijd wel codecs nodig, of zit ik verkeerd? :P

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-09 00:06

Sick Nick

Drop the top!

Als jij die codec los installed (of met ene of ander codec pack) dan kan je hem prima openen in virtual dub / nandub. Dat gaat hier namelijk prima. En inderdaad een sweet tuin, leuk stukje daar rechts om in de avonden te relaxen :)

Verwijderd

Topicstarter
Sick Nick schreef op 03 March 2003 @ 03:22:
En inderdaad een sweet tuin, leuk stukje daar rechts om in de avonden te relaxen :)
Dank u, dank u. De zomeravonden zijn altijd gezellig :)

Maar ff ontopic.
Het zal best dat ik bepaalde codec nodig heb. Maar waarom kan ik hem niet omzetten in Premiere 6.5 naar bijv. rm of mpg??? Dat lukt niet.

• grolo2010
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:29
Verwijderd schreef op 03 March 2003 @ 13:21:
Het zal best dat ik bepaalde codec nodig heb. Maar waarom kan ik hem niet omzetten in Premiere 6.5 naar bijv. rm of mpg??? Dat lukt niet.
Je filmpje moet eerst worden ingelezen met de juiste codec pas daarna kan je hem omzetten.

[ Voor 15% gewijzigd door grolo2010 op 03-03-2003 19:41 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 March 2003 @ 03:01:
[...]

Allemaal leuk een aardig die codec's, maar het probleem zit hem niet in het afspelen (daar gebruik ik wel QT voor). Het probleem is dat ik hem niet kan omzetten naar een bestand waarvoor je minder/geen codec's nodig hebt. Dat lukt niet...

Picvideo installen en dan met VirtualDub omzetten

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 March 2003 @ 20:12:

[...]

Picvideo installen en dan met VirtualDub omzetten
VirtualDub heb ik nu op de computer staan, maar hoe ik aan PicVideo?? Kazaa kan hem niet vinden...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 March 2003 @ 16:44:
[...]

VirtualDub heb ik nu op de computer staan, maar hoe ik aan PicVideo?? Kazaa kan hem niet vinden...

Die kun je kopen. Kazaa ken je wel maar google niet :? Dan heb je 't zo gevonden.

Je zult gewoon 'n MJPEG codec moeten vinden. En die zijn niet echt veel als freeware te vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 maart 2003 @ 16:47:

[...]

Die kun je kopen. Kazaa ken je wel maar google niet :? Dan heb je 't zo gevonden.

Je zult gewoon 'n MJPEG codec moeten vinden. En die zijn niet echt veel als freeware te vinden.
http://www.softpile.com/M...o/Review_10792_index.html deze is wel gratis en werkt.

Bedankt!!

Verwijderd

Mja .. gratis .. wacht maar over 60 dagen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2003 17:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik format m'n computer echt wel elke 60 dagen :P

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2003 17:10 ]

Pagina: 1